Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sophie77 » 03 apr 2015 13:16

Wij kochten jarenlang schoenen voor de kids bij Schoenenreus, Van Haren, Bristol, de schoenenkraam op de markt etc., maar hadden vrijwel altijd meer dan 1 paar per seizoen nodig en zelfs dan was ik nog altijd aan het repareren: klittenband vastnaaien, zolen lijmen etc. Op een gegeven moment zijn we overgestapt naar O'moda en dat bevalt veel beter. Er zijn zelden meer problemen en als er eens iets is, wordt het altijd goed opgelost. Goedkoop is het niet, dat klopt, maar het scheelt in elk geval een hoop irritatie, tijd en gedoe en dat is me ook wel wat waard.
De enige schoenen die ik nog koop bij Schoenenreus zijn zondagse schoenen voor zoon 1 en 3; de oudste draagt sportschoenen naar school en dat vind ik niks voor naar de kerk. De schoenen van onze derde zoon zijn nooit erg schoon. Het lukt niet om ze elke zaterdagavond te poetsen en eerder heeft geen zin omdat ze dan op zondag alweer een beurtje nodig hebben. Dat was niet handig, dus daarom heb ik voor hem een paar goedkope schoenen voor op zondag bij gekocht.
O ja, sportschoenen voor de gymles op school haal ik ook bij Van Haren of Schoenenreus, vind het onzin om voor die twee uurtjes per week dure schoenen bij de sportzaak vandaan te halen.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 03 apr 2015 14:47

Ik denk dat hupsakee, Woeffies, Dr. Visser schoentjes qua kwaliteit niet veel onder doen dan schoenen bij de echte schoenenwinkel? Of wel? Mijn zoontje heeft nog de Woeffies van vorige winter aan (zijn nu eigenlijk te klein...). Blijven super! E n waren rond de €30.
Ik kan €70-100 voor een stel kinderschoenen niet over mij hart verkrijgen hoor... ;-). En dat 2 keer per jaar? Stel dat je 5 kinderen hebt (bij ons in de fam. zijn er met 8kids) maar dan ben je per jaar duizend euro alleen aan schoenen kwijt?!

Ik heb vanmorgen zomerkleren uitgezocht, gepast, gekeken wat we nog nodig hebben. Valt erg mee; jassen hebben ze nog, zondagse kleren passen nog en zien er nog als nieuw uit, en er zijn voorlopig nog genoeg (korte)broeken, shirts, polo's, blouses, etc. wat nog wel past (had vorig jaar in opruiming nog paar dingetje gekocht).
Paar dingetjes zijn ze uitgegroeid, die geven we weg.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 apr 2015 16:13

Klopt, is veel geld. Zoon van 3 heeft nu schoenen van over de 100, maar dan hebben ze zijn voeten wel opgemeten en kijkt er een gediplomeerd orthopeed of podoloog oid mee (ligt eraan wie er werkt maar altijd iemand met verstand van zaken aanwezig).
Hier kids met lastige voeten, bij dolcis kunnen wij niet slagen omdat ze daar geen kleine aanpassing aan de schoen kunnen doen. Dat doet deze schoenwinkel wel.
Ik zie verschil hoe de kids lopen, op schoenen van van haren of duurdere merken. Bij van haren slijt de schoen niet, want die vinden ze niet lekker lopen dus doen ze liever crocs of regenlaarzen aan. Loopt ook niet lekker maar dat zit blijkbaar beter.

Ach, als ik het kan missen prima, maar het kan niet iedere maand, ik moet het echt plannen, 3 paar is rond de 320-350 euro, dan soms nog voor mezelf of man.... de kinderbijslag is dus alweer uitgegeven op papier :wink:

pien
Mineur
Mineur

Berichtdoor pien » 03 apr 2015 17:41

Ik koop wel dure schoenen. Niet vanwege de kwaliteit, want ik geloof niet dat een hoge prijs automatisch goede kwaliteit is, of andersom. Maar ik hou van bepaalde merken, ook qua kleding. Ik heb daar wel geld voor over, ook voor mijzelf. Ik koop niet veel, wij hebben hier geen twintig dure setjes of zo, maar gewoon 5 mooie sets, van goede kwaliteit. Ik vul het aan met tweedehands van Marktplaats, of uitverkoop. Ik zie het als een leuke hobby. 8)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2015 19:42

