oekaboeka schreef:
De apostelen zijn natuurlijk allemaal dienstknechten , want ze staan in dienst van God en hebben specifieke opdrachten gekregen die jij niet hebt gekregen , maar vergelijk jezelf gerust met de apostelen hoor , lijkt mij niet helemaal zuiver hoe je dat zo brengt.
Verder die dienstknechten in de context van dat schriftgedeelte , daar worden gewoon Joden mee bedoelt als je mij vraagt.
Rotterdam : Theologie op het slappe koord. Denk maar aan Math. 20 vers 27 "En zo wie onder u zal willen de eerste zijn, die zij uw dienstknecht
Ja precies , bevestigd alleen maar wat ik al zei als je de eerste wil zijn ben je niet meer dan een dienstknecht waard , de dienstknecht word hier niet bepaald als een positief iets gezien.
Als je je gedraagd als een dienstknecht ben je nog niet meteen een dienstknecht maar je houding is wel goed , de apostelen kregen specifieke taken zoals een dienstknecht die krijgt , maar maakt nog niet meteen elke gelovige een dienstknecht ,want een gelovige is veel meer dan een dienstknecht daarom word iemand die de eerste wil zijn ook gelijkgesteld met een dienstknecht wat natuurlijk niet positief is ,eerder slaaf achtig maar christenen zijn vrije en geen slaven.