weekendhuwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 19 mar 2004 09:56

trijntjejohanna schreef:
kurtyo schreef:
joepie schreef:Waarom zijn ze dan met elkaar getrouwd?
Om als ze bij elkaar zijn gewoon met elkaar naar bed te kunnen?
Ik denk dat het huwlijk wel meer inhoudt dan dat.
Volgens de wet ben je zelfs verplicht om bij elkaar te wonen volgens mij.

In het geval van de vrachtwagenchauffeur is het zo dat hij wel bij zijn vrouw woont maar zijn werk hem van huis brengt.

Dikke bullshit: omdat ze van elkaar houden! Dat zou ook een reden kunnen zijn. Niet iedereen die in die omstandigheden trouwt doet dat om te kunnen vrijen of wat dan ook (en ik heb het dan niet over vrachtwagenchauffeurs en schippers e..d)

eh maar als je van mekaar houdt hoef je toch niet meteen te trouwen en kan je toch ook gewoon wachten totdat je samen wel in een huis kan wonen....

Dat zou dus betekenen dat alle schippers, vrachtwagenchauffeurs, piloten etc die gaan trouwen hun baan op moeten geven, zodat ze door de week 's avonds thuis kunnen zijn bij de vrouw? Lijkt me stug. Als je gaat trouwen dan is dat iets dat je op de koop toe neemt, je wist van te voren dat zo'n leven jou staat te wachten.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 19 mar 2004 10:19

Dat had ik al gezegd :) Bovendien vond men het niet nodig om daarop te reageren. Ook op mijn vorige reply is niet gereageerd. Tekenend?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2004 12:31

Ik vind het wel vreemd, dat nu ineens echtelijke verplichtingen zo belangrijk zijn. Als je verkering hebt zou je lichamelijk en geestelijk min of meer hetzelfde tegenover elkaar staan als nu, dus je eigenlijk constant in moeten houden. En als je dan maar gaat trouwen moet het weer elke dag, omdat dat je echtelijke verplichting zou zijn... :?

Mij lijkt het eigenlijk best relaxed. En is het zo erg als je "toch voor de seks" trouwt? Nee, je trouwt niet voor de seks, maar omdat je van elkaar houdt, en dat ook lichamelijk wilt uiten, daar niet in beperkt wilt zijn.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 mar 2004 12:42

trijntjejohanna schreef:
Ikke21 schreef:
trijntjejohanna schreef:
Ikke21 schreef:Tuurlijk went dat wel, maar het lijkt me toch niet leuk, als ik nu vanaf zondag tot woensdag en vanaf woensdagavond tot vrijdagavond moet wachten voordat ik mn vriend zie, vind ik al veelste lang.....dan verlang je toch naar het moment dat we gaan trouwen en dat we gewoon iedere dag bij elkaar zijn en dat je als je thuis komt uit je werk, gewoon je man weer ziet, dit lijkt me zo heerlijk he!!

is zo'n korte periode al te lang :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:

:mrgreen: mevrouw, je moet goed lezen!!! :P :mrgreen:

staat er echt!!

Flauw!!! Ik moet veelste lang wachten voordat ik hem weer zie ja!!!

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 19 mar 2004 15:26

kurtyo schreef:Dat had ik al gezegd :) Bovendien vond men het niet nodig om daarop te reageren. Ook op mijn vorige reply is niet gereageerd. Tekenend?

Ow, sorry, blijkbaar niet aandachtig genoeg gelezen :wink:. Nou ja, dan staat het er nu dubbel op, misschien dat er nu wel reactie komt :lol:.
Afbeelding

Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 mar 2004 17:12

trijntjejohanna schreef:het lijkt mij zelf niks.. maar ja je kan ook hebben dat je man vrachtwagenchauffeur is of op zee is .. en dan is je man er doordeweeks ook niet.. dat is denk ik wel hetzelfde...

mijn schoonmoeders man is doordeweeks ook niet thuis. zijzelf zegt: des te leuker is het weekend.. des te meer genieten we dan van mekaar...

ik denk dat het nog niet eens zo raar is, maar ik zou het niet willen dat weet ik wel :wink: :wink: :wink: :P

trijntjejohanna schreef:
joepie schreef:Waarom zijn ze dan met elkaar getrouwd?
Om als ze bij elkaar zijn gewoon met elkaar naar bed te kunnen?
Ik denk dat het huwlijk wel meer inhoudt dan dat.
Volgens de wet ben je zelfs verplicht om bij elkaar te wonen volgens mij.

In het geval van de vrachtwagenchauffeur is het zo dat hij wel bij zijn vrouw woont maar zijn werk hem van huis brengt.

dat vind ik dus ook.. ik vind ook dat je bij mekaar hoort te wonen, maar als het om het werk niet anders kan dan is er niks op tegen vind ik..... ik zou het alleen niet willen,maar dat is persoonlijk

en ik zei het ook al.....

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 20 mar 2004 00:07

Ik vind niet dat de engige reden op gescheiden leven (wat dramatisch klinkt dat) het werk is...

joepie

Berichtdoor joepie » 20 mar 2004 06:44

Wat dan nog meer?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 20 mar 2004 13:07

Wat maakt het uit? En waar maak je je druk om? Als mensen op deze manier willen trouwen om hun liefde te verzegelen, wie ben jij om daar commentaar op te hebben? Dat je het zelf niet wil en doet, oke... Maar om dan te zeggen dat het raar is om op deze manier te trouwen... :S

joepie

Berichtdoor joepie » 20 mar 2004 14:09

Ik dacht dat we in een land leven met vrijheid van menigsuiting?
En dat was toch de vraag hier van het topic?
Maar noem dan eens die andere redenen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2004 16:12

joepie schreef:Wat dan nog meer?

Dat je het samen leuker, prettiger of handiger of whatever vind om het zo te doen ipv altijd bij elkaar te zitten. Dus als je het wil, dan moet je dat gewoon doen, moeten dan alle denkbare redenen waarom je dat zou willen opgesomd worden? Lijkt me een beetje onzinnig.

joepie

Berichtdoor joepie » 20 mar 2004 17:14

Waarom zou je dan trouwen?

En schijnbaar weet kurtyo er nog wel een paar, anders zou hij het niet gezegd hebben, en ik ben daar gewoon nieuwsgierig naar.

Ik denk dat God het huwelijk zeker niet zo bedoelt heeft.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 20 mar 2004 17:18

joepie schreef:Ik dacht dat we in een land leven met vrijheid van menigsuiting?

Ja ik vind dat Joepie gelijk heeft!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

joepie

Berichtdoor joepie » 20 mar 2004 17:34

Fijn :x

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2004 19:06

joepie schreef:Waarom zou je dan trouwen?
Misschien omdat je van elkaar houdt? Iig lijkt dag in dag uit bij elkaar zitten niet het hoofddoel van je huwelijk ofzo... :roll:

Terug naar “Archief”