Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.

Berichtdoor benefietdiner » 22 jan 2015 20:20

antoon schreef:Ik begrijp Bambi wel, respect tonen, het is bijbels,helaas voorzie ik een gigantische escalatie, bv. de gematigde islamdat is een creatie van het democratische westen, of het echt bestaat in de vorm zoals zij denken is devraag.
Het is mogelijk, ik sluit het niet uit, toch moet ik iedere keer denken als een woordvoerder van hun de terreurdaad afkeurt of hij werkelijk meent wat hij zegt .

Wat als er iets schokkends gebeurd zoals het vermoorden van moslim in Nederland, ik vraag mij af wat de gematigden doen, een doem scenario ligt voor de hand, oftewel het afslachten van de ongelovige varkens die wij dan zijn of een holocaust zoals in nazi duitsland het geval was, het vernietigen van ongewenste vreemdelingen, in dit geval de moslims.
Alle 2 even verwerpelijk, en zeg niet meteen dat ik spoken zie, de geschiedenis staat vol met voorbeelden
helemaal gelijk antoon.
Kijk deze dingen gebeuren helaas in de stad van Bambi.
Gouda telt ongeveer twintig radicale jongeren die mogelijk jihadist kunnen worden.
Afbeelding
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... aten.dhtml
Tja, 'nauwgezet in de gaten gehouden' tot dat het te laat is natuurlijk.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 23 jan 2015 09:55

Laten we wel een beetje nuchter blijven. Hoeveel doden zijn er de afgelopen jaren in Nederland gevallen door moslimextremisten?
Volgens mij eentje (Theo van Gogh).
Hoeveel slachtoffers vallen er elk jaar in het verkeer? Volgens mij meer dan 600. :!:
Waar praten we over? Niet over de verkeersveiligheid, wel over moslimextremisme.
Kijk, ik wil het niet bagatelliseren, maar we moeten de zaken wel in het juiste perspectief zien. Sommige grote gevaren nemen we blijkbaar voor lief, terwijl we veel minder grote gevaren uitvergroten. De mens is een vreemd wezen soms.

Moslimextremisme moet in de gaten worden gehouden en aangepakt worden. Laat ik dat voorop stellen. Daar hebben we veiligheidsdiensten voor.
Het doel van terroristen is om angst te zaaien. Sommige reacties in dit topic lezend, denk ik dat ze daarin voor een groot deel geslaagd zijn met minimale middelen. Want er worden draconische maatregelen als "oplossing" aangedragen (bijv. door Wilders) die vooral als neveneffect hebben dat we in Nederland richting een politiestaat gaan die met name onze privacy en vrijheid aan gaan tasten. Het is nog maar de vraag of die "oplossingen" ook maar 1 aanslag zouden voorkomen. De aanslagen in Parijs hadden bijvoorbeeld voorkomen kunnen worden, als de veiligheidsdiensten wat beter opgelet hadden. Extra wettelijke maatregelen waren daarvoor niet nodig.
Als we de kant van een politiestaat op gaan, spelen we extremisten juist in de kaart en zetten we onze vrije democratieën op het spel. Dat moeten we dus juist niet willen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 23 jan 2015 11:48

benefietdiner schreef:Kijk deze dingen gebeuren helaas in de stad van Bambi.
Gouda telt ongeveer twintig radicale jongeren die mogelijk jihadist kunnen worden.
Afbeelding
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... aten.dhtml
Tja, 'nauwgezet in de gaten gehouden' tot dat het te laat is natuurlijk.

Deze dingen gebeuren GELUKKIG in mijn stad.
Ze hebben in de gaten wie mogelijk terrorist kunnen worden en nemen maatregelen om daar mee aan de slag te gaan.
Beter geregeld dan in jouw stad, want jouw burgemeester denkt dat het in zijn stad wel mee valt.

En dan nog één dingetje:
De IS roept induvalisten op om aanslagen te plegen, omdat ze zelf niet van plan zijn om het hier te komen doen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 23 jan 2015 11:55

elbert schreef:Moslimextremisme moet in de gaten worden gehouden en aangepakt worden. Laat ik dat voorop stellen. Daar hebben we veiligheidsdiensten voor.

