Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor xsidd » 19 feb 2015 14:14

@Jeewee
Dát is mijn drijfveer om te ageren tegen homofobie op en van Refoweb
.

Homofobie van Refoweb? Hoeveel topics waren er hier op Refoweb, over anders geaarden? Een stuk 4 of 5 ? 1 topic telde meer dan 200 pagina's.. Dus ruimte, om je te uiten en een mening te geven, is er genoeg geweest toch? Wat bedoel je met homofobie van Refoweb? Nee, dan moeten we alles overnieuw gaan doen? Van mij hoeft dat niet.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 19 feb 2015 17:10

xsidd schreef: Wat bedoel je met homofobie van Refoweb?
Simpel: het tot taboe verklaren van dit onderwerp op Refoweb

xsidd schreef:Nee, dan moeten we alles overnieuw gaan doen? Van mij hoeft dat niet.
Als dat voor jou niet hoeft, waarom probeer je dan steeds per pb met mij in discussie te gaan over dit onderwerp???

Verder: alles over doen moet zeker niet. Maar de actualiteit laat zien dat dit een onderwerp is wat steeds in het nieuws is. Net komt minister Bussemaker nog met 'homoambassadeurs' voor o.a. refoscholen. Thony Kraamer zet zijn verhaal op EO site en heel Nederland valt over hem heen en hij vertelt zelfs zijn verhaal bij Eva Jinek.
En ga zo maar door.

Daarover mág op RW niet worden gesproken.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 19 feb 2015 17:39

Er mag wel over dat onderwerp gesproken worden, maar het kan gewoonweg op dit moment niet. Het blijkt gewoon dat de forumregels niet acht worden genomen. (En kom nou niet met Jan aan, want het speelde daarvoor ook al). Zolang er elke keer weer emotionele postings in het topic gedumpt worden, waar emotioneel op gereageerd gaat worden loopt het weer uit op de persoon posten en gaat het niet meer over de inhoud.

En ik blijf er bij dat de moderators daar goed op gereageerd hebben, maar dat sommige het niet kunnen nalaten om hun stokpaardjes weer te laten draven.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 19 feb 2015 18:44

@Jeewee

Simpel: het tot taboe verklaren van dit onderwerp op Refoweb

Er is naar mijn weten, nergens verklaard, dat dit een taboe zou wezen.
Als dat voor jou niet hoeft, waarom probeer je dan steeds per pb met mij in discussie te gaan over dit onderwerp???

Steeds in discussie te gaan? Ik heb de afgelopen tijd, naar wat ik weet, éénmaal een discussie gehad, met je, per PB over dit onderwerp. En ik ben niet van plan, dat nog eens te doen.
Daarover mág op RW niet worden gesproken.

Waarschijnlijk had er hier op refoweb, gewoon over deze zaken gesproken kunnen worden, als de ervaring met eerdere topics positiever was geweest.
Laatst gewijzigd door xsidd op 19 feb 2015 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 19 feb 2015 19:38

Als we besluiten om discussies over homofilie tijdelijk niet toe te staan, dan krijgen we het verwijt dat we het tot "taboe" verklaren, wat onjuist is. Aangezien dit onderwerp hier jarenlang tot in de treure en met eindeloze rotondes bediscussieerd is, is zeggen dat Refoweb het tot taoe verklaart, bezijden de waarheid. De enige reden waarom topics hierover nu niet gewenst zijn, is het gedrag van meerdere forummers. En ook in dit topic blijkt dat (er zijn dan vandaag ook een aantal berichten verwijderd).
Want als we besluiten om die discussies weer toe te staan, dan is de kans groot dat we weer het soort ontsporingen krijgen als die we gehad hebben. Dan krijgen we daar weer klachten over, met vriendelijke verzoekjes van forummer A of we forummer B willen bannen en omgekeerd.
Dit in overweging nemende, blijven we er gewoon nog even een nachtje over slapen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 feb 2015 00:59

Waar heb ik dit eerder gelezen? O, misschien 3 pagina's geleden? :roll:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2015 01:19

Tante Pollewop schreef:Waar heb ik dit eerder gelezen? O, misschien 3 pagina's geleden? :roll:

=D> =D> =D>
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 feb 2015 08:13

Het gedrag van meerdere forummers is ook nog niet anders dan pakweg 3 pagina's geleden....
Het is een kwestie van vertrouwen of een hernieuwde discussie zin heeft.
Vooralsnog is dat vertrouwen er nu niet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 feb 2015 08:49

Ik had het zowel tegen gebruikers als moderatie.

