Dan ben ik niet duidelijk genoeg geweest denk ik, had ik al getracht te doen.Pcrtje schreef:Dus, Teus, kun jij mij vertellen waarop jij baseert dat christenen meer godservaringen hebben dan niet-christenen?
Niet-christenen hebben geen relatie met God. Hebben geen gesprekken met Hem en doordat ze niet geestelijk afhankelijk van Hem zijn zullen ze ook minder van Hem opmerken, ervaren. Je merkt ook minder Gods leiding in je leven, terwijl het er wel is.
Pcrtje schreef:Kun jij mij vertellen waarom jij zeker weet dat jouw ervaringen van God zijn en die van andere mensen van Satan?
Het gaat niet direct om mijn ervaringen en die van anderen, het gaat om christenen en niet-christenen. Al mijn ervaringen zijn voor mij ook niet altijd zeker, satan probeert er altijd tussen te komen en ik loop helaas ook niet altijd op de toppen van mijn geloof.
Als God niet in je leven is, zoals b.v. bij boeddhisten kun je ook moeilijk ervaren dat God het is.
Die mensen ontvangen van God ook de zegen van het leven, ze krijgen kracht uit het voedsel wat ze nemen, wijsheid om hun werk te doen, alles wat ieder mens krijgt maar ervaren het niet dat het van God komt. Wellicht denken ze dat het van boeddha komt maar dan is het voor hun geen Godservaring zoals een christen het ervaart. Een christen ervaart, ook niet altijd hoor, door de kracht van de Heilige Geest dat God er in mee komt.
De vreugde van God ervaar je alleen door de Heilige Geest. Je gelooft toch niet dat een boeddhist de vreugde van God ervaart als hij tot boeddha bidt? Het kan wel zijn dat hij een vreugde ontvangt maar die is geheel anders en komt niet van God. Satan kan ook vreugde geven, waar zou die vreugde anders vandaan moeten komen?