Jezus heeft een eigen glossy

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Jezus heeft een eigen glossy

Berichtdoor Boerin » 09 feb 2015 15:51

Gerard314 schreef:Kijk en dat staat nu op pagina 104/105 van de glossy.

Zeg dat dan meteen. Sorry JeeWee, ik neem mijn woorden terug.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 feb 2015 16:32

Boerin schreef:Laatst postte ik hier een prachtig stuk uit charisma en iemand keek alleen naar de geldmakerij eromheen en las het niet, dat effect heb je hiermee ook. De verpakking is best belangrijk.

Mijn naam is Haas! :-oo

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 feb 2015 16:35

JeeWee schreef:Naturlijk mag iedereen iets vinden.
Maar wie niet verder komt dan een beoordeling van de buitenkant slaat de plank volledig mis.

Tot op heden heb ik niemand gehoord over de inhoud. Men ziet 'een verwijfde man' op de cover en verder komen de meesten niet. Ik heb stukken uit RD en Trouw aangedragen, maar ook dat was kenneijk al te veel om te lezen. Da's op zich niet erg, maar onthoud je dan van een oordeel.

Dingen kunnen soms anders zijn dan we altijd gedacht hebben dat ze zijn. Mohammed doet Arthur Japin af als een atheïst. Wie gisteren naar RTL Late Nite heeft gekeken, zou wel eens tot een heel andere conclusie kunnen komen.

De betreffende uitzending van RTL Late Night heb ik gezien. Welke dan?

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 12 feb 2015 16:02

mona schreef:Als je daar niet een flink artikel aan wijdt (liever nog: het hoofdartikel) in een blad waar in Hij centraal moet staan, vind ik dat een grote misser.
Gerard314 schreef:Kijk en dat staat nu op pagina 104/105 van de glossy.
Dat is mooi, en daar ben ik dan blij om!
Maar wat mij betreft: kopen doe ik hem toch niet.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gerard314
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gerard314 » 13 feb 2015 17:25

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 13 feb 2015 18:42

Ik zag het blad in de winkel liggen en wilde het eigenlijk kopen, maar 7,95 voor een blad waar ik geen grote theologische inzichten in verwacht te vinden gaat me dan net weer iets te ver.

Lezers van de glossy: was dit een verstandige keuze of had ik hem toch moeten kopen?
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 13 feb 2015 19:13

Ik zag hem liggen bij de Appie.
Zach91

imationj
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor imationj » 13 feb 2015 23:47

xsidd schreef:Dat men ervan uitgaat dat de Heere Jezus lang haar had, komt omdat Hij een Nazireeër was. Die knipten hun haren niet. Net zoals Simson ook een Nazireeër was, en zijn haar niet knipte. Ik ben het met je eens, dat Jezus op deze manier belachelijk word gemaakt. Van mij hoeft dit ook echt niet.

Er staat nergens in de Bijbel dat Jezus een Nazireeër was. Hij was wel een Nazarener, dat is iemand die uit Nazareth komt. Het staat er duidelijk:
Mattheüs 2:23 En hij kwam en verbleef in eene stad genoemd Nazareth: dat het vervuld mocht zijn hetwelk was gesproken door de profeten, Hij zal eenen Nazarener genoemd zijn. (King James Nederlands)

Nazireeërs mochten ook geen wijn (druivensap) drinken, zie Numeri 6:4. Jezus deed dat wel, dus dat bewijst dat hij geen Nazireeër was.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 14 feb 2015 01:59

@Imationj

Ik was al door Cicero op deze vergissing gewezen op pagnina 2 ;). En daarna heb ik gereageerd op hem, dat ik me had vergist, en dat hij gelijk had. En jij hebt ook gelijk. Jezus was inderdaad geen Nazireeër, maar een Nazarener. Groet :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 feb 2015 10:40

Johannes de Doper was wél een Nazirener (Luk 1,13-15) en Paulus mogelijk (Hand 18,18) eveneens. In de eerste eeuw waren er nog Nazireners, dus ongeacht hoe Jezus zijn haar droeg en of hij er een was, de claim dat lang haar ongebruikelijk was bij Joden is niet waar. Dergelijke leugens worden enkel verspreidt om de evangeliën in discrediet te brengen en een verwijfde kerel met make up en lang haar die Jezus moet voorstellen is een belediging. God laat niet met zich spotten.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 feb 2015 18:47

mohamed schreef:God laat niet met zich spotten.

