Jezus heeft een eigen glossy

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Re: Jezus heeft een eigen glossy

Berichtdoor Chaya » 07 feb 2015 15:18

Citaat uit het Parool:
Van Dijk is tevreden over het resultaat. Het blad is er volgens hem niet om te overtuigen, maar juist om te informeren en te entertainen. 'Ik weet niks over de profeet Mohammed. Stel dat iemand een tof blad over hem zou maken, ik zou het zeker kopen.'
Cathy schreef:dit is gewoon een handvol zaad, zo de samenleving in.'

..... en de vogels pikten het weg.

HIER een commentaar uit het RD.
Dit is een andere link dan die van JeeWee!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gerard314
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gerard314 » 07 feb 2015 15:27

Chaya schreef:Wie 104/105 geschreven heeft kan ik niet terugvinden in de glossy.

Dat is raar.

Als je 104/105 gezien/gelezen hebt is het minder raar, denk ik.

Stoppen jullie eerst meer eens met de vooroordelen over een glossy die je niet gezien hebt!

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 07 feb 2015 15:28

@Bambi

Begin citaat"Dat is nu net de antichrist, die loochent de Vader en de Zoon."Einde citaat.

ik had dezelfde gedachte, toen ik Arthur hoorde vertellen, dat het menselijk idee is, dat God zijn Zoon opofferde. Zoals Arthur wil laten voorkomen, is dat een rare gedachte volgens hem, omdat God Almachtig is.

Op 3:17 beweerd meneer Arthur zelf dat hij nooit een zonde had begaan. Onmogelijk uiteraard, maar Arthur brengt het alsof het de waarheid zou zijn. Hij noemt wel het woord fouten later, maar het woord zonde word niet genoemd. Toen hij het woord fout benoemde, leek het erop alsof hij een zonde aanduidde, maar die noemt hij zelf fouten denk ik. Zou dat een reden wezen voor hem, zodat hij denkt dat God niet oordeelt? Die meneer Arthur kan van alles zeggen, en beweren, maar ik ben het tot nu toe, en veel dingen hartgrondig oneens met de man.
Laatst gewijzigd door xsidd op 07 feb 2015 19:53, 5 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 07 feb 2015 15:34

Gerard314 schreef:Als je 104/105 gezien/gelezen hebt is het minder raar, denk ik.

Ik bedoel raar omdat er geen naam onder of boven staat!
Dat is normaal voor een redactioneel artikel, je moet toch weten wie er verantwoordelijk is voor hetgeen geschreven is? Dat gebeurt in elk tijdschrift.
Gerard314 schreef:Stoppen jullie eerst meer eens met de vooroordelen over een glossy die je niet gezien hebt!

Ik werp er niet één blik in. De intenties deugen nl. niet.
Als je de Heere Jezus echt wil leren kennen, lees Zijn Woord en morgen staan weer honderden kerkdeuren wagenwijd open voor iedereen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 07 feb 2015 16:18

Chaya schreef:HIER een commentaar uit het RD.
Dit is een andere link dan die van JeeWee!

Heb ik ook gelezen. De laatste regel intrigeerde mij wel: 'Maar met die bezwaren blijft wel een vraag overeind: Welke reformatorische groep komt met een verantwoord alternatief? '

Zo'n reformatorische groep is alweer gescheurd voordat er een letter op papier staat. :mrgreen: (met pijn in mijn hart)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 feb 2015 21:50

Bambi schreef:Ik ga dat hele blad niet kopen.
Is ook niet voor Christenen bestemd, maar ook weer niet voor Evangelisatie.
Dus waar dan wel voor?

Vraag je dat aan mij? Wel, laat me je een geheimpje verklappen: het gaat waarschijnlijk om het geld. :-$

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2015 21:52

Bambi schreef:Er staat PREDIK het Evangelie en niet VERKOOP het Evangelie.

Beetje flauwe opmerking.
Christenen in refokringen zijn er verdraaid goed in om de bijbel en alles wat daaromheen zit voor heel veel geld te verkopen.
Of krijg jij je boeken gratis en heb je een gratis abonnement op het RD?

Ook refoweb is een commercieel gebeuren waar leuk geld mee wordt verdiend.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 feb 2015 21:57

JeeWee schreef:Ook refoweb is een commercieel gebeuren waar leuk geld mee wordt verdiend.

Niet door mij noch aan mij want ik heb adblok geïnstalleerd. En ook koop ik die glossy niet. Trouwens glossy's zijn wel degelijk magazines gemaakt van glad papier, alleen deze niet.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2015 22:01

Chaya schreef:Zo is dat ook bij dit blad. Ze schrijven over de Heere Jezus, zonder Hem te kennen! Triest.

