Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 30 mar 2015 10:30

paprikameisje2 schreef:te oud? om jezelf in je blootje te laten zien bij je kinderen? ze zien je toch ook in een kleedkamer bij het zwembad oid?

ben best open over mn eigen lijf... kinderen zien me ook bv geven en blote borsten, nog nooit gek om gedaan... wel door andere kinderen die gaan giebeen omdat ze een blote borst zien :) of van die kinderen die het nog nooooit hebben gezien en met open mond me aangapen van wat doe die nou dan weer! k ga overal niet zitten maar dit is als er speelkameraadjes zijn bij de kids.

zo... weer op school zijn ze... hooop toch dat et minder gaat waaien... wat een storm en wind buiten :(

Ik vind haar nu wel te oud om samen mee in bad te gaan ja. Moet zij in de badkamer zijn en lig ik in bad, prima. Maar ze komt er niet meer bij. Ik hoor weleens verhalen dat ouders ook nooit zonder kinderen naar de wc gaan, enz.. Nou, hier dus nog nooit samen geweest :) Buiten een wc-bezoekje in een winkel om ofzo.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 mar 2015 10:50

Ik moet er altijd aan denken als ik bezoek heb of dat ik op bezoek ben de toiletdeur dicht of op slot te doen. Douchen idem dito. Thuis doe ik nooit de deur van toilet of badkamer op slot. En loop ook gewoon naakt door het huis.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 mar 2015 10:53

Evelien schreef:Ik moet er altijd aan denken als ik bezoek heb of dat ik op bezoek ben de toiletdeur dicht of op slot te doen. Douchen idem dito. Thuis doe ik nooit de deur van toilet of badkamer op slot. En loop ook gewoon naakt door het huis.

haha hier ook. Deur staat normaal altijd open :lol: :lol: Mijn man is er niet zo vrij is, dus ik zorg er dan altijd voor dat de kinderen beneden blijven als hij gaat douchen (al gaat hij het meestal 's avonds voor hij op bed gaat)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 mar 2015 11:59

Bij ons ook nooit de deuren op slot of wat dan ook... Wij hebben geen groot bad Nina mag gerust mee onder de douche maar ze wil altijd alleen spelen/douchen.

Jet gaat wel mee onder de douche met ons

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 30 mar 2015 12:39

De deuren zitten hier nooit op slot, maar de wc wel gewoon dicht. Als ik visite heb, dan de wc wel op slot.
Badkamer staat altijd een stuk open, maar manlief doucht meestal savonds laat, dus dan slaapt V, en ik smorgens vroeg en dan speelt ze op dr kamer of speelt ze ff met mn telefoon, of slaapt ze nog :)
Afbeelding

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 30 mar 2015 13:52

Mooi om alle ochtendrituelen te lezen en of je wel of niet de deur uitgaat als er eentje op bed ligt.

Hier breng ik N wel even naar school ook al slaapt H, wel gaat dan het traphekje dicht. Als ze nog wakker is gaat ze mee, maar als ze eenmaal slaapt dan is ze echt vertrokken. Ik ben denk ik 7 minuten weg ongeveer.

Het ochtendritueel hangt hier wel een beetje af van welke dag. Als ik werk, maak ik om 7u N wakker, onder het broodjes eten doe ik haar haar en ga ik 7.10 de deur uit. Op de dagen dat ik thuis ben stap ik zelf ook 7u uit bed en breng ik haar om 8.15 naar school. Een was erin stoppen gebeurt soms, maar meestal begin ik pas met het huishouden als ik terug ben van naar school brengen en ik gelijk de boodschappen doe.

De meiden gaan samen in bad s avonds 2x per week, maar dan blijft er altijd wel 1 bij. De douchedeur gaat hier ook nooit op slot. Als ik moet douchen en ik ben alleen met de meiden thuis dan spelen ze vaak in de badkamer of lezen ze een boekje of donald duckje. Tot ik onder de douche vandaan ben, dan mogen ze boven spelen.

