Wat moet je nou met .....?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor oekaboeka » 12 feb 2015 16:52

Pcrtje : Dit is ten eerste niet 'nieuw' zoals wel wordt gezegd in het bericht. Voor de theorie van de bigbang was dit ook de gangbare idee. Verder is juist de bigbangtheorie juist prettig voor christenen aangezien zij claimen dat God het heelal ooit heeft moeten beginnen.

Ten slotte, ik ben geen beroepsnatuurkundige dus ik heb inhoudelijk niet het vermogen na te gaan of deze theorie inderdaad waarschijnlijk(er) is dan de bigbangtheorie.

Nieuw of niet zo zie je maar weer ,allemaal aannames en totaal geen weet van de werkelijkheid en bigbangtheorie prettig voor christenen ,wat een onbijbelse onzin.
Al was jij wel beroepsnatuurkundige , dan nog is alles speculatie en 1 grote fantasie theorie.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 12 feb 2015 17:11

oekaboeka schreef:Nieuw of niet zo zie je maar weer ,allemaal aannames en totaal geen weet van de werkelijkheid. Al was jij wel beroepsnatuurkundige , dan nog is alles speculatie en 1 grote fantasie theorie.
Hahaha, ik kan ook wel weer lachen om jouw malligheid. :lol:

oekaboeka schreef:en bigbangtheorie prettig voor christenen ,wat een onbijbelse onzin.
Verdiep je even in de geschiedenis van de natuurkunde en je ziet dat de ontwikkeling van de bigbangtheorie positief werd ontvangen in de christelijke wereld. Het bracht het kalamargument weer terug in de verantwoording van het christelijk geloof.

Jouw ideeën zijn in ieder geval heel representatief!

Afbeelding
"Een libelle zweeft over het water..."

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 12 feb 2015 18:22

Pcrtje : Hahaha, ik kan ook wel weer lachen om jouw malligheid. :lol:

Dat is mooi ,lachen is gezond maar eerlijk onderzoek ook.

Pcrtje : Verdiep je even in de geschiedenis van de natuurkunde en je ziet dat de ontwikkeling van de bigbangtheorie positief werd ontvangen in de christelijke wereld. Het bracht het kalamargument weer terug in de verantwoording van het christelijk geloof.

Jouw ideeën zijn in ieder geval heel representatief!

Dan vind ik dat zeer verontrustend als de christelijke wereld de bigbang theorie positief ontvangt , en dat terwijl de bigbang nu al weer ter sprake is(zie link van mij ) en meer vragen oproept dan beantwoord en dat terwijl de bijbel gewoon onveranderbaar is en ook niet weerlegbaar of vragen oproept behalve dan , dat kan niet , God bestaat niet , ik snap het niet .

en ben jij dat in die tekening ? :wink: alleen dan moet je wel ff de achtergrond veranderen in
Hypothesis : God was wrong.
Experiment : i cant,t experiment God
Results : because i can,t experiment God , God was wrong :-oo

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 feb 2015 18:23

Een probleem van de Big bang is inderdaad dat het rekenen rond het moment t=0 erg lastig is. Dat er met een toenemend begrip van de kwantummechanica alternatieve ideeën opkomen, is niet vreemd. Uiteindelijk zullen we zien hoe de theoriën zich ontwikkelen.

Laten we ook niet vergeten dat de Oerknaltheorie voorspellende waarde heeft. Er zijn toetsbare voorspellingen uit af te leiden, en in het verleden getoetste voorspellingen kwamen exact uit. Dat is een enorme pré, in mijn ogen.

Maar zelfs als de theorie in zijn geheel wordt vervangen, dan is het totaal niet zo dat "de creationisten dan gelijk hebben". Het is geen kwestie van Big Bang of Schepping, alsof dat de enige 2 keuzes zijn. Zelfs als de big bang niet klopt, is het niet zo dat het universum dan ineens 10.000 jaar geleden spontaan en in zijn geheel bij elkaar is getoverd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 12 feb 2015 18:39

Mortlach : Maar zelfs als de theorie in zijn geheel wordt vervangen, dan is het totaal niet zo dat "de creationisten dan gelijk hebben". Het is geen kwestie van Big Bang of Schepping, alsof dat de enige 2 keuzes zijn.

Oekaboeka : Nee , dat klopt dat als 1 theorie omver word gekegeld dat er dan niet andere theorieën opduiken , het verschil is alleen dat schepping gebaseerd is op God,s onveranderlijke woord en almacht en de alternatieve theorieën niet en dat kunnen er dan heel wat zijn ,zoveel als je fantasie groot is.

