Koran aangeboden, hoe reageer je?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Koran aangeboden, hoe reageer je?

Berichtdoor rotterdam » 28 apr 2015 18:53

mona schreef:Steeds meer hotelketens willen geen bijbels meer op de kamers, ivm de verschillende religie's. Alleen een bijbel op de kamer vindt men dan dicriminatie.
http://hotel.blog.nl/algemeen/2014/08/1 ... otelkamers
http://www.cip.nl/nieuws/mei-2014/41934 ... -in-hotels
http://www.cip.nl/nieuws/augustus-2014/ ... le-bijbels

In India is het heel normaal - op je hotelkamer ligt zowel de "Veda's" als de Bijbel op je nachtkastje.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 28 apr 2015 23:18

Ik zou zeggen de bijbel is de enigste waarheid :-oo

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 28 apr 2015 23:18

en de koran is een leugen

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 29 apr 2015 07:16

door oekaboeka » Di Apr 28, 2015 10:18 pm

Ik zou zeggen de bijbel is de enigste waarheid :-oo

oekaboeka ; en de koran is een leugen

Kijk daar hebben we iets aan.

Goed onderbouwde en genuanceerde reacties ](*,)

antoon

Berichtdoor antoon » 29 apr 2015 08:06

Ik begrijp Rotterdam heel goed, echter
Wat brengt de Koran, maar even terugschakelen naar iets anders.

Je kent waarschijnlijk Dominee Jones, waarschijnlijk ook David Koresh met zijn club, wat brachten die teweeg, moord en zelfmoord op zeer grote schaal, en ik kan je vertellen waarom, zij brachten een bepaald mens op de voorgrond, en dachten dat zij daar god mee dienden.
Moslims eender, met Mohammed, zij zijn ook een gevaarlijke sekte, zij het op grote schaal en goed georganiseerd ook doen zij goed aan de medemens met daden en giften , maar dat deed dominee Jim Jones ook ,en nogmaals niet iedere volgeling is een sadist of gevaarlijk, absoluut niet maar het kan erin ontaarden, hun leer leent zich daartoe, gaat het kwartje vallen bij u.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 29 apr 2015 08:39

rotterdam schreef:In India is het heel normaal - op je hotelkamer ligt zowel de "Veda's" als de Bijbel op je nachtkastje.

India is afgelopen jaar aardig gestegen op de ranglijst van christenvervolging, ik verwacht niet dat die twee boeken nog lang naast elkaar zullen liggen.

antoon schreef:nogmaals niet iedere volgeling is een sadist of gevaarlijk, absoluut niet maar het kan erin ontaarden, hun leer leent zich daartoe
+1
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 29 apr 2015 13:54

Rotterdam :
Kijk daar hebben we iets aan.

Goed onderbouwde en genuanceerde reacties ](*,)

Beste Rotterdam , zouden Jezus en de discipelen ook niet gewoon helder en direct zijn ?
De eerste boodschap wat altijd verkondigd werd door de discipelen was dat Jezus was gekruisigd voor onze zonden en opgestaan uit de dood en dat een ieder die dat gelooft eeuwig leven heeft , dat is gewoon de hoofdboodschap en een andere boodschap is een leugen en dat mag gewoon gezegd worden lijkt mij , of moet zelfs , vraag me af hoe de discipelen zouden hebben gereageerd als er iemand bij hen kwam met een of ander geloof wat anders was dan wat ze aan het verkondigen waren.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 apr 2015 15:43

StillAwake schreef:Ik denk dat het sowieso goed is om, in een maatschappij waarin de Islam een steeds prominentere rol inneemt, de Koran gelezen te hebben.
Hoe kun je anders met een moslim in gesprek gaan over je geloof?
Volgens mij toch een belangrijke taak van christenen...