Hoe dat straks gaat als er nog een ukje bij is, moeten we dan maar weer kijken. Zal zn weg ook wel vinden.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 mar 2015 14:54

LeChat schreef:Dan moet ik meteen denken aan de stelling dat als je aardappels lang in het water laat staan er een boel gezonde stoffen (vitaminen e.d.) uit gaan. Weet niet of het waar is btw. :)

Deze stelling had ik nog nooit gehoord. Ik heb wel eens gehoord dat er in voorgesneden groente minder vitamines zitten. Ik bereid meestal het eten al voor, omdat ik zodra wij thuis zijn het eten aan wil zitten. Tijdens het koken heb ik dan de tijd om met de kinderen te praten over hun dag en onderwijl al de tafel te dekken enzo. Als ik gelijk volop bezig moet met eten voorbereiden, wordt dat met name door de jongste niet zo gewaardeerd. Die wil mamatijd :wink: Het voordeel is dat ik dan, voor hen ongemerkt, toch binnen een half uur een gezonde maaltijd op tafel heb. Op zondagavond braad ik over het algemeen het vlees, gehaktballen of stoofvlees, dan kan ik in ieder geval een paar dagen vooruit. Bij het einde van de week heb heb ik vaak de diepvries achter de hand en eten wij of zelfgemaakte pastasaus, ratatouille met couscous, of een snelle roerbak met rijst en vis of in de winter zelfgemaakte erwtensoep of een winterse ovenschotel die ik dan op een vrije dag voorbereid. Zuurkoolschotel met zoete aardappel en roerbak is dan snel gemaakt. Ook eten wij aan het einde van de week vaak we een dag kliekjes.

Samen douchen doen wij, naarmate wij meer kinderen kregen, steeds minder. Het is gewoon makkelijker om ze om de beurt onder de straal te hebben, inzepen en onder het afspoelen bij een ander kind de tanden te poetsen of af te drogen.

En slapende kinderen thuislaten doe ik eigenlijk nooit. Niet omdat ik bang ben dat mij iets overkomt onderweg, maar meer omdat ik bang ben dat hen iets overkomt, brand, kortsluiting, inbraak of onverhoopt toch wakker worden. Dat zou ik mijzelf nooit vergeven. Nu speelt ook wel mee dat ik toch wel 45 minuten weg ben en dat vind ik veel te lang.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 30 mar 2015 23:12

hoe laat eten jullie 's avonds?

hier is man altijd zo laat thuis ( tussen 7 en 8 ) dat ik al heel lang geleden heb afgeleerd te wachten, samen eten is iets speciaals in mijn vrije weekenden ( de weekenden dat ik werk, dan werk ik 's avonds dus dan eet man ook alleen met de kinderen ) en in onze vakanties natuurlijk.
Maar ik eet dus altijd vroeg, uurtje of 5...heerlijk, dan is de kleinste nog fit en vrolijk, zijn we uiterlijk 6 uur klaar en om half 7 gaat de kleinste naar bed. De oudsten hebben dan nog even wat vrije tijd wat ze lekker vinden.

ik moet soms denken aan mensen die hun kinderen om half 6 pas van de opvang halen, dan nog naar huis moeten, en dan nog eten....pfff....
maar ook hier worden weleens vriendinnetjes opgehaald om 17:00 uur...en die moeders zien dan de tafel gedekt staan en zeggen; wat? nu al eten?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mar 2015 07:53

ik ben blijbaar nogal van de rituelen, want ook 's avonds doen we alles volgens een zelfde ritme :D
We aten altijd klokslag kwart voor 6, nu mijn man ergens anders werkt en om 5 uur al thuis is, zitten we vaak om half 6 al aan tafel.
Daarna wast mijn man af (zonder vaatwasser is best te leven als je een afwassende man hebt :mrgreen: ), en ik kleed de kinderen om (als ze in bad moeten of onder de douche doe ik dat altijd al voor het eten), lees ze vast voor. Dan is het half 7 klokhuis kijken en kwart voor 7 Jeugdjournaal. Daarna gaat Frederiek naar bed, half uurtje later Jurian. Wie ze op bed ligt ligt aan Jorrik, als hij gevoed moet worden of aan het huilen is doet mijn man het vaak, anders beiden 1 ofzo.
Dat is het voordeel van een erg onrustige baby, mijn man doet nu veel meer dan anders. Dat hoefde van mij ook nooit, want ik ben toch de hele dag thuis. Maar nu zijn de kinderen een beetje boos als ik ze naar bed wil brengen, want met papa is het altijd groot feest :D

Als ik met de kinderen thuis ben en ik ga douchen, dan laat ik de deur wagenwijd open staan, soms douche ik tegelijk met 1 van de kinderen, als we eens erge haast hebben ofzo. Mijn man doucht regelmatig met Jorrik, of tegelijk in bad met hem. Maar als we naar het toilet gaan gaat de deur altijd op slot. MIjn man vond dat altijd zo onfris, iemand die met de deur open op het toilet zit :D Dus dat is een gewoonte geworden.

Wauw, vannacht hadden we opeens een andere baby :D Hij kwam de laatste nachten minimaal 3 keer, en was soms ook niet meer in slaap te krijgen. Zo onrustig, veel krampjes, ook overdag. Maar gisteravond heb ik hem ingebakerd, hij had om 21.30 uur gedronken, daarna pas om 04.45 uur weer wakker, daarna om 06.45 uur en hij slaapt nu nog, ik weet niet wat me overkomt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 31 mar 2015 08:00

Heb je officieel ingebakerd Miss? Met speciale doeken? Hier was inbakeren bij de tweede ook het enige wat echt hielp!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mar 2015 08:15

Nee, want die heb ik nog niet, maar nu ik zie dat het werkt ga ik ze zeker aanschaffen.
Vorige week had ik het al een keer geprobeerd, met een wieglaken, maar die is de te klein, hij wurmde zich er zo uit.
gisteravond heb ik een ledikantlaken gebruikt, vanmorgen had hij wel zijn ene arm vrij, maar na het voeden meteen weer goed ingestopt, en hij sliep meteen verder, terwijl hij met 1 arm eruit onrustig bleef.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 31 mar 2015 08:29

Fijn, MissF! Hopelijk gaan jullie met behulp van het inbakeren een beter/beetje ritme krijgen!

Wij eten in principe 's avonds om kwart voor 6. Als manlief dat niet kan halen en hij belt dat hij later komt, hangt het van verschillende dingen af of ik op 'm wacht: zijn de kids chagrijnig en wil ik ze vroeg op bed kunnen leggen, moet er 's avonds iemand vroeg weg, is er tijd genoeg om tijdens het wachten alvast één of meerdere kids te douchen/badderen, is het haalbaar voor het soort eten om te wachten etc. Tot vorig jaar kwam manlief vaak 's avonds te laat, maar sinds afgelopen winter lukt het hem steeds beter en vaker om op tijd te komen. Heerlijk is dat!
Na het eten hebben we een ritme ontwikkeld; manlief legt de 3 oudste meiden op bed (badderen (of, in de winter ook regelmatig: goed wassen), tanden poetsen, voorlezen, zingen, bidden). Ondertussen ruimen de oudste 4 volgens een schema de tafel af, halen snel een stofzuiger door de keuken en bijkeuken, ruimen rondslingerende tassen, jassen en schoenen en wat speelgoed op en ruimt er een de afwasmachine uit en in. Ik geef hier en daar wat aanwijzingen, moedig aan en voed intussen de jongste. De jongens zijn binnen 10 minuten klaar met hun werkjes, manlief en ik na een half uurtje. Praktisch betekent dat dat we normaal gesproken rond 7 uur, kwart over 7 klaar zijn. Voor ons werkt dit heel goed.
Als manlief er niet is, loopt het veel minder gesmeerd. Jongste huilt dan vaak als ik de meiden -gehaast- op bed leg en de jongens maken zich met een Jantje van Leiden van hun karweitjes af en hebben regelmatig ruzie met elkaar als ik er niet bij ben.
Resultaat: iedereen baalt; de jongens omdat ik op hun mopper, de oudste meiden omdat ze minder lang voorgelezen zijn en alles snel-snel ging, de jongste omdat ze geen drinken kreeg toen ze honger had en ikzelf omdat het met de jongens niet goed liep qua ruzie/karweitjes, omdat ik het niet leuk vind als ik geen volledige aandacht aan de meiden kan geven en omdat ik het vervelend vind om de jongste te laten huilen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 mar 2015 08:42

Die strijd ken ik wel Sophie. Jammer is dat altijd. Ik baal er ook zo van als alles gehaast moet, omdat je eigenlijk overal bij moet zijn. Dat levert bij ons ook vaak gemopper op en daar voel ik mij achteraf weer schuldig over.
Ik eet door de week ook altijd alleen met de kinderen. Doordat manlief ze op 3 dagen naar school en kdv brengt, is hij 's avonds vaak later thuis. Op mijn werkdagen eet ik altijd tussen kwart voor 6 en 6 uur. Dat vind ik al aan de late kant, omdat de jongste twee dan al moe worden. Op mijn parttime dagen en in het weekend eten wij rond 5 uur. Dan heb ik de boel al aan kant voordat wij het rondje douchen, voorlezen en bidden gaan doen. Het voorlezen kost ook veel tijd, sowieso in twee etappes ( J wordt apart voorgelezen van zijn broer en zus, omdat hij de verhalen van hen te moeilijk vindt) en ik lees nog apart met H om zijn lezen te oefenen. Op mijn werkdagen moet ik daarom vaak rond half 8 nog aan de puinhopen beneden beginnen.

@ missf als je nog op zoek bent naar een bakerdoek. Ik heb nog een splinternieuwe liggen, volgens mij van pacco. Ik had het bij C aangeschaft, maar uiteindelijk niet gebruikt. Laat maar weten als je het over wil nemen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 31 mar 2015 08:54

op zondag eten we altijd warm 's middags, dat is pas fijn! lijkt me heerlijk als je dat elke dag kan doen, dan 's avonds alleen nog een broodje ( vaak een tosti )
en als ik naar mijn werk moet heb ik tenminste het warme eten gehad.
op zaterdag staan we te laat op voor in de middag warm eten :lol:

ik ben zo geroutineerd in alles alleen doen rond het avondeten, als man er is staat hij juist in de weg...maar door de leeftijdsverschillen hier gaat alles netjes omstebeurt, en door het vroege eten ruim ik op als de kleinste speelt en zodra ik met het naar bed brengen begin is alles netjes.
maar @Sophie, met of zonder man petje af hoor met zoveel kinderen hoe alles loopt! Met maar drie is het toch allemaal een stuk makkelijker.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 31 mar 2015 09:20

Sophie77 schreef:Na het eten hebben we een ritme ontwikkeld; manlief legt de 3 oudste meiden op bed (badderen (of, in de winter ook regelmatig: goed wassen), tanden poetsen, voorlezen, zingen, bidden). Ondertussen ruimen de oudste 4 volgens een schema de tafel af, halen snel een stofzuiger door de keuken en bijkeuken, ruimen rondslingerende tassen, jassen en schoenen en wat speelgoed op en ruimt er een de afwasmachine uit en in. Ik geef hier en daar wat aanwijzingen, moedig aan en voed intussen de jongste. De jongens zijn binnen 10 minuten klaar met hun werkjes, manlief en ik na een half uurtje. Praktisch betekent dat dat we normaal gesproken rond 7 uur, kwart over 7 klaar zijn. Voor ons werkt dit heel goed.
Als manlief er niet is, loopt het veel minder gesmeerd. Jongste huilt dan vaak als ik de meiden -gehaast- op bed leg en de jongens maken zich met een Jantje van Leiden van hun karweitjes af en hebben regelmatig ruzie met elkaar als ik er niet bij ben.
Resultaat: iedereen baalt; de jongens omdat ik op hun mopper, de oudste meiden omdat ze minder lang voorgelezen zijn en alles snel-snel ging, de jongste omdat ze geen drinken kreeg toen ze honger had en ikzelf omdat het met de jongens niet goed liep qua ruzie/karweitjes, omdat ik het niet leuk vind als ik geen volledige aandacht aan de meiden kan geven en omdat ik het vervelend vind om de jongste te laten huilen.

Ik begon te lezen en dacht: Wow, hoe doet ze dat? Ooooh d'r man heeft de boel onder controle. Lol, het is toch wat met die kinderen ook. Mijn kinderen luisteren keurig, ruimen netjes op, zonder problemen hoep naar bed... bij hun vader. M'n ex zei laatst: Als jij binnen komt gaat er een knop om. :lol:
Hoeveel kinderen heb je wel niet?
Eigenlijk best raar, toen ik nog getrouwd was was het gewoon om 4 uur: Nou m'n dag zit erop, bij een vrouwelijke collega ook: doei ik moet naar de kinderen. Bij mannen hebben ze dan toch vaker zoiets van: Niet zo zeuren joh, er is overwerk, dat regelt je vrouw maar. Alhoewel, christelijke jongen op m'n werk met 4 kinderen gaat ook altijd om 4 uur weg.
Laatst gewijzigd door Boerin op 31 mar 2015 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “Archief”