de refowereld in het nieuws

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: de refowereld in het nieuws

Berichtdoor StillAwake » 14 apr 2015 15:44

Chaya schreef:Oeps, als hij maar niet op dit forum zit dan. :mrgreen:
Wel weer mooi dat hij toch bij je terugkomt. Hij toonde zich de minste, hoe dan ook.
Ik hoop dat je hier positief op gereageerd hebt.

Hij heeft inderdaad zijn excuses aangeboden voor die klap, de avond voorafgaand aan zijn politiebureaubezoek.
We hebben er even over gepraat, een goed glas gedronken, en afgesproken dat hij mij niet meer slaat en zijn zoon met zijn p*ten van mijn spullen afblijft.
Hij zag behoorlijk op tegen de les die oom agent hem ging lezen, en was bang dat hij ook daar zijn zelfbeheersing zou verliezen.
Ik heb hem aangeraden een goeie joint bij zijn zoon in te kopen en te nuttigen, word je rustig van.
Hij kon daar nog om lachen ook ;-) (als een boer met kiespijn, dat dan weer wel).
Ik vermoed niet dat hij hier op het forum zit, en als dat wel zo is, hij weet hoe ik over hem en de jongerengroep waar zijn zoon bij betrokken is denk.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 14 apr 2015 15:47

StillAwake schreef:Ik heb hem aangeraden een goeie joint bij zijn zoon in te kopen en te nuttigen, word je rustig van.

:lol:
StillAwake schreef:Hij heeft inderdaad zijn excuses aangeboden voor die klap, de avond voorafgaand aan zijn politiebureaubezoek.
We hebben er even over gepraat, een goed glas gedronken, en afgesproken dat hij mij niet meer slaat en zijn zoon met zijn p*ten van mijn spullen afblijft.
Hij zag behoorlijk op tegen de les die oom agent hem ging lezen, en was bang dat hij ook daar zijn zelfbeheersing zou verliezen.

Diep van binnen dus een kwetsbare man. Wat een goede afloop toch.
Fijn dat dit topic toch een positieve draai heeft gekregen. d:)b
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 apr 2015 15:52

Chaya schreef:Diep van binnen dus een kwetsbare man. Wat een goede afloop toch.
Fijn dat dit topic toch een positieve draai heeft gekregen. d:)b

Diep van binnen zijn alle mannen (met uitzondering van ondergetekende) kwetsbaar.
Het topic heeft een positieve wending gekregen, maar de loverboy-praktijken, het dealen en dergelijke zijn daarmee niet ongedaan gemaakt...
Gelukkig heeft na een aantal aangiftes en klachten de politie deze groep in het snotje.
Laten we hopen dat dat de benodigde sociale controle oplevert die die jongeren blijkbaar vanuit hun eigen basis niet krijgen.

Tja, zet 70 jongeren bij mekaar en het gaat steeds gekker.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 14 apr 2015 15:54

Een verslaggever wandelt door Nederland en mag maar 5 euro per dag besteden, inclusief slapen.

Plan-B dan maar: SGP-wethouder Sytse de Jong, die met echtgenote Grietje en de kinderen Carolien, Annemarij, Matthijs en Esther drie deuren van de burgemeester woont. Ze willen graag iets voor me doen, maar twijfelen. Het is lastig, met de kinderen, en je weet toch niet wat je in huis haalt.

Gastvrijheid wint het van de argwaan en even later zit ik met een mok koffie en een kano erbij aan de keukentafel. De slaapplaats wordt geregeld. Vader is dominee van de hersteld hervormde gemeente en woont met echtgenote een kilometer verderop in een joekel van een pastorie. Daar is altijd plek.

Lastige vragen worden ook hier niet gesteld, de gastvrijheid is enorm. Zelfs voor een onbekende met een vaag verhaal over weinig geld.
In de serre liggen kranten, de aanvoer van koffie en thee stopt nauwelijks, er is ontbijtkoek en een chocoladereep (het zal toch niet gebeuren dat ik in deze serie iets moet weigeren?). Blokjes kaas en een glas rivella maken de avond af.
Terwijl de dominee met de kerkenraad vergadert (ik zie door de serredeuren elf heren in plechtig zwart) klets ik met de vrouw van de dominee, twee nog thuiswonende zoons en de (toekomstige) aanhang. Onder het ingelijste gedicht ‘ik ga slapen/ik ben moe/ik sluit mijn beide oogjes toe/Heere houdt ook deze nacht over mij getrouw de wacht’ slaap ik even later in, op een echt bed, vastberaden nooit meer iets lelijks te zeggen over Staphorst.

HET GEHELE ARTIKEL uit 2006
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 14 apr 2015 17:51

naamloos schreef:Bij jou lees ik ook weinig of geen verdriet over 'refo frusto's" die beschadigd zijn en daarom hun gevoelens uiten.
Mogen zij er ook zijn, en hun ervaringen delen????

