"Paus' video vervult profetie"

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor rotterdam » 07 feb 2015 23:55

oekaboeka schreef:En wat houd dat in dan volgens jou? en is dat dan ook bijbels volgens jou?

Vragen naar de bekende weg (je gaat me toch niet vertellen dat iemand met zo'n uitgesproken mening de R.K. argumenten hieromtrent niet kent ?)
Zo ja, dan zijn deze vragen uitsluitend bedoeld om verschillen van inzicht te accentueren.
Bijbels ? interpretatie bedoel je waarschijnlijk of denk je het alleenrecht te hebben op het Woord ?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 08 feb 2015 02:56

oekaboeka schreef:Bambi : Ten eerste betekent de spreuk niet dat de paus de plaatsvervanger is, maar de plaatsbekleder.

En wat houd dat in dan volgens jou? en is dat dan ook bijbels volgens jou?

Als hij plaatsvervanger was geweest, dan had hij de Heere Jezus Zijn plaats ingenomen en Hem vervangen.
Maar hij is plaatsbekleder, d.w.z. hij bekleed de plaats in Jezus Naam, oftewel: hij vertegenwoordigt de Heere Jezus.
En dat horen alle Christenen te doen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 08 feb 2015 03:14

Rotterdam : Vragen naar de bekende weg (je gaat me toch niet vertellen dat iemand met zo'n uitgesproken mening de R.K. argumenten hieromtrent niet kent ?)
Zo ja, dan zijn deze vragen uitsluitend bedoeld om verschillen van inzicht te accentueren.
Bijbels ? interpretatie bedoel je waarschijnlijk of denk je het alleenrecht te hebben op het Woord ?

:) Heb mijn eigen mening hierover , maar ben verder nog wel beetje leek op gebied van wat RKK ers echt allemaal wel ofniet bedoelen ,daarom ook mijn vraag :)
En ik claim helemaal niks , iedereen interpreteert maar leker naar zijn eigen geweten en met bijbels bedoel ik dus eigenlijk straight to the point ,zo min mogelijk interpretatie maar helderheid alhoewel dat soms ook wel weer voor discussie vatbaar is :)

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 08 feb 2015 03:21

Bambi : Maar hij is plaatsbekleder, d.w.z. hij bekleed de plaats in Jezus Naam, oftewel: hij vertegenwoordigt de Heere Jezus.
En dat horen alle Christenen te doen.

Precies daar is iedere gelovige gelijk in, daarom vind ik het ook onzin dat er een speciaal een paus zou moeten zijn die dan zogenaamd heiliger is dan de gewone gelovige om het zo maar te noemen en persoonlijk vind ik het maar een poppenkast met al die mijters en de verheven positie die de paus heeft.
Ik weet ook niet of waar is , maar zeggen de RKK ers dat Maria zonder zonde is? en eeuwige maagd?
Als dat zo is , sporen ze hem niet als je het mij vraagt. :-oo

Bambi

Berichtdoor Bambi » 08 feb 2015 03:35

oekaboeka schreef:Ik weet ook niet of waar is , maar zeggen de RKK ers dat Maria zonder zonde is? en eeuwige maagd?

Ja dat geloven ze:

http://www.lourdesbedevaart.nl/?nieuwsID=229

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 feb 2015 07:52

oekaboeka schreef:Ik weet ook niet of waar is , maar zeggen de RKK ers dat Maria zonder zonde is? en eeuwige maagd?

Ja dat geloven ze:

Ongeloofelijk, wat achterlijk.

oekaboeka, naar eigen zeggen, een leek op gebied van wat RKK ers echt allemaal wel of niet bedoelen, is van mening dat 1 miljard medechristenen achterlijk zijn. #-o pffffffffffffffffffffffff #-o.
Soms weet je niet of je moet lachen of huilen. Ik heb toch maar voor het eerste gekozen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 feb 2015 08:40

[quote="oekaboeka"persoonlijk vind ik het maar een poppenkast met al die mijters [/quote]

Ik begrijp dat je bezwaar maakt tegen de kleding in deze kerk.
Heb je algemene bezwaren tegen beroepskleding ?
Ook tegen een koksmuts ? Het rokkostuum van de dirigent ? De toga van de advocaat en de dominee?
De hermelijnen mantel van W.A. tijdens de kroning ?
Heb je ook bezwaren tegen de voorschriften uit Exodus 28 ? Ook poppenkast ?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 feb 2015 13:44

@oekaboeka: Grappig dat je de bepaalde standpunten van de RKK achterlijk noemt. In een ander topic lees ik van jou standpunten mbt wetenschap en bijbel, die ik dan weer achterlijk noem...