Ja of om een digitale als naslagwerk te hebben, ik heb de bijbel ook nog nooit helemaal gelezen, laat staan de koran. Het is vrij droge kost om al die verhalen te lezen die ons niet zoveel zeggen in deze tijd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 apr 2015 15:45

[quote="oekaboeka" zouden Jezus en de discipelen ook niet gewoon helder en direct zijn ? [/quote]
Jezus en de discipelen deden wonderen waar vele moslims van nu door overtuigd zouden worden.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 29 apr 2015 16:14

Mohamed : Jezus en de discipelen deden wonderen waar vele moslims van nu door overtuigd zouden worden.

Ja, maar de boodschap daar ging het uiteindelijk om en vandaag de dag komen mensen tot geloof door het Woord zonder de wonderen , dus ja dan maar vertellen wat je van hun geloof vind als ze je benaderen met hun valse geloof en misschien staan ze wel open voor de bijbelse waarheid , zo niet dan is dat hun eigen keus.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 29 apr 2015 16:46

oekaboeka schreef:
vraag me af hoe de discipelen zouden hebben gereageerd als er iemand bij hen kwam met een of ander geloof wat anders was dan wat ze aan het verkondigen waren.

Misschien wel ; Verbied het niet; want wie tegen ons niet is, die is voor ons.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 29 apr 2015 17:28

Rotterdam : Misschien wel ; Verbied het niet; want wie tegen ons niet is, die is voor ons.

Stel jij nu het Islamietisch geloof gelijk met het christelijk geloof ?? Denk jij dat de Islam voor Jezus Christus is ?? #-o #-o

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 29 apr 2015 18:44

oekaboeka schreef:Rotterdam : Misschien wel ; Verbied het niet; want wie tegen ons niet is, die is voor ons.

Stel jij nu het Islamietisch geloof gelijk met het christelijk geloof ?? Denk jij dat de Islam voor Jezus Christus is ?? #-o #-o

Laten we even teruggaan naar jouw inzending ;

Beste Rotterdam , zouden Jezus en de discipelen ook niet gewoon helder en direct zijn ?
De eerste boodschap wat altijd verkondigd werd door de discipelen was dat Jezus was gekruisigd voor onze zonden en opgestaan uit de dood en dat een ieder die dat gelooft eeuwig leven heeft , dat is gewoon de hoofdboodschap en een andere boodschap is een leugen en dat mag gewoon gezegd worden lijkt mij , of moet zelfs , vraag me af hoe de discipelen zouden hebben gereageerd als er iemand bij hen kwam met een of ander geloof wat anders was dan wat ze aan het verkondigen waren.

T.t.v. de discipelen bestond de islam nog niet.
Je vroeg je af hoe de discipelen gereageerd zouden hebben ?
Dat weet ik niet dus geef ik een suggestie, kennelijk niet naar jouw zin.
Jij weet dat ook niet maar je doet "alsof".

Het Bijbelcitaat wat ik gebruikte (Verbied het niet; want wie tegen ons niet is, die is voor ons) komt uit Lucas 9.
En ja, het gaat hier inderdaad over "een of ander geloof" zoals jij dat noemt.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 29 apr 2015 18:53

mohamed schreef:Jezus en de discipelen deden wonderen waar vele moslims van nu door overtuigd zouden worden.

Doet Hij nog steeds. Die komen vnl. tot bekering door een visioen of wonder.
Een door de Koran te lezen. Hij zei de Koran wijst op Jezus. Kan 'm niet linken, wel een mooi verhaal.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 29 apr 2015 19:24

mohamed schreef:Jezus en de discipelen deden wonderen waar vele moslims van nu door overtuigd zouden worden.

Boerin schreef:Doet Hij nog steeds. Die komen vnl. tot bekering door een visioen of wonder.
Een door de Koran te lezen. Hij zei de Koran wijst op Jezus. Kan 'm niet linken, wel een mooi verhaal.

Zo zijn er ook christenen die door een wonder bij de islam terecht komen. Derhalve ben ik sceptisch zoals je weet en ik had je graag verteld dat ik het allemaal geloof maar dan zou ik liegen. :^o

Terug naar “[Religie] - Open forum”