Spotten kan op heel veel verschillende manieren.
Er wordt hier op RefoWeb heel wat af gespot en bespottelijk gemaakt.
Zodra iets niet binnen onze vastgestelde kaders past, is spotten kennelijk een goede optie.

Als mensen zich geroepen voelen om meer van Jezus te laten zien omdat de meeste kerkmensen dat liever voor zich houden en niet delen, gaan we dat bespottelijk maken.
En als klap op de vuurpijl halen we ook God nog even te voorschijn 'want Hij laat niet met zich spotten'.
Toch?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 14 feb 2015 19:29

@Jeewee

Spotten kan op heel veel verschillende manieren.
Zodra iets niet binnen onze vastgestelde kaders past, is spotten kennelijk een goede optie.

Ik ervoer de afbeelding van Jezus op de glossy, ook al een bespotting van Hem. Wie bedoel je met het woord "onze"? Ik val daar niet onder. Als mensen over Jezus willen vertellen, of evangeliseren is dat goed lijkt me, maar ik kreeg een heel ander beeld, toen Arthur het woord nam in RTL Late Night.

Sinds wanneer is het een menselijke gedachte, dat God Zijn Zoon heeft opgeofferd voor onze zonden? Toch beweert meneer Arthur dit bij 8:46 in het filmpje. Hij vind die gedachte menselijk, en ziet het als een menselijk idee. Waarom? Omdat meneer Arthur het zo beredeneerd, dat hij vind dat een God die Almachtig is, niet Zijn Zoon als offer hoeft te geven.

Even tussendoor... Is deze man er echt op uit om Jezus bekend te maken, of is deze man er op uit, om Zijn verlossingswerk te ontkrachten?

Op 8:30 word er aangehaald, wat meneer Arthur zelf heeft gezegd.. Begin citaat"Een God die oordeeld is even kleinzielig als de mens zelf."Einde citaat.

Sinds wanneer spreekt men zo over God?

En me viel nog meer op..

Op 3:17 beweerd meneer Arthur zelf dat hij nooit een zonde had begaan. Onmogelijk uiteraard, maar Arthur brengt het alsof het de waarheid zou zijn. Hij noemt wel het woord fouten later, maar het woord zonde word niet genoemd.

Jeewee, jij zei in je eigen bericht het volgende. Ik citeer.

Dingen kunnen soms anders zijn dan we altijd gedacht hebben dat ze zijn. Mohammed doet Arthur Japin af als een atheïst. Wie gisteren naar RTL Late Nite heeft gekeken, zou wel eens tot een heel andere conclusie kunnen komen.

Ik heb dus gekeken, en ben geschrokken,van wat meneer Arthur zegt. En ik ben niet tot een andere conclusie gekomen.
Laatst gewijzigd door xsidd op 14 feb 2015 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 14 feb 2015 19:41

Jeewee : Spotten kan op heel veel verschillende manieren.

Dus praat je het goed?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 feb 2015 20:02

Die man zegt toch al zelf dat ie een atheïst is. Daarom heb ik zoiets van: Nou ja hij kan er ook niks aan doen, hij bedoelt het goed. Die Jesus Christ Superstar was toch ook raar, maar ik hoorde een keer dat die man die Hem speelde zich later had bekeerd.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 feb 2015 21:16

mohamed schreef:God laat niet met zich spotten.

JeeWee schreef:Spotten kan op heel veel verschillende manieren.

Als mensen zich geroepen voelen om meer van Jezus te laten zien omdat de meeste kerkmensen dat liever voor zich houden en niet delen, gaan we dat bespottelijk maken.
En als klap op de vuurpijl halen we ook God nog even te voorschijn 'want Hij laat niet met zich spotten'.
Toch?

Jezus is God toch, of toch niet?

Terug naar “[Religie] - Open forum”