Je kunt het poppenkast vinden, met al die mijters. Je kunt je er ook in verdiepen om eens na te gaan wat de achterliggende gedachten van diverse rituelen en uiterlijkheden zijn. Kom je nog tot verrassende ontdekkingen.
Zeg eens, waar kerk jij dan?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 08 feb 2015 14:36

Rotterdam : oekaboeka, naar eigen zeggen, een leek op gebied van wat RKK ers echt allemaal wel of niet bedoelen, is van mening dat 1 miljard medechristenen achterlijk zijn. #-o pffffffffffffffffffffffff #-o.
Soms weet je niet of je moet lachen of huilen. Ik heb toch maar voor het eerste gekozen.

Je lacht maar raak ik vind het triest en of het nou 1 miljard zijn die iets totaal onbijbels geloven en zich ter gelijker tijd op de bijbel beroepen of 1 persoon dat maakt het natuurlijk niet minder achterlijk ,want dat vind ik gewoon. Kk zeg niet dat al die mensen achterlijk zijn maar dat ze dat geloven wel , Maria zonder zonde ,haha laat me niet lachen wat zegt de bijbel dan? Maria eeuwig maagd , wat een menselijk bedachte onzin

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 08 feb 2015 14:42

Rotterdam : Ik begrijp dat je bezwaar maakt tegen de kleding in deze kerk.
Heb je algemene bezwaren tegen beroepskleding ?
Ook tegen een koksmuts ? Het rokkostuum van de dirigent ? De toga van de advocaat en de dominee?
De hermelijnen mantel van W.A. tijdens de kroning ?
Heb je ook bezwaren tegen de voorschriften uit Exodus 28 ? Ook poppenkast ?

Bezwaar is een groot word , ik vind het gewoon overdreven en zelfbedacht.
Iets bescheidener kleding had wel gemogen van mij , maargoed.
Exodus 28 is door God zelf ingevoerd , tuurlijk heb ik daar geen bezwaar tegen.
Niet appels met peren vergelijken.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 08 feb 2015 14:45

Kathleen : Je kunt het poppenkast vinden, met al die mijters. Je kunt je er ook in verdiepen om eens na te gaan wat de achterliggende gedachten van diverse rituelen en uiterlijkheden zijn. Kom je nog tot verrassende ontdekkingen.

Dan nog ,het is ook mijn persoonlijk mening en ik ga niet naar een kerk.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 08 feb 2015 14:48

En dat is volgens jou dan weer wel bijbels?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 08 feb 2015 14:58

Kathleen : En dat is volgens jou dan weer wel bijbels?

Het is in iedere geval geen zelf verzonnen dwaal leer.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 feb 2015 15:40

oekaboeka schreef:Kathleen : Je kunt het poppenkast vinden, met al die mijters. Je kunt je er ook in verdiepen om eens na te gaan wat de achterliggende gedachten van diverse rituelen en uiterlijkheden zijn. Kom je nog tot verrassende ontdekkingen.

Dan nog ,het is ook mijn persoonlijk mening en ik ga niet naar een kerk.

De schaamte voorbij - je ergens niet in willen verdiepen en toch je onbenullige onkunde op refoweb kwakken.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 08 feb 2015 15:53

Rotterdam : De schaamte voorbij - je ergens niet in willen verdiepen en toch je onbenullige onkunde op refoweb kwakken.

Onbenullige onkunde , moet niet gekker worden , lees de bijbel maar eens misschien ga je wel hetzelfde denken als mij dan. :wink:

Terug naar “[Religie] - Algemeen”