Één Waarheid?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

jaapo
Kapitein
Kapitein

Één Waarheid?

Berichtdoor jaapo » 14 feb 2015 22:33

Dar rijmt niet met de verschrikkelijke verdeeldheid onder de gelovigen, bij alle grote godsdiensten. Het maakt het geloof moeilijk verdedigbaar tegenover niet-gelovigen. Als zij je daarop aanspreken, scoren ze een punt.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

mohamed

Re: Één Waarheid?

Berichtdoor mohamed » 14 feb 2015 22:42

Volgens u ligt de waarheid in de ogen van de waarnemer, maar de meeste christenen zijn het er juist wél over eens dat Eén de Waarheid, de Weg en het Leven is.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 14 feb 2015 23:29

Deze reactie scheert erlangs. Niet echt een schot in de roos. Dat zijn de meeste christenen inderdaad wel met elkaar eens, maar daarmee houdt het dan ook op.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 feb 2015 11:20

De rest is misschien wel bijzaak voor God, wie zal het zeggen, u?

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 15 feb 2015 21:33

Nee, wij weten het niet, wat God vindt. Kan Hij trouwens iets vinden? Bij de mensen is het helaas vaak omgedraaid: wat voor God zeer waarschijnlijk bijzaak is, wordt door de diverse gelovigen als hoofdzaak beschouwd, nl. dat al die verschillende geloven van zichzelf vinden, dat zij de Waarheid hebben. Daarmee maken ze God automatisch tot bijzaak.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 feb 2015 23:12

Ja, wel mooi gezegd. Dat is u wel toevertrouwd en dat bedoel ik niet cynisch. Ik probeer het positief te bekijken: christenen zijn het misschien niet helemaal eens over één waarheid, maar wél dat Eén de Waarheid is. Als ze het daar niet over eens zijn is het ook wel logisch dat hun visies nogal verschillen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”