JeeWee schreef:Afgezien van het feit dat juridisch deze stelling onjuist is en dus zeker ook aanvechtbaar, spreekt uit de toonzetting van je antwoord een enorme minachting.
Ik was me er niet van bewust dat ik minachtend deed. Volgens mij heb ik aangegeven hoe het zit: zodra je iets post op Refoweb, kan Refoweb besluiten om dit weg te halen. Dat is het goed recht van deze site. Refoweb is dan ook geen hostingbedrijf, maar een forum met een forumbeleid.
Bovendien heb ik opgemerkt dat deze regel ook voor mijn eigen berichten geldt. Volgens mij lijd ik toch echt niet aan zelfminachting.
JeeWee schreef:En verder Elbert: ga eens te rade bij een jurist en vraag eens hoe het zit me intellectueel eigendom van forumberichten.
Het zal je verrassen.
Of het me zal verrassen, is de vraag natuurlijk. Er is me geen jurisprudentie over bekend. In elk geval is Refoweb niet verplicht om de schrijfsels van haar leden te laten staan, zeker niet als dit naar de mening van Refoweb indruist tegen het beleid.
Dus tenzij je me een contract kunt aanwijzen waarin staat dat Refoweb verplicht is om jouw posts (al dan niet met jouw auteursrecht) voor onbepaalde tijd te laten staan, denk ik dat we het niet over juridische aspecten hoeven te hebben (wat toch al bedenkelijk zou zijn).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)