naamloos schreef:Je voedt het kind op met het evangelie, maar een keus kun je niet voor hem maken.
He?Chaya schreef:He?
Ouders kiezen toch ook als ze hun kind een boeddhistische of atheïstische opvoeding geven?
Je krijgt het kind van God toevertrouwd en dan niet om er mee te doen wat je wilt, of een vrijblijvende opvoeding te geven, toch?
Ik mag toch hopen van niet.
Ik heb het over het evangelie van Jezus Christus, waarom haal je er opeens een boeddhistische of atheïstische opvoeding bij?
God roept iedereen: opdat een ieder die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.Chaya schreef:Denk eens aan het gebed van moeder Monica (moeder van Augustinus)!
Als een kind later toch afdwaalt, mogen we bij de Heere pleiten op grond van deze doop.
Hij was erbij! Hij riep hen bij hun naam. Het is niet zomaar iets naamloos, dit is heel cruciaal. Een kind komt op een dag met de vraag , "waarom ben ik gedoopt mamma?"
Moet je dan antwoorden: "nee, dat hebben we niet laten doen, want jij gelooft immers niet, dus daar moet je zelf maar voor kiezen."?
Juist mooi dat er geen naam staat, zo kan het voor iedereen.
En pleiten op wat water, daar zie ik niks in. We hebben een goede God met een bijbel vol beloftes.
Onze kinderen komen ook met vragen bijv. waarom is Jezus de goede herder, en wie zijn zijn schaapjes?
Op het moment dat ze zulke vragen gaan stellen dan geloven ze het heus wel, ook al komt de bewuste keus voor Jezus meestal wat later.