ik heb nu wel met kleding dat ik wel wil da het gemaakt is in een vrouwvriendelijk fabriek. Ik wil niet meer meedoen aan dat uitbuiten van mensen. Dan allemaal maar ene kledingstuk minder in de kast of twee.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 apr 2015 08:48

paprikameisje2 schreef:ik heb nu wel met kleding dat ik wel wil da het gemaakt is in een vrouwvriendelijk fabriek. Ik wil niet meer meedoen aan dat uitbuiten van mensen. Dan allemaal maar ene kledingstuk minder in de kast of twee.
Maar waar kun je dan nog kleding kopen, het valt mij op dat ook veel duurdere merken in foute fabrieken wordt gemaakt. Zelf naai ik veel maar ook weverijen en ververijen kunnen uitbuiten. Vindt het behoorlijk lastig.
Gelukkig krijg ik op dit moment veel kleren voor J en R en zo nu en dan staat er een zak met kleren voor de jongens op de stoep. Als die kleren dan uit foute fabrieken komen worden ze wel afgedragen en hoef ik niet extra te kopen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2015 11:29

@Memmem, ik stuur je even een berichtje.

En wat ppm ook zegt, ben ik wel met haar eens. Zelf betrap ik me er nog wel eens op. Maar het is soms best wel duur. In de uitverkoop is het nog wel goed te doen om eerlijke kleding te kopen.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 04 apr 2015 20:48

Heeft hier iemand ervaring met de schoenen van Bobbi Shoes van Van Haren? Ik heb hele leuke sandaaltjes gezien met een dichte hiel. Ik heb ze nog niet aangeschaft want ik ken het merk niet...
Szent az Úr

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 04 apr 2015 22:38

De orthopeed zei dat de schoenen van dr Visser ook heel goed zijn maar dan moet ik weer een eind verder rijden en wij zijn van mening dat we ons eigen middenstand zoveel mogelijk moeten steunen dus ja, dan gaan we naar O'moda.
Je kunt het een heel bedrag vinden 125 euro maar als je het eens gaat rekenen naar het aantal uren dat ze die schoenen aan hebben? Je zit zo op 12 uur per dag denk ik want met buiten spelen hebben ze ze ook meestal aan. Laarzen alleen met naar het bos gaan of bij regenachtig weer.

Sportschoenen aan naar de kerk dat maakt mij ook echt niet uit. Ik ben allang blij dat ze meegaan! Voorheen was ik ook die mening toegedaan maar daar ben ik wel van terug gekomen.

Schoenen poetsen.......... nee dat doe ik ongeveer nooit. Mijn dochter vroeg wel of ik haar laarzen weer eens wilde laten glimmen. Is goed kind maar we zijn al weer 2 weken verder

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 apr 2015 11:16

Als je de opruiming goed in de gaten houdt, kun je goede schoenen voor weinig krijgen. Gisteren een paar Bumpers gekocht voor de oudste voor de helft van de normale prijs.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 05 apr 2015 21:39

Jess schreef:Schoenen poetsen.......... nee dat doe ik ongeveer nooit. Mijn dochter vroeg wel of ik haar laarzen weer eens wilde laten glimmen. Is goed kind maar we zijn al weer 2 weken verder

Daar heb ik mijn personeel voor.
Erg, ik loop altijd met van die verslonste modderlaarzen omdat het me geen fluit interesseert en dan zijn we bij m'n ouders geweest en heeft m'n vader ze weer gepoetst. Hij heeft me ook een potje gegeven om het zelf te doen thuis. Weet geeneens meer waar het staat.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 apr 2015 19:53

Jess schreef:Sportschoenen aan naar de kerk dat maakt mij ook echt niet uit. Ik ben allang blij dat ze meegaan! Voorheen was ik ook die mening toegedaan maar daar ben ik wel van terug gekomen.

Ik maak er ook geen halszaak van, maar als de jongens het geen probleem vinden om dan wat nettere schoenen te dragen, vind ik dat fijner -en ook beter passend bij het soort kleding dat ze dan aan hebben.
Jess schreef:Schoenen poetsen.......... nee dat doe ik ongeveer nooit. Mijn dochter vroeg wel of ik haar laarzen weer eens wilde laten glimmen. Is goed kind maar we zijn al weer 2 weken verder

Ik probeer in de winter elke 2 a 3 weken de schoenen te poetsen, dat is vaak hard nodig dan en ik heb ook wel het idee dat het de levensduur van de schoenen verlengt.

