Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 11:01

mohamed schreef:Zo is dat, pils is voor een man wat fris is voor een kind. Als je er geen ferme slokken van wilt nemen ben je geen pilsdrinker. Speciaalbier daar nip je van en om die reden is dat niet mijn ding. Na een of twee drink ik het als pils toch en dan smaakt een echte pils waterig daarna.

Als je inderdaad bier pas lekker vindt als je het weg kunt slobberen begin ik je voorkeur voor Duits pils te begrijpen...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 mei 2015 13:37

Wou je zeggen dat je die niet begreep? =;

Tussen nippen en weg slobberen zit nog een subtiel verschil en hele volksstammen loven de Duitsers vanwege hun uitstekende pils. Verbaast dat je echt of is het geveinsde verbazing? :mrgreen:

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 13:47

mohamed schreef:Wou je zeggen dat je die niet begreep? =;

Tussen nippen en weg slobberen zit nog een subtiel verschil en hele volksstammen loven de Duitsers vanwege hun uitstekende pils. Verbaast dat je echt of is het geveinsde verbazing? :mrgreen:

Het verbaasde me echt, vanwege het feit dat je één van de weinige bierdrinkers bent (als ik mijn omgeving als representatief mag beschouwen) die niet van een speciaalbier houdt.
Als het je om de smaak van pils gaat kan ik me niet voorstellen dat er iets boven Gulpner of Zywiec gaat.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 mei 2015 14:17

Stillawake schreef:Het verbaasde me echt, vanwege het feit dat je één van de weinige bierdrinkers bent (als ik mijn omgeving als representatief mag beschouwen) die niet van een speciaalbier houdt.

Nou, niet dat ik in speciaalbier spuug, maar ik houd meer van de frisheid van pils, dat is zeker waar.
Stillawake schreef:Als het je om de smaak van pils gaat kan ik me niet voorstellen dat er iets boven Gulpner of Zywiec gaat.

Probeer maar eens flesje Urquell, dat gaat er zeker weten boven naar mijn bescheiden mening.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2015 14:28

mohamed schreef:Probeer maar eens flesje Urquell, dat gaat er zeker weten boven naar mijn bescheiden mening.

Vaak geprobeerd, maar het kan mij niet bijzonder bekoren.
Het is wel lekker, maar niet bijzonder ofzo.
Liever een wat goedkoper krat pils met een mooi sixpackje erbij met een bijzonder bier, dan dat ik meer geld aan pils uitgeef...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 mei 2015 15:55

Vandaag Weihenstephaner Pilsner besteld, daar moet ik het eerst maar mee doen aangezien de Original niet te krijgen is. Soms wou ik dat ik net zo lief een krat Heineken of Gulpener had... :roll:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 mei 2015 16:58

StillAwake schreef:Klopt.
Ik drink het in de zomer ook vaak omdat het verfrissend is en oneindig veel lekkerder dan een ijsje.
Daarbij maakt het me dan geen klap uit of de betreffende pilsener zijn oorsprong heeft gehad in de Heineken of in de Bavaria brouwerijen...

Warmte en beneveling door alcohol vind ik dan weer niet zo'n geslaagde combinatie. En oneindig veel lekkerder dan een ijsje? Dat vind ik dan weer appels en peren met elkaar vergelijken.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2015 22:14

Tja maar als ik moet kiezen tussem beiden kies ik 9 van de 10x voor een biertje :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 mei 2015 22:34

Ik heb ook liever negen pilsjes dan een ijsje maar als je er negen op hebt dan heb je ook chauffeur neem ik aan? :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 mei 2015 08:23

Gewoon fietsen... ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 mei 2015 09:46

Ja dat kan ook, na negen stuks fiets ik nog niet in de sloot, jij?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 07 mei 2015 13:46

Ik heb een slakkenvanger gekocht, helaas marcheren er momenteel teveel slakken door onze tuin, ze vreten al mn blommetjes kaal.
Ik wil geen gif strooien, dus heb ik een plastic bak nu, waar bier in moet.
Zou het nog uitmaken welk bier ik er in doe, ik bedoel, komen slakken eerder af op oud bruin of malt of zo?
Of kan ik gewoon een blikje AH Basic kopen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 mei 2015 15:16

Het allergoedkoopste zou ik daarvoor nemen, dat werkt prima.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 mei 2015 21:02

mohamed schreef:Ja dat kan ook, na negen stuks fiets ik nog niet in de sloot, jij?

Nee ik ook niet

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 mei 2015 10:46

mohamed schreef:Ja dat kan ook, na negen stuks fiets ik nog niet in de sloot, jij?

wellicht met een waterfiets...

Terug naar “Algemene Zaken”