Godservaringen - was het echt God?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: Godservaringen - was het echt God?

Berichtdoor mona » 22 apr 2015 17:01

Pcrtje schreef:Kijk eens hier. Ik vond er best mooie getuigenissen tussen zitten. Verder kom je met een beetje google een heel eind (zie bijvoorbeeld hier).
Erg interessant. Ik zal er later wat meer van lezen en luisteren. Van wat ik er tot nu toe van gezien heb, is het nog steeds een verstandsrelatie, en niet gebaseerd op liefde van allah naar de mens.

Pcrtje schreef:Binnen de theologische denkkaders van het christendom is er ook nooit zekerheid.
Jawel er is wel zekerheid. Alleen gelooft de christen dat niet altijd. Maar het heil ligt voor eeuwig vast, ook al twijfelt de christen eraan. Dat is het grote verschil.

Pcrtje schreef:Er is binnen de Islam toch wel sprake van een heilsoptimisme.
Ja, maar dat heeft met goede werken te maken. Niet met het geloof dat een Ander voor jou Zijn leven heeft gegeven.
Omdat je niet weet of je werken voldoende zijn, blijft er naast de hoop, en de vaste regels, toch altijd de uiteindelijke onzekerheid over het hiernamaals.
Dit weet ik van moslims waar ik zelf mee heb gesproken.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

RogerS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor RogerS » 22 apr 2015 21:35

Boerin schreef:Verder komen er ook veel christenen tot de Islam door een visioen van Mohammed door Allah. Dat zie je wereldwijd.
Ik had het over wereldwijd, niet Nederland. Dat had ik juist gezien op Wikipedia.
http://wikiislam.net/wiki/Fastest_Growing_Religion
https://muslimstatistics.wordpress.com/ ... each-year/
https://themuslimissue.wordpress.com/20 ... nd-dreams/

Volgens mij komen die laatste 2 posts van een website die behoorlijk anti-moslim lijkt. Vraag me af wat het doel van die website is.

Ik heb ook een aantal andere bronnen gelezen. Het is me niet duidelijk geworden hoe dit soort statistieken zijn opgebouwd. Ik vraag me bij zulk soort research altijd af of er objectief onderzoek wordt gedaan of dat het doel "mensen laten zien dat Jezus moslims heeft bekeerd" de statistieken enigszins beïnvloedt.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 22 apr 2015 22:14

RogerS schreef:
Volgens mij komen die laatste 2 posts van een website die behoorlijk anti-moslim lijkt. Vraag me af wat het doel van die website is.

Ik heb ook een aantal andere bronnen gelezen. Het is me niet duidelijk geworden hoe dit soort statistieken zijn opgebouwd. Ik vraag me bij zulk soort research altijd af of er objectief onderzoek wordt gedaan of dat het doel "mensen laten zien dat Jezus moslims heeft bekeerd" de statistieken enigszins beïnvloedt.

Oh kan zijn, ik had even snel gegoogeld. Ik zocht juist iets wat door moslims was geschreven.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “[Religie] - Open forum”