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 20 feb 2015 08:58

elbert schreef:Het gedrag van meerdere forummers is ook nog niet anders dan pakweg 3 pagina's geleden....
Het is een kwestie van vertrouwen of een hernieuwde discussie zin heeft.
Vooralsnog is dat vertrouwen er nu niet.

Daarmee is mijn vraag nog niet beantwoord. Ik wil graag mijn berichten terug uit het topic dat jullie verwijderd hebben. In veel van die berichten is tijd, zorg en aandacht aan besteed en alhoewel ze op dit forum staan (stonden), zie ik ze als mijn eigendom.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 feb 2015 11:35

mannetje1977 schreef:Daarmee is mijn vraag nog niet beantwoord. Ik wil graag mijn berichten terug uit het topic dat jullie verwijderd hebben. In veel van die berichten is tijd, zorg en aandacht aan besteed en alhoewel ze op dit forum staan (stonden), zie ik ze als mijn eigendom.
Dat is dan jammer voor je, want berichten die je op een forum neerzet, zijn van de eigenaar van het forum. Dat geldt ook voor mijn berichten.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2015 12:03

elbert schreef: Dat is dan jammer voor je, want berichten die je op een forum neerzet, zijn van de eigenaar van het forum.

Afgezien van het feit dat juridisch deze stelling onjuist is en dus zeker ook aanvechtbaar, spreekt uit de toonzetting van je antwoord een enorme minachting.
Ja, Refoweb faciliteert een forum.
En ja, een forum bestaat bij de gratie van de leden die tijd en moeite steken in het opstellen en plaatsen van berichten.
Na na vele jaren 'grafrust' ook geruimd wordt is logisch.
Maar een zeer recent topic waarop heel veel relevante berichten staan, kún je niet ruimen.

En verder Elbert: ga eens te rade bij een jurist en vraag eens hoe het zit me intellectueel eigendom van forumberichten.
Het zal je verrassen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 20 feb 2015 12:11

Ik snap best dat je een topic op slot zet, zelfs voor langere tijd als ergens al tien jaar over gediscussieerd is. ( gebeurt over doop, zondags invulling en andere zaken ook..eindeloos over hetzelfde praten is immers het hele doel van dit forum maar goed ),
Maar een topic verwijderen vind ik heel raar. Het kan niet meer teruggekeken worden en mensen stoppen tijd en aandacht in hun berichten.
Dat je berichten zomaar zonder bericht of aankondiging wegknipt als ze offtopic zijn snap ik ergens nog (alhoewel ik zelf niet het idee heb dat mijn berichten dan offtopic zijn maar vooruit ), maar zomaar een heel topic verwijderen is echt hèèl raar.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 feb 2015 12:40

JeeWee schreef:Afgezien van het feit dat juridisch deze stelling onjuist is en dus zeker ook aanvechtbaar, spreekt uit de toonzetting van je antwoord een enorme minachting.
Ik was me er niet van bewust dat ik minachtend deed. Volgens mij heb ik aangegeven hoe het zit: zodra je iets post op Refoweb, kan Refoweb besluiten om dit weg te halen. Dat is het goed recht van deze site. Refoweb is dan ook geen hostingbedrijf, maar een forum met een forumbeleid.
Bovendien heb ik opgemerkt dat deze regel ook voor mijn eigen berichten geldt. Volgens mij lijd ik toch echt niet aan zelfminachting.
JeeWee schreef:En verder Elbert: ga eens te rade bij een jurist en vraag eens hoe het zit me intellectueel eigendom van forumberichten.
Het zal je verrassen.
Of het me zal verrassen, is de vraag natuurlijk. Er is me geen jurisprudentie over bekend. In elk geval is Refoweb niet verplicht om de schrijfsels van haar leden te laten staan, zeker niet als dit naar de mening van Refoweb indruist tegen het beleid.
Dus tenzij je me een contract kunt aanwijzen waarin staat dat Refoweb verplicht is om jouw posts (al dan niet met jouw auteursrecht) voor onbepaalde tijd te laten staan, denk ik dat we het niet over juridische aspecten hoeven te hebben (wat toch al bedenkelijk zou zijn).

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 20 feb 2015 12:51

Elbert heeft volkomen gelijk. Er is hier geen sprake van intellectueel eigendom of auteursrecht aangezien iedereen hier akkoord is gegaan met de algemene voorwaarden. Moderators en forumeigenaars hebben het recht posts te verwijderen of te modificeren conform de forumregels.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Terug naar “RefoWeb”