Hoe weten jullie of bepaalde kleren uit een 'vrouwvriendelijke' fabriek komen? Is daar een lijst van of iets dergelijks?
Dit jaar hebben we erg veel kleding gekregen, vooral voor de meiden. Ik ben er erg blij mee! De oudste twee jongens hebben nog wat nieuwe broeken nodig, shirts hebben ze genoeg van vorig jaar. De twee jongste jongens krijgen nog een nieuw stelletje, of misschien twee, maar volgens mij kan dat wel wachten tot de uitverkoop.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 apr 2015 22:50

kranteen lezen.. radar volgen....

iemand bekend met verloop pseudokroep? hij blijft vol en benauwdig... maar wanneer trek je aan de bel. hij heeft vanwege de benawudheid een prednisonshot gehad... het gaat sinds dien wel beter... maar het blijft hangen.... en in de avond komt het weer iets opzetten...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 apr 2015 08:16

Onze J was altijd erg benauwd en kreeg puffen. Elke morgen een onstekingsremmer en zo nodig ventolin. Wij zijn vrij snel verwezen naar de kinderartsen. Deze was ook woest dat ze J als baby prednison hadden gegeven. Daarvan schijnt de werking niet aangetoond te zijn bij baby's. Wij moesten elke 3 mnd voor controle komen, omdat de groei ( in de lengte) achter kan blijven als een kind continu benauwd is. Eigenlijk is J pas opgeknapt nadat hij rond zijn tweede geopereerd is ( buisjes en verwijderen keel- en neusamandelen). Toen zag ik hem qua groei ook omhoogschieten en qua woordenschat ook.
Ik ben vrij snel met hem naar de ha en ka gegaan, omdat ik van mijn zwager ( longarts) ook hoorde dat continue benauwdheidsklachten schade aan de longen kan veroorzaken en de groei kan stagneren.

@ schoenen
Wij kopen ook altijd schoenen bij een duurdere kinderzaak. Zij hebben meestal maar 1 paar schoenen en lopen daar het hele seizoen op. Het seizoen erna zijn de schoenen toch te klein. Ik ben met de jongste de laatste keer naar een goedkopere zaak geweest en heb daar schoenen gepast. Hij vertikte om er op te lopen. Toen naar een duurdere zaak gegaan, schoenen van shoesme gekocht ( heb ik voor de andere kids ook regelmatig) en hij liep er gelijk mee weg. Ik merk duidelijk verschil tussen de goedkopere schoenen en de duurdere. Bij goedkopere schoenen loopt C haar hele voeten kapot en klaagt continu over zere voeten. Bij schoenen van clic of shoesme hoor ik haar er nooit over. En de oudste trapt in no time zijn hele schoenen kapot.
En schoenen poetsen, uiteraard poets ik de schoenen :mrgreen: en ik borstel de suede laarsjes van C ook regelmatig op. Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het kale neuzen van de schoenen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 07 apr 2015 09:26

@ajl, wie had de baby dan de prednison gegeven? De huisarts?
Ik heb wel met mijn middelste dochter gehad dat ze als baby altijd verstopte traanbuisjes had...de huisarts wilde antibiotica voorschrijven ..maar ik vroeg, wat voor nut heeft dat dan? ze blijven toch verstopt? ja nou ja zei ze..het hoefde ook niet perse als ik het toch niet wou :? ....ik geloof bij een halfjaar moesten we naar de oogarts , kan ook wat eerder zijn, maar precies die dag ervoor sprong eentje open ....bij die oogarts zat ze nog maar met één verstopt oog...en die zei toen, beleid is om géén antibiotica voor te schrijven maar gewoon afwachten...en inderdaad niet lang daarna was de andere ook open gegaan uit zichzelf.

maar ik denk toch altijd...die huisarts doet soms ook maar gewoon wat..je moet echt wel alert blijven ( verder is het overigens wel een hele fijne huisarts want ze neemt me altijd serieus, en denkt met me mee, )

Terug naar “Archief”