Zelfs als de big bang niet klopt, is het niet zo dat het universum dan ineens 10.000 jaar geleden spontaan en in zijn geheel bij elkaar is getoverd.

Oekaboeka : Dat is slechts jouw mening hierover ,maar er zijn meer meningen hierover en het is niet spontaan uit het niks ontstaan , maar door het woord God,s , het zichtbare uit het onzichtbare.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 12 feb 2015 18:41

oekaboeka schreef:Ja dat denk ik zeker. en jij wat denk jij?
Tegen de tijd dat de mens op aarde rondliep groeide er inderdaad al van alles.
Ik begrijp dat je Genesis 2 niet letterlijk opvat:

Gen 2: (vanaf vers 4)
In de tijd dat God, de HEER de hemel en de aarde maakte, groeide er op de aarde nog geen enkele struik, en was er geen enkele plant opgeschoten, want God, de HEER, had het nog niet laten regenen op de aarde, en er waren geen mensen om het land te bewerken; wel was er water dat uit de aarde opwelde en de aardbodem overal bevloeide. Toen maakte God, de HEER , de mens. Hij vormde Hem uit stof, de aarde, en blies hem levensadem in de neus.

Niet letterlijk opvatten= 'grote afval'? Dwaasheid! Pas in vers 18 begint God met de schepping van dieren die gezelschap voor Adam zouden moeten zijn, maar helaas. Er was geen dier die bij Adam paste, en daarom werd uiteindelijk
Eva geschapen. Ook die dieren zijn in Gen 1 al voor Adam geschapen, dus wat betreft scheppingsvolgorde is er uit de bijbel niets te halen, en dus valt er weinig letterlijk op te vatten.

Gen 2: 18
God, de HEER, dacht: Het is niet Goed dat de mens alleen is, ik zal een helper maken die bij hem past. Toen vormde Hij uit aarde alle in het wild levende dieren en vogels, en hij bracht die bij de mens om te zien welke namen de mens ze zou geven: Zoals hij elk levend wezen zou noemen, zo zou het heten.

Wie zegt dat er niets groeide en er nog geen dieren waren toen Adam werd geschapen vat Genesis 2 letterlijk op. Wie zegt dat Adam en Eva als laatste werden geschapen, vat Genesis 1 letterlijk op.

Blijkbaar kies je ervoor om Genesis 2 niet letterlijk op te vatten.

Nieuw of niet zo zie je maar weer ,allemaal aannames en totaal geen weet van de werkelijkheid en bigbangtheorie prettig voor christenen ,wat een onbijbelse onzin.
Al was jij wel beroepsnatuurkundige , dan nog is alles speculatie en 1 grote fantasie theorie.

Nou. ik kan er ook wel om lachen hoor, maar ik wil er wel een paar dingen over zeggen.

- Zoals je weet is de wetenschap niet bepaald zo star als creationisten, die dogmatisch vastzitten aan 6000 jaar terwijl hun eigen onderzoek allang heeft uitgewezen dat dit gewoon niet kan. en dat de zondvloed niet eerder dan 10.000 jaar geleden heeft plaatsgevonden.
In de wetenschap wordt altijd doorgezocht. Altijd is alles open voor nieuwe inzichten. nieuwe inzichten?? dan kan niet volgens jou. Behalve dan dat jij nooit op het internet zou zitten als mensen niet zouden zoeken naar nieuwe inzichten.

- Wat elke creationist tegenwoordig erkent is dat de sterren veel te ver weg staan voor een aarde van 6000 jaar. Als een ster miljoen lichtjaren van de aarde afstaat dan weten we dat het licht van die ster er miljoen jaar over gedaan heeft om ons te bereiken.
Dan gaan de creationisten over op verzinsels. De lichtsnelheid zou ineens gigantisch anders geworden zijn etc: De firma leugen en bedrog is weer in werking....

Bedenk wel dat een aarde van 6000 jaar oud erg veel problemen met zich meebrengt. en dat dit weer veel gespeculeer met zich meebrengt. Allemaal aannames die nergens op slaan.
Dus een jonge aarde brengt veel meer aannames en dwaasheid met zich mee dan wetenschappelijk onderzoek.

En dat terwijl jijzelf Genesis 2 niet eens letterlijk opvat!!
Ook gif is geschapen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 12 feb 2015 19:24

Hettys : Niet letterlijk opvatten= 'grote afval'? Dwaasheid!

