Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2015 19:36

Moeilijk hoor dippie, sterkte joh!
Fijn dat de vk er bij wil zijn. Heb je ineke? Die heeft mij bij de oudste ook niet 'overgedragen' aan de gym, maar bleef zelf ook. Ze had dan misschien de leiding niet, ze was er wel voor mij, meteen tussenpersoon tussen gyn en mij, heel fijn!
En nu de laatste keer stapte ze binnen toen ik voll ontsluiting had, andere vk had al van alles geprobeerd om mij te overtuigen dat ik mocht persen, ineke zegt 2 woorden en de knop ging om bij mij :wink: ze straalt rust en vertrouwen uit, vinden wij!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 feb 2015 19:48

Lammetje, ik heb idd ook Ineke! Moest bij Vianne wel erg aan dr wennen, maar met de bevalling heeft ze het helemaal goed gemaakt :) Ik ben in het ziekenhuis bevallen met een keizersnee, maar ze is er bij gebleven. 00.05 is V gehaald en ze is om 00.30 naar huis gegaan. We waren om 16.00 in het ziekenhuis, helemaal top dus!!
En idd.. Ze heeft nu dan niet de leiding, maar ik luister gewoon naar haar, haha
Afbeelding

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 13 feb 2015 12:19

MissF van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! Hopelijk gaat het allemaal goed

De kraamverzorgster(mijn collega) heb ik vanochtend uitgezwaaid.
Wel weer een stuk dat je afsluit :wink: .
Met het kleine mannetje gaat het heel goed.
Nog 5 gram en hij zit alweer op zijn geboortegewicht.

Morgen voor het eerst met ML een stukje wandelen en boodschappen doen.
Heb der al helemaal zin in :D!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 feb 2015 13:31

idd, zo is ineke gewoon, ze gaat ervoor, ook als ze zelf niet meer de regie mag houden int zh.

Fijn Lisette, alles nu weer zelf oppakken maar doe het lekker rustig aan hoor :wink: Je sluit een bijzondere tijd af he, als de kraamzorg weg gaat. Vooral als je een fijne kv hebt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 feb 2015 21:44

Sterkte Dippie! Heel logisch dat je het zo dubbel voelt :(
Fijn Lisette dat het goed gaat! Succes met zelf weer alles doen :)

Hier gaat het ook goed. Ik geniet enorm van deze kraamtijd. Ik voel me eigenlijk best, maar blijf bewust veel op bed, de kraamverzorgster zorgt prima voor de kinderen, dus ik cocoon lekker met Jorrik :) Ook wel nodig, want het voeden gaat niet echt vanzelf momenteel, vooral de nachten zijn drama. Maar ik wil doorzetten, dus neem er maar lekker de tijd voor.

Hij groeit goed, was nu voor het eerst aangekomen. Verder is hij erg alert, en ligt soms zomaar een hele poos rond te kijken. Heerlijk weer zo'n ukkie in huis. De oudsten voegen zich er heel makkelijk naar. Ze zijn wel erg moe, en een beetje tegendraads, maar voor hun hoor Jorrik er helemaal bij. Mooi om te zien :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 feb 2015 21:55

van harte missf..... Tis zooo geweldig!

nooit geweten dat een babyperiode zooo tof kan ijn :oops: (moet wel de melkproducte er voor laten staan maar het is het meer dan waard)

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 14 feb 2015 13:10

Lammetje: Het is idd een bijzondere tijd,volop kunnen genieten van de kleine.
De dagen vliegen voorbij en ze worden al zo snel groot :? :wink:. Moet het bewust rustig aan doen omdat anders meer last van de wond ga krijgen waarschijnlijk. Gaat nu zo goed en dat proberen we zo te houden.

MissF Heerlijk blijven genieten van je kraamtijd.
Nu kan je volop de tijd voor je kleintje nemen. Hopelijk worden je inspanningen beloond met het voeden. Succes ermee.
Fijn dat het met de andere kinderen ook goed gaat.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 feb 2015 21:49

Pfff, ik ben in 6 weken 6 kilo aangekomen. En volgens mij nu alweer een kilo erbij. Totaal nu 12, dus geen ramp, maar ik vind dat tempo wel een beetje bar.
Ik zit nu echt in de laatste weken (morgen 38), maar heb het gevoel dat het nog wel ff kan duren voor het ukkie komt. Hij/zij zit daar best.

Afgelopen weekend ben ik weer naar het klooster geweest. Ik was nog nooit een nachtje weggeweest bij S en nu gelijk 2. Maar het is heel goed gegaan. Ik ben heerlijk bijgekomen. Even tijd voor reflectie en bezinning, even uit de wereld van klossen, wassen draaien, luiers verschonen en verantwoordelijkheid. Ik hoefde zelfs m'n bord niet naar de keuken te brengen 8). Van te voren dacht ik: als ik bij de nonnen geweest ben kan de baby komen. En zo voelt het nog steeds. Ik ben er nu klaar voor. :)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 feb 2015 17:54

Hier gelukkig totaal nog maar 6kg aangekomen, maar ik moet nog een aantal weken natuurlijk. Hoop iig dat er niet meer teveel bij gaat komen nu!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 feb 2015 10:43

Spannend de laatste loodjes Acire!

Dippie jij bent ook al een heel eind op weg logisch dat je er wat minder mee bezig bent en vaak bij je moeder niet niks waar jullie nu mee te maken hebben heel veel sterkte!

Vrienden van ons hebben vorige week een kindje gekregen wat is dat dan weer klein :8> Was ook 1kg lichter dan Jet bij geboorte maar zo schattig weer :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 feb 2015 11:55

Acire, is er al nieuws?

heerlijk he, dat kleine, liefie :) dat is er zo snel van af
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 25 feb 2015 23:12

@Acire
Sterkte met de laatste loodjes (als je nog niet bevallen bent :wink: )
Er kan gelukkig niet zoveel gewicht meer bijkomen, toch? En straks met 't voeden gaat 't er vast allemaal weer zeer rap af.

@Dippie
Sterkte!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 feb 2015 08:17

De enige mensen die ik ken die afvallen van borstvoeding, zijn de mensen die van nature al best wel slank zijn en moeite hebben om aan te komen. De overige mensen, waaronder ik, vallen echt geen gram af van borstvoeding geven. Ik kwam gemiddeld 17 kg aan elke zwangerschap. Na de bevalling was ik ternauwernood het gewicht van het kind kwijt en na een half jaar moest ik gemiddels nog 7 kg afvallen. Dat elke keer met lijnen gelukt, maar afvallen van bv ho maar.

Succes acrire!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 feb 2015 08:54

Dan was ik zeker een uitzondering, ik viel wel af van bv geven. Ik was 12 kilo aangekomen en dat was er ook al vrij snel vanaf (na de bevalling, zowieso al in de kraamweek en had al vrij snel mijn eigen kleren weer aan).

@Acire succes met de laatste loodjes.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 26 feb 2015 09:55

Hebben jullie gisteren dat nieuwsitem gezien over je haar verven tijdens de zwangerschap?
Dit werd afgeraden door de verloskundige. Ook haarlak en allerlei andere spulletjes - met oplosmiddel - wordt afgeraden tijdens zwangerschap. Omdat alles via de huid opgenomen wordt in de bloedbaan en zo ook bij de baby komt.
Dit n.a.v. van prinses Kate van Engeland, die nu in haar 2e zwangerschap al grijs blijkt te zijn. Ze verft haar haren niet meer.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Terug naar “Relaties”