Mars en het creationisme.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lock&Stock

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor Lock&Stock » 22 apr 2015 12:32

oekaboeka schreef:Lock & Stock : Ach kijk, we hebben een nieuwe Jan. Iets minder welbespraakt, maar een Jan niettemin...

:-({|= Heeft God niet geholpen met de val Jericho of met vernietigen van de egytptenaren die achter God,s volk aan gingen.

Nou wat mij betreft niet aangezien ik niet in God geloof. Echter zie ik wel in de geschiedenis groepen en mensen dood en verderf zaaien om dat zij menen God achter zich te hebben. Net zoals met IS nu. En mensen, zoals jij, die uitspraken doen als;

oekaboeka schreef:Sterker nog , God zal mensen zelfs helpen om bepaalde mensen uit te roeien om zijn wil te volbrengen.

Zijn wat mij betreft levensgevaarlijk.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 12:34

Tante pollewop :
Sinds wanneer weet jij wat ik wel of niet geloof? En wat doe je eigenlijk op een forum als je voortdurend in alle topics roept dat je andermans mening niet op prijs stelt omdat alleen jouw mening Bijbels is? 8-[

Als jij ontkent dat God mensen gedood heeft ontken je de bijbel dus geloof je de bijbel niet , hoeven we niet moeilijk over te doen is gewoon zo , verder is dit een christelijk forum waar ik wel vanuit ga dat mensen ook gewoon in de bijbel geloven.
Heeft verder niks met meningen te maken maar meer met geloof en of de bijbel waarheid is en jij vind de bijbel waarschijnlijk alleen een mooi boek waar je zo hier en daar wat uitpakt wat je wel bevalt.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 12:35

Lock & Stock : Zijn wat mij betreft levensgevaarlijk.

:mrgreen: :-({|= :-({|= :-({|= niet zielig zijn :wink: God is rechtvaardig !

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2015 12:37

oekaboeka schreef:Als jij ontkent dat God mensen gedood heeft ontken je de bijbel dus geloof je de bijbel niet , hoeven we niet moeilijk over te doen is gewoon zo , verder is dit een christelijk forum waar ik wel vanuit ga dat mensen ook gewoon in de bijbel geloven.

Kortom je bent alleen geïnteresseerd in gesprek met gelijkgestemden. Daarvoor kun je je vervoegen in de Religie-fora, behalve het Open Forum. Hoewel ook daar niet iedereen het met jou eens zal zijn.
oekaboeka schreef:Heeft verder niks met meningen te maken maar meer met geloof en of de bijbel waarheid is en jij vind de bijbel waarschijnlijk alleen een mooi boek waar je zo hier en daar wat uitpakt wat je wel bevalt.

Nou nou, wat een vooringenomenheid.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2015 12:38

oekaboeka schreef:Lock & Stock : Zijn wat mij betreft levensgevaarlijk.

:mrgreen: :-({|= :-({|= :-({|= niet zielig zijn :wink: God is rechtvaardig !

O nee, het is Lichtzwaard! #-o :-k

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 12:42

Tante pollewop : Kortom je bent alleen geïnteresseerd in gesprek met gelijkgestemden

Niet perse , maar mensen die hier de bijbelse waarheden betwijfelen en zeggen dat ze gelovig zijn , zijn in mijn overtuiging erger dan gewoon de mensen die de hele bijbel verwerpen.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2015 12:44

oekaboeka schreef:Tante pollewop : Kortom je bent alleen geïnteresseerd in gesprek met gelijkgestemden

Niet perse , maar mensen die hier de bijbelse waarheden betwijfelen en zeggen dat ze gelovig zijn , zijn in mijn overtuiging erger dan gewoon de mensen die de hele bijbel verwerpen.

Nou, dank voor het compliment. Ik twijfel inderdaad aan JOUW bijbelse waarheden. (Dit was een understatement) Kunnen we nu weer verdergaan met het echte gesprek?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 12:54

Tante pollewop : JOUW bijbelse waarheden

Mmmm mijn waarheden he ? :-k . Ik lees het gewoon in de bijbel hoor ,verzin er niks bij , haal er niks af . Er staat gewoon in de bijbel dat God mensen gedood heeft of je het nu leuk vind of niet en het is ook gewoon rechtvaardig aangezien God zelf bepaald wat er met zijn schepping gebeurt.
Voorbeelden : Zondvloed , Jericho , Exodus .

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 apr 2015 12:59

oekaboeka schreef: :mrgreen: :-({|= :-({|= :-({|= niet zielig zijn :wink: God is rechtvaardig !

Misschien God wel, maar mensen die zijn Woord verkeerd interpreteren niet. En ik heb in mijn leven geleerd dat mensen die volledig overtuigd zijn van hun eigen gelijk en geen enkele tegenspraak dulden over het algemeen hartstikke fout zitten....

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 apr 2015 13:00

oekaboeka schreef:verzin er niks bij , haal er niks af .

Dat doe je wel, net als iedereen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 13:03

Lock & Stock : Dat doe je wel, net als iedereen.

Jouw woorden :-oo Ik twijfel in ieder geval niet aan de waarheid van de beschreven verhalen zoals de zondvloed enzovoort..

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2015 13:04

Nou, gelukkig maar dat jij niet bent als andere mensen!

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 apr 2015 13:07

oekaboeka schreef:Lock & Stock : Dat doe je wel, net als iedereen.

Jouw woorden :-oo Ik twijfel in ieder geval niet aan de waarheid van de beschreven verhalen zoals de zondvloed enzovoort..

Dus Jona heeft in de grote vis gezeten? En er was een Toren van Babel (ook al is daar geen enkel archeologisch of antropologisch bewijs voor gevonden) en God, ook al is hij Alwetend, is letterlijk neergedaald om te kijken wat de mensjes aan het doen waren?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 13:11

Lock & Stock : Misschien God wel, maar mensen die zijn Woord verkeerd interpreteren niet.

Klopt als een bus =D> =D> maar de verhalen in de bijbel waar het geloof dus over gaat , daar krijgen die mensen dus direct opdracht van God over wat ze moeten doen. In tegenstelling tot mensen die zelf gaan verzinnen dat God wil dat ze iets doen .
De bijbel is ook af als boek , dus nu hoeft men slechts te geloven en leren van de bijbel om te worden gevormd zoals God wil dat een mens word en dat is dus Goed , 1e gebod Heb de Heere uw God lief met heel uw hart heel uw ziel en heel uw verstand 2e gebod Heb uw naaste lief als uw zelf
Ik zie geen reden waarom een christen iemand zou moeten doden tenzij door opkomen voor het goede en het kwaad bestrijden en daar kun je zelf ook vast wel een voorstelling van maken.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 13:13

Tante pollewop : Nou, gelukkig maar dat jij niet bent als andere mensen!

#-o #-o #-o Ga spelen .

Terug naar “Archief”