Moderators: elbert, henkie, Moderafo's
Ik denk (en hoop) dat je groot en oud genoeg bent om zelf even wat op te kunnen zoeken. Dat scheelt ons tijd. Bovendien staan in die topics genoeg reacties die jouw vragen (deels) beantwoorden en nu haal je trek je ouwe koeien uit de sloot. Lees eerst de andere, oudere topics en als je dan nog steeds vragen hebt: stel hen.oekaboeka schreef:Oke in welk topic staat dit onderwerp dan?
Er is een prachtige zoekfunctie rechtsbovenin je scherm. Klik hier.oekaboeka schreef:Weet je hoeveel topics er zijn? zo makkelijk vind je nou ik weer niet wat je wil zoeken , soms is het in net iets andere bewoording en dan moet je zeker al die duizenden topics af om te kijken of het niet al keer gezegd is?
oekaboeka schreef:Wat denken jullie was het onvermijdelijk(noodzaak) dat de aartsengel lucifer in opstand kwam tegen God en 1/3 van de engelen met hem.
Het lijkt mij dat het al bekend moest zijn voor de engelen gemaakt waren ,dus dan zal er vast wel een noodzakelijk doel achter hebben gezeten ,want waarom zou je anders de engelen maken waarvan bekend was dat ze in opstand zouden komen.
Zou het zijn omdat er een duidelijke scheiding moest komen tussen goed en kwaad , in de zin van zolang de mogelijkheid er is om kwaad te doen is het nog niet volmaakt , dus moet het gescheiden worden voor een perfecte schepping (dan heb ik het niet over God zelf want God zelf is volmaakt)
Denken jullie er ook zo over of hebben jullie nog andere ideen?

Wat is er met die schepping gebeurd? Heeft de mens na Genesis 3 nog wel een "vrije wil"? Jezus zegt dat ieder die de zonde doet, een slaaf is van de zonde (Joh. 8:34) en dat Hij ons vrij maakt en dat we dan pas echt vrij zijn (Joh. 8:36). Dus hoe vrij is onze wil zonder God en zonder Jezus?elephant60 schreef:God heeft de mens geschapen met een vrije wil.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 242 gasten