Waarom SPUWEN??? Jij uit je ongenoegen hier ook, waarom wil je dit anderen ontzeggen?
Of moeten je jouw post ook gaan bestempelen met "spuwen"? (zo niet, misschien effe wat dimmen in je toon :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Chaya schreef:Lees je überhaupt wel?
Ja, ik lees je regelmatig. En het valt me op dat je een ander verwijt wat je zelf in het kwadraat doet.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf! =;
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 apr 2015 20:12

Chaya schreef:Fijn dat dit topic toch een positieve draai heeft gekregen. d:)b

Dus eigenlijk gaat het erom dat aan dingen een positieve draai wordt gegeven? :roll:

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 15 apr 2015 19:37

Tja, als je volgens de regels wilt leven en niet wereldgelijkvorming wilt zijn. Regels volgen zodat je van God afgehouden wordt want om Hem gaat het niet. Het gaat om de regels, ze zijn er thuis, een strak stramien of misschien wel een regiem die strikt opgevolgd moet worden. Op school zijn ze er ook maar tussen thuis en de school zijn ze er kennelijk niet. In de bus, tussen thuis en school, gaan we van God los, dat waren we al want het ging om de regels en niet om God, die ontbreken op dat moment, dus er is geen fatsoen en geen respect meer. Het doel van satan, de voortgang om mensen van God af te houden en boekt dus resultaten. De buschauffeur moet wel aan regels houden geen muziek en, ja waar hebben we het over, het kerstboompje moet van het dashboard, ongelooflijk.
Satan zit zich te verkneukelen want iedereen die het ter ore komt zegt zo makkelijk “zijn dat nu christelijke mensen, moeten ze niet naar hun God luisteren?” Hij doet er nog een schepje boven op en brengt het op de radio zodat vele weer een reden hebben om God te verachten.

Tenslotte hebben wij het er over op dit forum waar hij ook weer de aandacht krijgt.

Nu wordt er hier op het forum op gereageerd dat het een verschrikkelijk gedrag is en de tegenspraak is dan weer “gebeurt dat dan niet in andere bussen?

Chaya schreef:Maar hoor je ook die andere kant?
Zo'n man rijdt ook andere groepen kinderen nl.
En dat er soms 3 kinderen op een 2persoonsbankje gepropt werden en dat er soms kinderen op de grond moesten gaan zitten.

O dan valt het best mee en dus hoeft men in de bus zich niet te onderscheiden van de wereld.

Weet je wat nu zo mooi is, God houdt van die mensen, ondanks hun gedrag en hun lasteringen staat Hij met een niet aflatend verlangen te wachten totdat ze hun spijt betuigen en het bij Hem belijden en zal het er nooit meer op terug komen.
Laten we maar voor ze bidden.

Als het om God ging was het al heel anders, als de Heere Jezus in de huisgezinnen gegeerde en niet de wet, was het al heel anders, als maar eens opgemerkt werd dat die Lieflijke Naam langs de wolken ruist, dan was het heel anders.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 16 apr 2015 17:00

Dinsdag was er bij Brandpunt een fragment over de Zeeuwse gemeente Reimerswaal. Gaat ook over dit onderwerp.

Gerard314
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gerard314 » 17 apr 2015 07:45

Tante Pollewop schreef:Dinsdag was er bij Brandpunt een fragment over de Zeeuwse gemeente Reimerswaal. Gaat ook over dit onderwerp.

lees ook een reactie op deze uitzending in Trouw van vandaag...

".. . je in een democratie nu eenmaal ook weleens te maken kunt krijgen met mensen die minder ruimdenkend zijn dan jij."

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 19 apr 2015 19:44

Van Lodensteincollege bij KRO De Reünie 19 april.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 apr 2015 08:10

Cicero schreef:Van Lodensteincollege bij KRO De Reünie 19 april.

ik heb het zelf niet gezien (ik kijk zelden televisie, en zo min mogelijk op zondag), maar hoorde vaan een collega dat het niet heel positief was.
Veel meisjes die in hun jeugd misbruikt waren en dergelijke ellende.
Vraag aan iemand die het ook gezien heeft: Klopt dat (ik geloof hem op zijn woord, maar vermoed bij hem als ex-christen een gekleurde bril)?

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 21 apr 2015 08:47

StillAwake schreef:ik heb het zelf niet gezien (ik kijk zelden televisie, en zo min mogelijk op zondag), maar hoorde vaan een collega dat het niet heel positief was.
Veel meisjes die in hun jeugd misbruikt waren en dergelijke ellende.
Vraag aan iemand die het ook gezien heeft: Klopt dat (ik geloof hem op zijn woord, maar vermoed bij hem als ex-christen een gekleurde bril)?

Op zich zaten er in de klas mensen die nog positief in de refowereld zaten, maar hun verhalen werden er niet uitgelicht. Vanzelfsprekend ging de meeste aandacht uit naar de dramatische verhalen van misbruik van twee meisjes/vrouwen.

Maar iedereen die in de klas aanwezig was, was het er wel over eens dat het in 1976 een veel te benauwde cultuur was, waarin seksuele voorlichting taboe was en de regeltjes strikt moesten worden nageleefd, op straffe van indoctrinatie door de conrector.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 apr 2015 09:07

Er waren natuurlijk nog wel 2 andere verhalen in de uitzending opgenomen over Gerrit Christiaan de Gier, succesvol organist en over de Barneveldse Kiepenpap. :wink:

Maar verder wat Cicero zegt.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 apr 2015 09:47

Cicero schreef:Op zich zaten er in de klas mensen die nog positief in de refowereld zaten, maar hun verhalen werden er niet uitgelicht. Vanzelfsprekend ging de meeste aandacht uit naar de dramatische verhalen van misbruik van twee meisjes/vrouwen.

Maar iedereen die in de klas aanwezig was, was het er wel over eens dat het in 1976 een veel te benauwde cultuur was, waarin seksuele voorlichting taboe was en de regeltjes strikt moesten worden nageleefd, op straffe van indoctrinatie door de conrector.

Op zich logisch dat de meest memorabele verhalen uitvergroot worden.
Wél jammer dat de refo-wereld blijkbaar weer negatief in het nieuws komt...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 apr 2015 10:05

hm, zo negatief vond ik het eigenlijk niet.

Terug naar “[Religie] - Open forum”