Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Een mooi verhaal, maar het antwoord blijft uit wat zijn leraar heeft gezegd.
Toch is er voor dit verhaal een tegenovergestelde:
https://www.youtube.com/watch?v=YZOZlDjF5xU
mohamed schreef:Een mooi verhaal, maar het antwoord blijft uit wat zijn leraar heeft gezegd.
Toch is er voor dit verhaal een tegenovergestelde:
https://www.youtube.com/watch?v=YZOZlDjF5xU
Boerin schreef:Ja volgens mij miste er een stukkie, maar ik vond het wel een mooi getuigenis.
Boerin schreef:Ja andersom zijn ze er ook.
oekaboeka schreef:Beste Rotterdam , zouden Jezus en de discipelen ook niet gewoon helder en direct zijn ?
De eerste boodschap wat altijd verkondigd werd door de discipelen was dat Jezus was gekruisigd voor onze zonden en opgestaan uit de dood en dat een ieder die dat gelooft eeuwig leven heeft , dat is gewoon de hoofdboodschap en een andere boodschap is een leugen en dat mag gewoon gezegd worden lijkt mij , of moet zelfs , vraag me af hoe de discipelen zouden hebben gereageerd als er iemand bij hen kwam met een of ander geloof wat anders was dan wat ze aan het verkondigen waren.
StillAwake schreef:Als je met een moslim in gesprek gaat kom je al snel een aantal misvattingen tegen (de drie-eenheid bestaat uit God, Jezus en Maria).
Als je deze misvatting rustig kunt weerleggen kom je heel wat overtuigender over dan wanneer je roept dat het leugens zijn (wat inderdaad zo is) en kun je deze mensen ook bereiken.
mohamed schreef:Niet alle moslims geloven dat Maria deel van de drie-eenheid is, zie deze discussie.
Een vriend van me van katholieke komaf is jaren geleden moslim geworden. We hebben vele gesprekken gehad over geloof en ik weet zeker dat er niks is wat ik kan zeggen wat hem zal doen veranderen van geloof.
Bovendien als je de Koran niet in het Arabisch hebt gelezen zegt dat moslims niet zo heel veel, want vertalingen vinden ze niet zo interessant.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast