18 Maart Provinciale / Eerste Kamer Verkiezingen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: 18 Maart Provinciale / Eerste Kamer Verkiezingen

Berichtdoor Bambi » 18 mar 2015 09:59

Wat is het een gezellige discussie. :mrgreen:

Ik denk dat het als burger je plicht is om te stemmen.
En ook als Christen.
En je moet geen stemwijzer invullen om te kijken op welke partij je moet stemmen, maar aan God vragen op welke partij je moet stemmen.
Ik stem altijd trouw op de SGP, maar moet zeggen dat ze het me er niet makkelijk op maken.
Wat hebben ze bijv. gedaan aan het feit dat de bejaardenhuizen gesloten worden en de thuiszorg overal afgebroken wordt?
Terwijl voor armen, ouderen en zieken zorgen een Bijbelse plicht is.
En nu weer een aktie gaan voeren om de mensen te waarschuwen tegen overspel.
Hebben ze ooit een wetsvoorstel ingediend om de sexreclame op de commerciële zenders aan te pakken?
Je moet problemen bij de basis aanpakken, maar dit lijkt meer voortbordueren op hun spel, die bij vorige verkiezingen begonnen is met die vreemdgaanclub.
Beetje simpel en niet echt van landsbelang, want niet iedereen wil vreemdgaan.
Maar met die achtelijke reclame op tv wordt wel iedereen geconfronteerd, waarom hebben ze dat niet aangepakt?
Ik was een tijdje geleden in slaap gevallen tijdens een film op de bank en werd wakker met gehijg en gekreun op de tv.
Schaamde me dood, wat zullen de buren wel niet van me denken?

Maar goed dit keer krijgen ze mijn stem, want bij het invoeren van wetten is het wel van belang of een partij daarin God vertegenwoordigt.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 18 mar 2015 11:16

Bambi schreef:Uit de provincie komt de 1e kamer voort en die is nog belangrijker dan de 2e kamer.
Zij bepalen of een wet wordt aangenomen of niet.

Je mag in ieder stemlokaal in je gemeente stemmen.

Zijn deze stemmingen voor de eerste kamer? Ik dacht gewoon provinciaal gezever of er geld komt voor een weg of wat anders, oeps.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2015 11:42

De leden van de provinciale staten kiezen de 75 leden van de Eerste Kamer.

Als je bij de provincie werkt moet je je helemaal schamen als je niet stemt Boerin ;) Met als excuus: Ik ben te lui. Hmmm. Doe de kieswijzer even, dan weet je waar het over gaat. En wandel/fiets dan naar een stemlokaal, er is er altijd eentje in de buurt. Hoe lastig is het? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 18 mar 2015 12:05

Marnix schreef:De leden van de provinciale staten kiezen de 75 leden van de Eerste Kamer.

Als je bij de provincie werkt moet je je helemaal schamen als je niet stemt Boerin ;) Met als excuus: Ik ben te lui. Hmmm. Doe de kieswijzer even, dan weet je waar het over gaat. En wandel/fiets dan naar een stemlokaal, er is er altijd eentje in de buurt. Hoe lastig is het? :)

Ja het is heel erg, ik weet het. Er hing zo'n bord op mn werk met: Zeg tegen mensen dat ze moeten gaan stemmen en leg uit waar het voor is.
Ehmmmm leg uit? Eerst ff aan Bambi vragen dan. :lol:
Zach91

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 mar 2015 12:34

Je werkt bij de Provincie, en je hebt geen idee waar het over gaat? Je weet niet dat de Provinciale Staten de leden van de Eerste Kamer kiezen? Waarom denk je dat er zoveel campagne op TV te zien is? Waarom denk je dat al die debatten er zijn? Omdat het wel degelijk van invloed is op de landelijke politiek! De huidige coalitie kan geen wetten doorvoeren zonder steun van de Eerste Kamer. Ze hebben daar nu al geen meerderheid, en na vandaag nog minder zetels. Dus heeft stemmen indirect invloed op de landelijke politiek.
En dat weet jij niet als ambtenaar bij de Provincie????? En je bent te lui om te gaan stemmen? Het vooroordeel van een luie onwetende ambtenaar heb je bij deze bevestigd... :mrgreen: Afschaffen die tent, scheelt weer belastingcenten!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 18 mar 2015 12:45

rotterdam schreef: Wel een vraagje "dat oordelen van jou is dat Gods wil?

Als ik me distantieer van bepaalde zaken tegenover God en dat kenbaar maakt vanuit een conclusie, jij noemt dat oordelen, dan mag dat.
Ik praat daar ook gewoon met God over.
Oordelen ligt nogal snel in de mond, als iemand uit een antwoordt of reactie een conclusie trekt en die persoon voelt zich lichtelijk aangesproken dan voelt hij/zij zich ook geoordeeld. De waarheid is inderdaad vaak hard.

Er doen heel veel partijen mee aan deze verkiezingen, mensen die hieruit nog geen keuze kunnen maken kunnen we beter lanceren naar een andere planeet of een onbewoond eiland, mag je helemaal alleen democratisch zijn en alles alleen doen zelfs samenwerken.

Dit schreef je, is dit dan ook oordelend? Je zegt dat ik hier niet hoor omdat ik geen keuze uit een partij kan maken. Als ik meen geen keuze te kunnen maken ga ik bij God ten rade, je vindt het eigenlijk abnormaal en vindt dat ik op een onbewoond eiland hoor. In jou ogen veroordeel je mij.

Misschien eens een topic aan wagen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 18 mar 2015 14:39

Boerin schreef:Zijn deze stemmingen voor de eerste kamer? Ik dacht gewoon provinciaal gezever of er geld komt voor een weg of wat anders, oeps.

Boemmmmmmmmmmmmmmm - wat was dat ?
O dat was ik - van m'n stoel gevallen van verbazing :mrgreen:

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 18 mar 2015 14:42

rotterdam schreef:Het zou het goed zijn als we in Nederland de stemplicht weer zouden invoeren.
Niet stemmen ? Minimaal 200 uur straatvegen, kijken of je dan ook nog zo principieel bent.

Rotterdam, een aspect van democratie en bijbehorende vrijheid is ook zelf de keuze mogen maken om wel of niet te stemmen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 18 mar 2015 14:47

Teus schreef:
Als ik me distantieer van bepaalde zaken tegenover God en dat kenbaar maakt vanuit een conclusie, jij noemt dat oordelen, dan mag dat.
Ik praat daar ook gewoon met God over.
Oordelen ligt nogal snel in de mond, als iemand uit een antwoordt of reactie een conclusie trekt en die persoon voelt zich lichtelijk aangesproken dan voelt hij/zij zich ook geoordeeld. De waarheid is inderdaad vaak hard.

1) je bijdrage is verwijderd - kennelijk ziet ook het moderatieteam wat onbeschaamd oordelen is.
2) jouw waarheid is niet hard - wat het wel is laat is maar in het midden.

Er doen heel veel partijen mee aan deze verkiezingen, mensen die hieruit nog geen keuze kunnen maken kunnen we beter lanceren naar een andere planeet of een onbewoond eiland, mag je helemaal alleen democratisch zijn en alles alleen doen zelfs samenwerken.

Dit schreef je, is dit dan ook oordelend? Je zegt dat ik hier niet hoor omdat ik geen keuze uit een partij kan maken. Als ik meen geen keuze te kunnen maken ga ik bij God ten rade, je vindt het eigenlijk abnormaal en vindt dat ik op een onbewoond eiland hoor. In jou ogen veroordeel je mij.

Ik schrijf "lanceren naar een andere planeet of alleen democratisch zijn op een onbewoond eiland".
Dat is geen oordelen, beste Teus, dat is satire.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 18 mar 2015 14:50

Boerin schreef:Ja het is heel erg, ik weet het. Er hing zo'n bord op mn werk met: Zeg tegen mensen dat ze moeten gaan stemmen en leg uit waar het voor is.
Ehmmmm leg uit? Eerst ff aan Bambi vragen dan. :lol:

Ze maken het ook veel te ingewikkeld Boerin. Gisteravond hoorde ik dat een stem uit Flevoland 18% (meen ik) zwaarder weegt dan een stem uit Utrecht. En hoe meer mensen er gaan stemmen, hoe minder zwaar je stem meetelt.
Allemaal lekker motiverend dus. :roll:
Maar goed, we gaan maar, solidair met de sufragettes die ervoor gevochten hebben. :lol:
Al heb ik echt geen idee op wie ik precies stem, het zijn meest wel aardige meneren.
Ik blijf "mijn" partij maar trouw.
Ik vertrouw erop dat zij hun christelijke beginselen niet zullen verloochenen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 18 mar 2015 14:56

Bambi schreef:En je moet geen stemwijzer invullen om te kijken op welke partij je moet stemmen, maar aan God vragen op welke partij je moet stemmen

Die stemwijzer heeft geen zin, integendeel, je komt altijd op een partij uit waar je beslist nooit op zal stemmen.
Misschien ben ik te "groen" voor de SGP. Ik hoor dat van veel mensen.
Bambi schreef:Wat hebben ze bijv. gedaan aan het feit dat de bejaardenhuizen gesloten worden en de thuiszorg overal afgebroken wordt?
Terwijl voor armen, ouderen en zieken zorgen een Bijbelse plicht is.

De reformatorische instellingen steken er vrij gunstig boven uit hoor, qua zorg. Niet dat dit direkt een verdienste is van de SGP.
Maar misschien gaan ze te vaak daar kijken en niet in een achterstandswijk met een ouderencentrum.
Bambi schreef:Hebben ze ooit een wetsvoorstel ingediend om de sexreclame op de commerciële zenders aan te pakken?

Dat denk ik wel, maar het heeft weinig zin als je in de minderheid bent.
Je wordt voor achterlijk versleten, want je mag je niet met dingen van "achter de voordeur" bemoeien.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2015 15:30

Bij mij heeft de stemwijzer wel zin. Ik kwam op CU en vrouwenpartij. Die laatste stem ik inderdaad niet maar ik krijg er altijd partijen bij waar ik wel op stem.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 18 mar 2015 15:35

Marnix schreef:Bij mij heeft de stemwijzer wel zin. Ik kwam op CU en vrouwenpartij.

:muhahaha:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 18 mar 2015 16:18

Katlheen schreef:En dat weet jij niet als ambtenaar bij de Provincie????? En je bent te lui om te gaan stemmen? Het vooroordeel van een luie onwetende ambtenaar heb je bij deze bevestigd... :mrgreen: Afschaffen die tent, scheelt weer belastingcenten!

:lol: :lol: :lol:
Zach91

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2015 16:23

Ach ik heb gewoon veel vrouwelijke eigenschappen denk ik. In principe kan je op allerlei doelgroeppartijen uitkomen omdat je over dingen het zelfde denkt. Een vrouwenpartij is ook gewoon ergens voor of tegen, net als ik. ;)

Terug naar “[Religie] - Open forum”