Deel 6 van het magnum opus van drs. Jan Buisman: Duizend jaar weer, wind en water in de Lage Landen. Ik heb tot nu toe elk deel in huis en voor weer- en geschiedenisnerds is dit de boekenreeks om in huis te hebben. http://www.knmi.nl/cms/content/122425/9 ... schiedenis
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)
Een aanrader voor wie van spannende boeken houdt. Genre: literaire thriller.
Het verhaal speelt zich af rondom mensen uit een evangelische gemeente. Overspel, roddel en achterklap, bedreiging, een man die worstelt met zijn homofiele geaardheid, zijn de kernwoorden. Knap geschreven en vanwege de uitgever (Kok), een verantwoord boek.
Fijn dat een christelijke uitgever het aandurfde om eens uit het VCL en Spiegelserie-kringetje te stappen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8
Ik heb mij eens voorgenomen om dit boek eens te lezen: The Theology of St. Cyril of Alexandria: A Critical Appreciation. Ieder hoofdstuk heeft een andere schrijver, maar het geheel staat onder redactie van Thomas G. Weinandy en Daniel A. Keating. De stevige prijzen die ik zie staan verbazen mij wel wat. Ik heb het een flinke tijd geleden eens bij Den Hertog gekocht, voor € 25,-. (Daarna was het daar gelijk niet meer op voorraad.) Erg interessant om mij eens te verdiepen in theologie, zoals die ooit bedreven werd in een heel andere tijd en ander deel van de wereld.
Absoluut geen leuk boek om te lezen, omdat gaat over hoe verschrikkelijk de Belgische koning Leopold II heeft huisgehouden in Congo, wat gewoon zijn privé-kolonie was en waar de bevolking op verschrikkelijke wijze werd onderdrukt, uitgebuit en uitgemoord. Geen leuk boek dus - de haren rijzen je soms te berge - , maar goed geschreven en een enorme 'eye-opener' over een stukje vergeten geschiedenis.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw
Verdriet, dood en geloof, van C.S. Lewis. Het begint zo:
Niemand heeft mij ooit verteld, dat verdriet hetzelfde gevoel geeft als angst. Ik ben niet bang, maar de gewaarwording is dezelfde als bij bang zijn. Hetzelfde nerveuze gevoel in de maag, dezelfde rusteloosheid, de voortdurende behoefte om te geeuwen. Ik blijf maar slikken.
Ondertussen, waar is God? Waarom is Hij in tijden van voorspoed zo duidelijk als de Gebieder aanwezig en zo totaal afwezig als Helper in tijden van Nood.
Het is geen boekje dat je achter elkaar uit leest.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8