Gewelddadig Bijbelgebruik

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Cicero
Kolonel
Kolonel

Re: Gewelddadig Bijbelgebruik

Berichtdoor Cicero » 22 apr 2015 13:43

oekaboeka schreef:Graag meedoen aan genocide :? :? :? :? Jij spoort hem echt niet :? [-X [-X
Ik haat geweld , maar als God geweld zou gebruiken is dat gewoon rechtvaardig.
Alsof mensen die een dier slachten daar lol in hebben ( behalve dan zieke mensen ) , sommige dingen moeten gewoon gebeuren of je het nu leuk vind of niet ( beter niet leuk dus ) .
Vind jij dat millitairen of politie mensen mogen doden indien nodig ? bijvoorbeeld als iemand op jouw moeder inhakt met een bijl , mag je dan ingrijpen of moet je iedereen vrij laten zijn in zijn doen en laten ?

Dit is wat je zei:
Sterker nog , God zal mensen zelfs helpen om bepaalde mensen uit te roeien om zijn wil te volbrengen. :-$
Dat is hetzelfde als: als God tegen mij zegt dat ik ketterse christenen moet uitroeien zal ik dat graag doen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 13:46

Cicero : Dat is hetzelfde als: als God tegen mij zegt dat ik ketterse christenen moet uitroeien zal ik dat graag doen.

Onzin , Hoe God werkt staat in de bijbel en de bijbel is af , verder mocht God toch bevelen om iemand uit te roeien ( wat dus onzin is ) dan lijkt het mij dat niemand dat graag doet.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 22 apr 2015 14:33

Katlheen : Jouw visie en interpretatie. Je gaat er prat op de je niemand volgt in je eigen interpretaties etc. Je wordt toch echt altijd wel door iemand beïnvloed. Daarnaast, jij meent dat jouw visie de beste is, 1 miljard andere christenen denken daar anders over. Prima, moet je gewoon vinden. Ik vind iets anders. Ik vind dat mijn mening boven die van jou staat. Wat zegt dat dan?

Ik vind je een grote meid en een tikkeltje arrogant :wink: :mrgreen:

En nu serieus, wat zegt het dat ik een andere mening heb dan jij? Wie heeft er nu gelijk? Ik vind dat ik gelijk heb omdat ik van mezelf uitga en zelf interpreteer. Dus mijn waarheid is de waarheid. Dus jouw zogenaamde waarheid is, indien niet in lijn met mijn waarheid, een grove leugen en blasfemie wanneer het de Bijbel betreft.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 15:06

Katlheen : En nu serieus, wat zegt het dat ik een andere mening heb dan jij? Wie heeft er nu gelijk? Ik vind dat ik gelijk heb omdat ik van mezelf uitga en zelf interpreteer. Dus mijn waarheid is de waarheid. Dus jouw zogenaamde waarheid is, indien niet in lijn met mijn waarheid, een grove leugen en blasfemie wanneer het de Bijbel betreft.

Jij zegt : Ik vind iets anders. Ik vind dat mijn mening boven die van jou staat. Wie zegt dat dan? Jouw woorden toch ? ( of wil je spelletjes spelen ? )
Als jij vind dat jij gelijk hebt , prima voor jou , maar dat zegt niks . Als jij denkt dat jouw waarheid de mijne is , is dat jammer voor jou en je eigen verantwoording.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 22 apr 2015 19:15

oekaboeka schreef:Hettys : Niemand is echt vrij om een keuze te maken

Daar ben ik het niet mee eens , iedereen is juist vrij om een keuze te maken en word daar ook op geoordeeld , mensen zijn geen willoos slachtoffer maar hebben juist een vrije wil om te kiezen.

