Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
oekaboeka schreef:Cicero : Het is 100% uitgesloten dat in Genesis 1 iets anders is bedoeld dan gewone dagen.
Oke dan is dat alleen maar mooi en sluit dat bij mijn visie op genesis aan en dat lijkt mij inderdaad ook beter ook in verband met wat Lock & Stock al zei : waar trek je de grens ? , evolutie is zoiezo al uitgesloten ook i.v.m de bijbel.
Daarom geloof ik persoonlijk dat Antoons visie niet echt standvastig is , ik snap wel waar Antoon dat op basseerd maar het geeft inderdaad ook weer meer vragen dan antwoorden.
antoon schreef:ik respecteer ieders mening.
Cathy schreef:En ds. Mensink heeft weer geantwoord.
http://dewaarheidsvriend.nl/blog/evolut ... gde-kennis
De evolutietheorie kan wetenschappelijk gezien nooit onder gevestigde kennis vallen – tenzij je de definities van wetenschappelijke, gevestigde kennis, sterk oprekt. Een theorie is altijd voor discussie en alternatieven vatbaar.
oekaboeka schreef:Lock & Stock : Behalve dan de duizenden wetenschappers die keihard werken om ieders leven beter te maken en die jij op heel veel plekken leugenaars hebt genoemd?
Hard werken om levens beter te maken geeft nog niet het recht om leugens of theorieën als feiten te verspreiden.
Lock & Stock : Mijn vraag laat de evolutietheorie even compleet buiten beschouwing, het ging mij puur om de leeftijd van de aarde. Je zegt dat je het voor mogelijk houdt dat de schepping niet 6 x 24 uur was, maar zeker niet een paar miljard jaar geleden. Waarom? En hoe oud kan de aarde dan maximaal zijn volgens jou?
Waarom omdat dat tegen de bijbel ingaat en als ik alle creationistische punten bekijk lijken me dat solide verklaringen voor een jonge aarde .
Volgens mij kan de aarde zon 6000-10000 jaar oud zijn maar dat is dus gewoon mijn gedachte daarover aan de hand van de bijbel en door creationistische punten die op mij sterk overkomen.
oekaboeka schreef:Cathy kun je even kort samenvatten wat die ds. Mensink zegt ?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten