Beste Elbert,
Ik wil geen echt geen afbreuk doen aan je gegoofsleven, soms vallen er alleen bepaalde dingen op.
Mooi te horen dat je er blij mee bent, de positie die je van God gekregen hebt en die ook erkent, hier ga je toch ook van God uit.
Je eigen wil vertrouwen is heel iets anders.
God heeft voor ieder mens het Eeuwige Leven mogelijk gemaakt, Hij wil ook dat elk mens tot bekering komt, de weg is open, Zijn Zoon heeft alles gedaan wat er voor nodig was, het is volbracht en nu is het aan de mens. God wil dat wij het aannemen al zou je het nog zo graag willen, als je het niet pakt loop je het mis. Dat is juist het Wonderlijke, er is niets meer voor nodig, alleen de oprechte wil dat God je leven leidt, jou leven in Zijn Handen legt en het kwaad dat je gedaan hebt erkent en Hem om vergeving vraagt. God heeft ons dat vemogen gegeven.
Als b.v. ik water heb voor een aantal dorstige mensen en zeg alsjeblieft voor iedereen een glas water om alvast je dorst te lessen want straks krijg je dorst, dan kun je kiezen, neem ik dat water om mijn dorst te lessen of niet. En al zou je het nog zo graag willen, als je het niet pakt ga je dorst krijgen.
Dit is onze eigen keuze en zo stelt God ons ook voor de keuze. Als je het niet doet dan gaat het niet direct om de zonden die je gedaan hebt maar dat je God niet serieus genomen hebt, dar zal de straf om zijn, niet direct de straf dat je met satan in de hel vertoeft maar de Godverlatenheid, dat is wat je kapot maakt maar nooit kapot aan gaat, dat God totaal Zijn handen van je afhoudt, zie je dat het hier ook alleen maar om God gaat?
Als we in Chistus mogen zijn dan kunnen we zelfs nog keuzes maken, elke keer zit satan toch aan je te trekken? Vaak denk ik wel, sorry, maar hier op het forum ook, hebben we nog wel last van satan?
Zeker, we lopen niet altijd op de toppen van ons geloof maar we hebben altijd die strijd te strijden, dan maar met ons verstand hoe moeilijk het ook is. Dan hebben we weer die keuze Elbert, volhard ik in mijn Heiland, Hij zal het altijd belonen, of zeg je “nu wil ik effe rust, ik ga een biertje pakken” Op veel plaatsen wordt satan nog ongemerkt gewillig gekoesterd door kinderen van God. Ik moet ook dagelijks knokken om dicht bij mijn Hemelse Vader te blijven, het lijkt wel hoe dichter bij Hem hoe meer die rotzak aan je trekt. Tot op zekere hoogte hoor, op een gegeven moment komt er niets meer tussen, ook satan niet. Daarom is het zo van belang dat we zo dicht mogelijk bij Hem blijven, altijd maar een ontvankelijk hart verlangen om te weten en te verstaan wat Hij ons te zeggen heeft.
Dat we in afhankelijkheud van Hem blijven want we blussen zo snel de Heilige Geest, we laten zo snel de touwtjes vieren.
Nee, ik veronderstel geensins dat je een begrafenisgeloof hebt en Bambi bedoeld dat ook niet.
We kunnen altijd meer vreugde ervaren Elbert het licht natuurlijk altijd aan ons, wat dat betreft doen we allemaal onszelf te kort, de een meer dan de ander, tot verdriet van God.
Zeker, we blijven klein tegenover God en daardoor, mede onze schuld die betaald is, wordt God groter, het blijft een ongbegrijpelijk Wonder dat Hij naar ons omgezien heeft, aan Hem alle Eer.
We mogen naar hem opzien in Jezus Christus, niet vanuit onze oude positie maar vanuit wie we zijn, straks kijken we alleen maar vanuit Zijn Zoon, dan kunnen we niet eens meer naar onze oude positie kijken. Ons leven hier is tevens een leerschool om bekwaam te worden om volledig in Gods Dienst te staan in de Naam van Jezus Christus door de Kracht van de Heilige Geest.
Zegen.