Mensen hebben de keus binnen bepaalde perken. Je hebt geen keus in welk gezin je opgroeit en of je wel in een gezin opgroeit, of bijvoorbeeld in een boeddistisch klooster. En je zult toch ook niet beweren dat opvoeding geen invloed heeft op het leven van mensen?
Ook gif is geschapen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 22:51

Hettys : Mensen hebben de keus binnen bepaalde perken. Je hebt geen keus in welk gezin je opgroeit en of je wel in een gezin opgroeit, of bijvoorbeeld in een boeddistisch klooster. En je zult toch ook niet beweren dat opvoeding geen invloed heeft op het leven van mensen?

Ja dat klopt wel , maar toch ligt de keus altijd bij het individu hoe moeilijk het soms ook is om een omschakeling te maken , ik geloof niet dat het rechtvaardigt dat als je opgroeit tussen kwaad dat dat kwaad ineens niet bij ieders eigen verantwoordelijkheid valt , ik denk ook niet dat je daar mee weg komt voor God,s troon

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 23 apr 2015 13:28

oekaboeka schreef:
Ik vind je een grote meid en een tikkeltje arrogant :wink: :mrgreen:

Je bent wel een ironie-machine he Oekie?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 23 apr 2015 13:32

oekaboeka schreef:Als jij denkt dat jouw waarheid de mijne is , is dat jammer voor jou en je eigen verantwoording.

Afbeelding

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 23 apr 2015 14:23

Lock&Stock schreef:Afbeelding

Copy that.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 23 apr 2015 16:17

Moeilijk te verdragen he :wink: :mrgreen:

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 23 apr 2015 21:09

Ik kwam zojuist een stuk tegen dat vrijwel naadloos aansluit op dit topic: "Why Prooftexting Is Not Like Other Sins."

Een plaatje:
Afbeelding

Vertaald:

Stokken en stenen breken mogelijk je botten, maar woorden kunnen je ziel vertrappen... en dat is precies wat tekstensmijterij doet.

Het vertrapt de ziel in de naam van God door het gebruik van contextloze Bijbelverzen om mensen uit te sluiten van de kerk en hen naar de hel te verdoemen.

Tekstensmijterij is niet als andere zonden omdat het de Schrift bezoedelt door iets wat God als goed heeft bedoeld te veranderen in een massavernietigingswapen. Door verzen van hun context te ontdoen en de rol van interpretatie te ontkennen verdraait tekstensmijterij / prooftexting de Schrift om onderdrukking en misbruik, uitsluiting en marginalisatie te heiligen.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 23 apr 2015 21:54

oekaboeka schreef:Moeilijk te verdragen he :wink: :mrgreen:

Ja, maar waarschijnlijk niet om de reden die jij in je hoofd hebt.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 24 apr 2015 09:52

@Cicero: Spijker, kop, hamer enzovoort.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 24 apr 2015 13:36

nm
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 24 apr 2015 19:28

Cicero schreef:Ik kwam zojuist een stuk tegen dat vrijwel naadloos aansluit op dit topic: "Why Prooftexting Is Not Like Other Sins."

Vertaald:

Stokken en stenen breken mogelijk je botten, maar woorden kunnen je ziel vertrappen... en dat is precies wat tekstensmijterij doet.

Het vertrapt de ziel in de naam van God door het gebruik van contextloze Bijbelverzen om mensen uit te sluiten van de kerk en hen naar de hel te verdoemen.

Tekstensmijterij is niet als andere zonden omdat het de Schrift bezoedelt door iets wat God als goed heeft bedoeld te veranderen in een massavernietigingswapen. Door verzen van hun context te ontdoen en de rol van interpretatie te ontkennen verdraait tekstensmijterij / prooftexting de Schrift om onderdrukking en misbruik, uitsluiting en marginalisatie te heiligen.

Met dank.

Het gevoel over mijn jeugd op dat gebied probeerde ik vanochtend nog te verwoorden, toen mijn zus er was. En dat andere leden van mijn familie dat nog es extra aanscherpen. Fijn dat dit verwoord wordt door iemand.

http://zackhunt.net/2013/06/10/the-scandal-is-over/
Ook gif is geschapen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”