Jij durft! Ken jij de initiatiefnemers zoals Reinier Sonneveld?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2015 22:13

Chaya schreef:De intenties deugen nl. niet.

Ik word hier best een beetje verdrietig van. Zo'n oordel komt je toch niet toe?!
Dat mág helemaal niet. Het is aan jou als je vindt dat je, zonder iets gezoen te hebben, dit blad afwijst. Maar een oordeel over wat de intenties van de makers zijn, kan en mag je niet vellen.
God kent de harten. Jij niet.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 07 feb 2015 22:42

JeeWee schreef:Ik word hier best een beetje verdrietig van. Zo'n oordel komt je toch niet toe?!
Dat mág helemaal niet. Het is aan jou als je vindt dat je, zonder iets gezoen te hebben, dit blad afwijst. Maar een oordeel over wat de intenties van de makers zijn, kan en mag je niet vellen.
God kent de harten. Jij niet.
Niemand van ons kent het hart van de ander. Maar we mogen van jou ook geen oordeel geven als we het blad niet eerst kopen en lezen.
En ik ga het blad niet kopen. Ik zie de meerwaarde er niet van in. Ik heb er over gelezen, foto's en een filmpje er over gezien, dat lijkt me genoeg.
Het lijkt me het beste te bidden om de Geest van onderscheiding.
De vermenging van wereld en godsdienst is gevaarlijker, door al de mooie woorden die er doorgaans voor gebruikt worden.
Laat je niet inpakken. Pas vooral goed op als iets mooi is of goed voelt!
Het evangelie is de goede boodschap, maar die boodschap heeft Jezus Zijn leven gekost, omdat wij zondaars waren.
En iedereen die dat niet geloofd, zal verloren gaan.
Ik hoop dat dat ook in dat blad aan de orde komt.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2015 23:01

mona schreef:Niemand van ons kent het hart van de ander. Maar we mogen van jou ook geen oordeel geven als we het blad niet eerst kopen en lezen.

Is dat dan niet terecht?
Hoe kan een rechter oordelen over iets waarvan hij de inhoud en de achtergronden niet kent?
Laatst gewijzigd door JeeWee op 07 feb 2015 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 feb 2015 23:05

Gerard314 schreef:

Wie 104/105 geschreven heeft kan ik niet terugvinden in de glossy.

Over de inzet van niet-gelovigen; was Saul niet onder de profeten en was Judas geen discipel?

Judas, lekker voorbeeld, God gebruikt wel ongelovigen zoals die lui op die boot die tegen Jona zeiden dat ie eens wakker moest worden, ze gingen niet in Nineve preken zelf dat God niet oordeelt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 08 feb 2015 02:58

mohamed schreef:Vraag je dat aan mij? Wel, laat me je een geheimpje verklappen: het gaat waarschijnlijk om het geld. :-$

Als ze er 40.000 verkopen hebben ze het geld eruit.
Alles er boven is winst.
Stond in de Trouw:

http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media-te ... ient.dhtml

Bambi

Berichtdoor Bambi » 08 feb 2015 03:19

Bambi schreef:Er staat PREDIK het Evangelie en niet VERKOOP het Evangelie.

JeeWee schreef:Beetje flauwe opmerking.
Christenen in refokringen zijn er verdraaid goed in om de bijbel en alles wat daaromheen zit voor heel veel geld te verkopen.
Of krijg jij je boeken gratis en heb je een gratis abonnement op het RD?

Ook refoweb is een commercieel gebeuren waar leuk geld mee wordt verdiend.

Volgens Gerard314 stond er een prachtige evangelisatie op 2 pagina's.
Je gelooft toch niet dat ik €7,95 uit ga geven, om 2 bladzijdes evangelisatie te lezen?
En dat terwijl ik pas weer €66,45 heb uitgegeven aan het abonnement van de Visie.
Kost in verhouding trouwens minder dan die glossy en daar staan altijd mooie meditaties en zelfs evangelisaties in.
Met ook betere foto's op de voorpagina.

Heb trouwens geen abonnement van het RD, wat naar mijn weten gewoon een krant is waar hedendaags nieuws in staat.

Mijn Bijbel heb ik gratis gehad bij het verlaten van de MAVO.
De Bijbel met psalmen voor in de kerk, heb ik van mijn ouders gehad.
Aan mij gaan ze pas verdienen, als de SV uitleg Bijbel uitkomt dit jaar.

Terug naar “[Religie] - Open forum”