Denk om je bloeddruk :wink:

hettys : Wie zegt dat er niets groeide en er nog geen dieren waren toen Adam werd geschapen van Genesis 2 letterlijk op. Wie zegt dat Adam en Eva als laatste werden geschapen, vat Genesis 1 letterlijk op.

Ik geloof dat genesis 1 letterlijk is en genesis 2 ook letterlijk, jij ziet blijkbaar problemen die ik niet zie ,val niet over de letter omdat je het niet kan verklaren , Ik denk dat de dieren en planten en alles inderdaad als eerste zijn geschapen en daarna Adam en de dieren toen naar Adam zijn gebracht om een naam te geven en daarna heeft God uit Adam,s rib een vrouw geformeerd.

Hettys : nieuwe inzichten?? dan kan niet volgens jou

Oekaboeka : Je denkt te zwart wit , geeft niet misschien leer je het nog wel :wink:

Hettys : De lichtsnelheid zou ineens gigantisch anders geworden zijn etc: De firma leugen en bedrog is weer in werking....

Oekaboeka : Dat zijn slechts theorieën die niet verkocht worden als waarheid , maar wel iets waar je als mogelijke theorie rekening mee zou kunne houden , wat jij trouwens als zoete koek slikt als de evolutionisten weer eens wat hebben verzonnen , de pot verwijst de ketel dat ie zwart ziet :-oo

Hettys : Dus een jonge aarde brengt veel meer aannames en dwaasheid met zich mee dan wetenschappelijk onderzoek.

Oekaboeka : Jouw mening.

Oekaboeka : haha wijsneus , geen dingen op mij projecteren die ik niet gezegd hebt.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 12 feb 2015 20:48

oekaboeka schreef:hettys : Wie zegt dat er niets groeide en er nog geen dieren waren toen Adam werd geschapen van Genesis 2 letterlijk op. Wie zegt dat Adam en Eva als laatste werden geschapen, vat Genesis 1 letterlijk op.

Ik geloof dat genesis 1 letterlijk is en genesis 2 ook letterlijk, jij ziet blijkbaar problemen die ik niet zie ,val niet over de letter omdat je het niet kan verklaren , Ik denk dat de dieren en planten en alles inderdaad als eerste zijn geschapen en daarna Adam en de dieren toen naar Adam zijn gebracht om een naam te geven en daarna heeft God uit Adam,s rib een vrouw geformeerd.

Weer bijzonder lachwekkend. De dieren voor Adam . en de dieren na Adam. haha. Het wordt steeds gekker. "val niet over de letter" is precies hetzelfde als "vat het niet letterlijk op". Best hoor. dus de dieren en de planten zijn eerst geschapen en erna. Zeg dan gewoon dat je genesis 2 niet letterlijk opvat...

Bedenk wel dat genesis 3 het vervolg is van genesis 2 met zondeval en al. Ook niet naar de "letter?"

Hettys : nieuwe inzichten?? dan kan niet volgens jou

Oekaboeka : Je denkt te zwart wit , geeft niet misschien leer je het nog wel :wink:

Vertel. welke nieuwe inzichten kunnen jou nog bereiken. Wat betreft de leeftijd van de aarde bijvoorbeeld.

Oekaboeka : Dat zijn slechts theorieën die niet verkocht worden als waarheid , maar wel iets waar je als mogelijke theorie rekening mee zou kunne houden , wat jij trouwens als zoete koek slikt als de evolutionisten weer eens wat hebben verzonnen , de pot verwijst de ketel dat ie zwart ziet :-oo

Nou gelukkig maar. en elke wetenschappelijke theorie kan inderdaad gefalsifieerd worden. zo werkt dat in de wetenschap. Ik ben wel blij dat al die creationistische theorieën regelrecht richting prullenbak kunnen

Oekaboeka schreef: : haha wijsneus , geen dingen op mij projecteren die ik niet gezegd hebt.

Wel. Je zegt helemaal zelf dat er al iets groeide toen Adam werd geschapen. Dus : Naar de letter.
Ook gif is geschapen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 12 feb 2015 20:57

Hettys : Weer bijzonder lachwekkend. De dieren voor Adam . en de dieren na Adam. haha. Het wordt steeds gekker. "val niet over de letter" is precies hetzelfde als "vat het niet letterlijk op". Best hoor. dus de dieren en de planten zijn eerst geschapen en erna. Zeg dan gewoon dat je genesis 2 niet letterlijk opvat...

Geen dieren na Adam ,je legt telkens dingen bij mij die ik niet zeg en val niet over de letter bedoel ik mee dat als je het niet snapt moet je het maar laten rusten , zo wijs ben je niet blijkens al je conclusies.

Hettys : Wel. Je zegt helemaal zelf dat er al iets groeide toen Adam werd geschapen. Dus : Naar de letter.

Dus?

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 12 feb 2015 23:09

oekaboeka schreef:Dan vind ik dat zeer verontrustend als de christelijke wereld de bigbang theorie positief ontvangt , en dat terwijl de bigbang nu al weer ter sprake is(zie link van mij ) en meer vragen oproept dan beantwoord en dat terwijl de bijbel gewoon onveranderbaar is en ook niet weerlegbaar of vragen oproept behalve dan , dat kan niet , God bestaat niet , ik snap het niet .
Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel onzin in één bericht te verwerken?

Je hebt wel een hoge pet op van jezelf en je eigen intelligentie, hè? Want al die gekke wetenschappertjes hebben het fout (behalve als ze iets zeggen wat conform jouw mening is) en zonder enige bewijsvoering roep en bazuin je een heleboel onzin rond.
"Een libelle zweeft over het water..."

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 feb 2015 23:52

oekaboeka schreef:Hettys : Weer bijzonder lachwekkend. De dieren voor Adam . en de dieren na Adam. haha. Het wordt steeds gekker. "val niet over de letter" is precies hetzelfde als "vat het niet letterlijk op". Best hoor. dus de dieren en de planten zijn eerst geschapen en erna. Zeg dan gewoon dat je genesis 2 niet letterlijk opvat...

Geen dieren na Adam ,je legt telkens dingen bij mij die ik niet zeg en val niet over de letter bedoel ik mee dat als je het niet snapt moet je het maar laten rusten , zo wijs ben je niet blijkens al je conclusies.

Hettys : Wel. Je zegt helemaal zelf dat er al iets groeide toen Adam werd geschapen. Dus : Naar de letter.

Dus?

Wat Hettys bedoelt is dat er verschillen in de orde van schepping zijn tussen Genesis 1 en 2 maar aan jouw reactie te merken zint dat je weinig. Is het niet waar dan?

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 13 feb 2015 08:13

mohamed schreef:Wat Hettys bedoelt is dat er verschillen in de orde van schepping zijn tussen Genesis 1 en 2 maar aan jouw reactie te merken zint dat je weinig. Is het niet waar dan?

Er zijn helemaal geen verschillen, hettys is op het gebied van theologie een leek en die haalt alles van evolutionistische sites af die qua theologie op hetzelfde niveau zitten.

Maar ter info ontvang je hier een mooie uitleg:

http://evolutie.eu/index.php/FAQ-VLA/sp ... tegen.html
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

bassie76
Mineur
Mineur

Berichtdoor bassie76 » 13 feb 2015 10:13

oekaboeka schreef:Pcrtje de big bang is ook alweer bijna uit beeld zoek maar in nieuws ,ze zeggen nu dat alles er al gewoon was :-oo

Het blijkt dus toch iets genuanceerder te liggen dan jij ons hier wil doen geloven. De auteurs van het artikel twijfelen niet aan het gegeven dat pakweg 13,8 miljard jaar geleden het heelal een extreem compacte en hete fase heeft gekend die is gaan uitdijen (oerknal). Het gaat ze erom wat daarvoor was: de singulariteit.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 13 feb 2015 14:40

Bassie76 : Het blijkt dus toch iets genuanceerder te liggen dan jij ons hier wil doen geloven. De auteurs van het artikel twijfelen niet aan het gegeven dat pakweg 13,8 miljard jaar geleden het heelal een extreem compacte en hete fase heeft gekend die is gaan uitdijen (oerknal). Het gaat ze erom wat daarvoor was: de singulariteit.

Oekaboeka : dit komt letterlijk uit het artikel (Het nieuwe model ontdoet zich van de theorie van het uitdijende heelal) , niet dingen fantaseren. en ik wil niemand iets laten geloven , dat moet iedereen zelf maar beslissen maar het is in ieder geval weer een andere theorie zoals je ziet.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 13 feb 2015 14:41

Kirdneh : Er zijn helemaal geen verschillen, hettys is op het gebied van theologie een leek en die haalt alles van evolutionistische sites af die qua theologie op hetzelfde niveau zitten.

Maar ter info ontvang je hier een mooie uitleg:

http://evolutie.eu/index.php/FAQ-VLA/sp ... tegen.html

=D> =D> =D>

Terug naar “Archief”