Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor mona » 24 mar 2015 13:25

Alweer een vliegtuig neergestort, nu in Frankrijk:
http://nos.nl/artikel/2026591-waarschij ... krijk.html
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2015 14:35

:? vreselijk. Waarschijnlijk geen overlevenden. Toestel is om onverklaarbare redenen uit de lucht komen vallen, ergens tussen Embrun en Dignes, zuidkant van de Franse alpen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 24 mar 2015 17:02

Van negen naar twee kilometer in amper tien minuten is over het algemeen geen goed teken nee....Drama zeg.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2015 10:07

Het ziet ernaar uit dat Jeremy Clarkson, een van de presentatoren van het Engelse autoprogramma TopGear zal worden ontslagen na het zoveelste incident. Ik kan die beslissing wel begrijpen, want hij zocht zelfs op tv altijd de grenzen van het betameleijke op.

Ik ben benieuwd hoe het dan verder moet met het programma. De andere twee presentatoren hebben geloof ik al aangegeven dat ze zonder Clarkson niet verder willen. Voor het geld hoeven die jongens het ook niet te doen, want het zijn de best betaalde medewerkers van de BBC? Trouwens, Top Gear zou Top Gear niet zijn zondr Clarkson.

De uiteindelijke beslissing wordt vandaag bekendgemaakt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 25 mar 2015 10:58

Ik geloof dat Sky wel interesse had om het programma over te nemen. Uiteraard wel onder een andere naam. Maar de collega's van Clarkson hebben al aangegeven dat ze zonder hem niet verder gaan. En dat kan ik me voorstellen. Dat hele programma wordt gedragen door deze 3 mannen. Ben benieuwd in ieder geval hoe het gaat aflopen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2015 11:19

Katlheen schreef:Ik geloof dat Sky wel interesse had om het programma over te nemen. Uiteraard wel onder een andere naam. Maar de collega's van Clarkson hebben al aangegeven dat ze zonder hem niet verder gaan. En dat kan ik me voorstellen. Dat hele programma wordt gedragen door deze 3 mannen. Ben benieuwd in ieder geval hoe het gaat aflopen.

Het hele Top Gear merk levert de BBC geloof ik meer dan 200 miljoen per jaar op. Niet gek dat anderen het wel willen overnemen. Ik ben echter wel benieuwd hoe dat zou werken; het lijkt me niet dat je 'zomaar' een andere naam op een programma kan plakken en bij de concurrent verdergaan. Daar zullen wel allerlei rechten aan ten grondslag liggen. We gaan het zien, inderdaad.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2015 15:29

Beslissing is genomen: ontslag. Rot, maar begrijpelijk gezien de ernst van de situatie.

http://nos.nl/artikel/2026827-bbc-ontsl ... rkson.html

Ben benieuwd wat dat voor het programma betekent. Het lijkt me niet dat de andere 2 presentatoren zullen doorgaan zonder Clarkson.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2015 13:52

Katlheen schreef:Van negen naar twee kilometer in amper tien minuten is over het algemeen geen goed teken nee....Drama zeg.

Oei, naar het blijkt vermoeden de onderzoekers van de ramp nu dat de co-piloot het toestel expres heeft laten neerstorten. Je moet er toch niet aan denken. De hoofdpiloot zou zijn buitengesloten en niet door de co-piloot zijn binnengelaten. Je mag toch hopen dat die co-piloot 'gewoon' onwel is geworden en daarom niet reageerde, maar dat lijkt onwaarschijnlijk omdat de baan die het vliegtuig heeft afgelegd in dat geval door de automatische piloot zou zijn gecorrigeerd. Verschrikkelijk zeg.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2015 13:57

In 'vrolijker' nieuws:

In Californië wil een kwiebus via een referendum de overheid dwingen een wetsvoorstel te bespreken. In dit geval stelt het wetsvoorstel voor iedereen die zich inlaat met homoseksuele activiteiten door het hoofd te schieten - of een andere, passende vorm van de doodstraf te geven. En letterlijk staat het in het wetsvoorstel dat hij dat wil omdat je beter homo's kunt doden, dan dat God straks iedereen doodt om hun ongehoorzaamheid.

http://www.foxnews.com/politics/2015/03 ... -channels/

Gelukkig krijgt die beste man de wind enorm van voren, maar het schijnt toch lastig te zijn. Mocht het voorstel de vereiste 300.000 handtekeningen ophalen, dan is de regering verplicht het voorstel te bespreken.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 26 mar 2015 14:13

Het ongeluk met het vliegtuig in Frankrijk, schijnt bewust veroorzaakt zijn door de CO-Piloot.

http://nos.nl/artikel/2026987-co-piloot ... ashen.html

http://nos.nl/livestream/npo-nieuws

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 26 mar 2015 14:54

Co-piloot was Duitser Andreas Lubitz:
http://nos.nl/artikel/2026999-co-piloot ... ubitz.html
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2015 15:00

Wat een drama. Eerst wordt de cockpit ondoordringbaar gemaakt omdat men bang is voor terroristen die het vliegtuig willen kapen, en nu krijg je dit als gevolg. :(

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 mar 2015 08:10

xsidd schreef:Het ongeluk met het vliegtuig in Frankrijk, schijnt bewust veroorzaakt zijn door de CO-Piloot.

http://nos.nl/artikel/2026987-co-piloot ... ashen.html

http://nos.nl/livestream/npo-nieuws

Dat is wel ontzettend lomp, ja. De co-piloot wilde er, door depressie en zo, een eind aan maken. Maar hij heeft zo'n 150 mensen bij zich. "Mwah, nemen we die toch ook gewoon mee, de dood in. Wat maakt dat uit?" Dat is een beetje het beeld wat ik krijg.

Een zelfmoordterrorist doet het ook opzettelijk. Heel fout, maar die heeft dan nog een bepaalde religieuze bezieling wat het iets begrijpelijker maakt. Maar iemand, die toevallig niet zo'n zin meer heeft om door te leven, van zo iemand mag je toch verwachten dat hij op een enigszins 'nette' manier uit het leven stapt? Zonder anderen mee te nemen door de uitgang van het leven?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 mar 2015 08:18

Er stond dat ie een psychische ziekte had verzwegen. Die vent was gewoon bezeten.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”