Ik hoop alleen dat onze veiligheidsdienst iets bijdehanter is dan de Belgische.
Die zochten een gevluchte jihadist in Spanje, terwijl hij gewoon thuis zat, met een enkelband.

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 15 feb 2015 16:53

Onderlaatst was er in Gouda de discussie over een grote Mega moskee. De woordvoerder van die Mega Moskee, zei tegenover de camera's dat we in Nederland leven waar Godsdienst vrijheid in de grondwet staat.

Nou heeft die meneer helemaal gelijk, maar aan de ander kant als je in een Moslim land een kerk wil
stichten, kan dat niet. Misschien kan onze politieke leiders tegen zulke landen zeggen, dat er eerst kerken gesticht mogen worden, voordat er ooit nog 1 moskee bij komt.

http://www.nu.nl/binnenland/3986861/grote-moskee-in-gouda-mag-er-van-college-komen.html

Maar on-topic Wilders heeft, sinds Griekenland in de problemen zit, altijd gezegt dat we ons geld nooit terug zullen krijgen. Het lijkt erop dat hij weer gelijk krijgt.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 15 feb 2015 18:42

rai schreef:maar aan de ander kant als je in een Moslim land een kerk wil
stichten, kan dat niet.

Stemmingmakerij en absoluut onjuist. In het overgrote deel van de moslimlanden staan kerken.

antoon

Berichtdoor antoon » 16 feb 2015 18:34

De media komt weleens een ander beeld voorschotelen, ikzeg niet meteen dat de problemen ter sprake brengen stemmingmakerij is.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 16 feb 2015 18:52

antoon schreef:De media komt weleens een ander beeld voorschotelen, ikzeg niet meteen dat de problemen ter sprake brengen stemmingmakerij is.

Problemen ter sprake brengen is goed.

Prietpraat (als je in een moslimland een kerk wil stichten, kan dat niet..) verkondigen is wel stemmingmakerij.

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 16 feb 2015 19:41

Er zijn weinig kerken te vinden in Saudi Arabië anders...
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

antoon

Berichtdoor antoon » 16 feb 2015 20:20

Ik vraag mij af hoe je de problemen aan moet kaarten zonder indruk te geven van stemmingmakerij

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 17 feb 2015 07:51

BladeStraight schreef:Er zijn weinig kerken te vinden in Saudi Arabië anders...

Ja dat klopt maar er zijn wel kerken in ; Libanon, Egypte, Indonesië, Verenigde Arabische Emiraten, Oman, Syrië, Iran, Irak, Jordanië, Libië, Tunesië en Marokko.

remco2015
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor remco2015 » 08 mar 2015 15:14

Zie je liever over 20 jaar geen verplichte ISLAM lessen op school voor je kinderen kun je nu beter PVV stemmen.

antoon

Berichtdoor antoon » 10 mar 2015 17:47

Ik stem niet geef ook geen stem advies maar als je op een regerings partij stemt lijkt het mij dat je een plaat voor je kop hebt

remco2015
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor remco2015 » 10 mar 2015 20:24

antoon schreef:Ik stem niet geef ook geen stem advies maar als je op een regerings partij stemt lijkt het mij dat je een plaat voor je kop hebt

Dus alle partijen die nu in de regering zitten zijn verantwoordelijk voor dingen volgens jou. Probleem van Nederland is dat er altijd een coalitie is en er niet 1 partij volledig kan regeren. :lol:
Hoe dan ook mag er gerust gezegd worden dat de VVD wat veiligheid wilde geven aan de burger gefaald heeft.Veel VVD-ers zullen een andere partij kiezen die criminaliteit gaan aanpakken.

antoon

Berichtdoor antoon » 10 mar 2015 22:49

Wat ik wil zeggen is dat men moe wordt van politiek, haal er maar een politicus uit onderzoek zijn doopceel envaak blijkt er een aardig deel van declaratie overtreding te zijn, of erger corruptie, ikvrees dat dat ook bij de club van Wilders het geval is, dit ondanks dat hij vaak gelijk heeft in zijn uitspraken.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”