Mars en het creationisme.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dummy
Sergeant
Sergeant

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor Dummy » 22 apr 2015 08:53

Tante Pollewop schreef:Wat een dooddoener dit. Alsof God moorden in Zijn naam zou goedkeuren. :shock: Ik vind dit altijd weer schokkend als christenen dit met droge ogen verdedigen.

God keurt straffen in Zijn naam goed. Daar zijn voldoende voorbeelden van in de Bijbel.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2015 08:55

Dummy schreef:God keurt straffen in Zijn naam goed. Daar zijn voldoende voorbeelden van in de Bijbel.

Van dit soort uitspraken en mensen die hierin geloven zou ik bijna spontaan atheïstisch worden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 apr 2015 09:31

Tante Pollewop schreef:Van dit soort uitspraken en mensen die hierin geloven zou ik bijna spontaan atheïstisch worden.

Is helemaal zo erg niet meer hoor, tegenwoordig :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 22 apr 2015 10:37

Dummy schreef:God keurt straffen in Zijn naam goed. Daar zijn voldoende voorbeelden van in de Bijbel.

Tante Pollewop schreef:Van dit soort uitspraken en mensen die hierin geloven zou ik bijna spontaan atheïstisch worden.

Dat zou kunnen. Ik vraag me dan wel af welke dingen jij nog wel leest uit de Bijbel. Als ik de Bijbel doorlees dan ben ik best een lange tijd bezig, maar dat zal bij jou toch een stuk korter zijn.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 22 apr 2015 10:38

Mortlach schreef:Is helemaal zo erg niet meer hoor, tegenwoordig :-)

Het wordt wel weer iets erger, valt me op. :wink: :mrgreen:

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2015 10:53

Dummy schreef:Dat zou kunnen. Ik vraag me dan wel af welke dingen jij nog wel leest uit de Bijbel. Als ik de Bijbel doorlees dan ben ik best een lange tijd bezig, maar dat zal bij jou toch een stuk korter zijn.

Nog zo'n dooddoener en nog badinerend ook.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 11:45

Tante pollowpop : Wat een dooddoener dit. Alsof God moorden in Zijn naam zou goedkeuren. :shock: Ik vind dit altijd weer schokkend als christenen dit met droge ogen verdedigen.

Sterker nog , God zal mensen zelfs helpen om bepaalde mensen uit te roeien om zijn wil te volbrengen. :-$

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 11:46

Tantepollowpop : Van dit soort uitspraken en mensen die hierin geloven zou ik bijna spontaan atheïstisch worden.

Ben je dat niet dan ??? :?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2015 12:10

oekaboeka schreef:Tante pollowpop : Wat een dooddoener dit. Alsof God moorden in Zijn naam zou goedkeuren. :shock: Ik vind dit altijd weer schokkend als christenen dit met droge ogen verdedigen.

Sterker nog , God zal mensen zelfs helpen om bepaalde mensen uit te roeien om zijn wil te volbrengen. :-$

Ik vind dit gevaarlijke praat, wat normaal gesproken in een kalifaat gebezigd wordt.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 12:17

Tante pollewop : Ik vind dit gevaarlijke praat, wat normaal gesproken in een kalifaat gebezigd wordt.

Wat jij vind maakt niet uit , het is gewoon bijbels . Wat jij dus niet gelooft.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 apr 2015 12:24

hettys schreef:Welnee. De basis van wat nu als wetenschappelijk bewezen geaccepteerd wordt, de leeftijd van het universum, de leeftijd van de zon, die van de aarde, daar is algemeen overeenstemming over.

Dummy schreef:In de media klopt dat inderdaad. En in discussies op fora zoals hier. Maar niet in de wetenschappelijke wereld.

Dat is nieuws voor mij Dummy! Kan je dat laatste onderbouwen?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 apr 2015 12:25

oekaboeka schreef:Tante pollewop : Ik vind dit gevaarlijke praat, wat normaal gesproken in een kalifaat gebezigd wordt.

Ach kijk, we hebben een nieuwe Jan. Iets minder welbespraakt, maar een Jan niettemin...

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 apr 2015 12:26

oekaboeka schreef:Dat weet ik niet , dat zal best , maar als er een ontdekking is gedaan doordat ze zich bezig hielden met evolutie , maakt natuurlijk de evolutie zelf nog niet waar.

Lock&Stock schreef:Door genetica weten we dat de neanderthaler geen voorouder maar een verre neef van de moderne mens is. Door genetica hebben we de verspreiding van de moderne mens uit Afrika over de hele wereld kunnen terug rekenen. Door genetica zien we de sporen van evolutie zoals menselijk chromosoom-2 en de aanwezigheid van DNA van retro virussen (http://en.wikipedia.org/wiki/Endogenous_retrovirus).

Het zou toch wel heel vreemd zijn dat als de evolutietheorie niet klopt de genetica wél deze resultaten oplevert? En mocht het toch zo zijn dat de evolutietheorie niet klopt dan zit er een fundamenteel probleem bij de genetica. En als dat zo is, dan is het enorm merkwaardig dat genetica op AL die andere vlakken wel zo enorm goed werkt....

Ben eigenlijk nog wel benieuwd of Dummy of Oekie op bovenstaande willen reageren.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2015 12:28

oekaboeka schreef:Tante pollewop : Ik vind dit gevaarlijke praat, wat normaal gesproken in een kalifaat gebezigd wordt.

Sinds wanneer weet jij wat ik wel of niet geloof? En wat doe je eigenlijk op een forum als je voortdurend in alle topics roept dat je andermans mening niet op prijs stelt omdat alleen jouw mening Bijbels is? 8-[

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 12:29

Lock & Stock : Ach kijk, we hebben een nieuwe Jan. Iets minder welbespraakt, maar een Jan niettemin...

:-({|= Heeft God niet geholpen met de val Jericho of met vernietigen van de egytptenaren die achter God,s volk aan gingen.

Terug naar “Archief”