StillAwake schreef:Nogmaals: ik heb het zelf niet gezien, maar baseer me op de verhalen van collega's gisteren tijdens de pauze.
Die vonden het wél erg negatief (maar komen geen van allen uit die hoek, op één na die er juist heel negatief tegenover is komen te staan door de jaren heen).
Ik heb de uitzending inmiddels ook gezien, maar vond hem zeker niet negatief.
Ook Patrick Lodiers was op geen enkel moment vervelend, noch gaf hij steken onder water.
Natuurlijk komen in een dergelijke uitzending de bekende stereotiepjes weer naar voren, die worden er denk ik ook wel uitgelicht, gelukkig kwamen
ook de mensen aan het woord die een prima tijd op school hadden en ook met liefde terugdenken aan hun thuis.
De mevrouw die uit de kerk was gegaan had ik zo wel enigszins mijn bedenkingen over, haar herinneringen leken niet helemaal te kloppen.
Mochten ze op de fiets naar de kerk (ogg)? Dat is best vooruitstrevend, in die tijd. (jaren 70)
En volgens haar duurde de kerk wel van 10 tot half 12, maar veel diensten in die gemeentes duurden gewoonlijk 2 uur.
En ze wilde geen man uit die kerk, want ze wist niet wat liefde was (wat heeft dat met ogg te maken?) en ze zou misschien wel 19 kinderen hebben.
Wat een onzin.
Zeg dan gewoon eerlijk dat je niets hebt met de leer van die kerk, wat ze nu was kwam niet naar voren. Geloofde ze nu nog steeds?
De verhalen van de 2 vrouwen vond ik heel indrukwekkend. Vooral van die ene mevrouw over haar opa, het was gewoon een getuigenis.
Leren vergeven, na zoveel boosheid en verdriet! Velen komen nooit zover.
Dus nee, negatief mag je deze uitzending niet noemen vind ik, al had er meer in gezeten.
En de klas oogde klein, dus je mag aannemen dat zeker de helft de uitnodiging heeft afgeslagen.