Berichtdoor Chaya » 07 feb 2015 10:17
Gisteravond vroeg ik aan onze kinderen of ze iets gehoord of gelezen hadden over een glossy met de Heere Jezus op de cover.
Ja mam, zucht, hier gaan we het niet over hebben. Je moet zoiets negeren.
Ja, dat kan. Je kunt er naast kijken als je bij de uitstalling van de tijdschriften staat.
Er is veel belangstelling (geweest) voor de persoon Jezus, er zijn ook "popliedjes" over Hem geschreven. Nu in de aanloop naar de passie waarin de acteurs werden benoemd die mee gaan doen met de Passie, hoor en lees je Zijn Naam geregeld.
Is dat dan met eerbied? Helaas niet.
Een bekende spreuk is: spreek vrijmoedig over God maar misbruik Zijn Naam niet.
En dit gaat over Zijn Zoon, die Hij naar de aarde gezonden heeft om Hem te laden lijden, vanwege onze zonden.
Dat is ernstig. Heel ernstig. Als we hier bij bepaald worden - ook straks weer met Pasen - zou het ons op de knieën moeten brengen en ons verootmoedigen. Heere, wij hebben alles verbeurd en verzondigd, wilt U het ons genadig vergeven.
Daar past m.i. geen glossy bij JeeWee.
Als ik de betekenis van glossy lees op wiki:
Een glossy is de benaming voor een type tijdschrift met een glimmende, glanzende (glossy) opmaak. Er wordt gebruikgemaakt van veel foto's op zwaar glanzend papier, daarmee een luxueuze lifestyle suggererend.
Past dit bij het eenvoudige leven dat de Heere Jezus leidde toen hij op aarde was?
Velen werden van hem geërgerd, weg met Hem, kruist Hem, kruist Hem.
Dat riep het volk.
En anno 2015 bedenkt iemand dat het wel goed zal verkopen.
Ik heb de door jou genoemde uitzending niet gezien, dus weet niet wat de intenties waren. Maar die hoef ik ook niet te weten.
Ik vind het heel erg dat dit gebeurd is, daar er onverkwikkelijke discussies uit voortkomen en de zaak waar het ten diepste om moet gaan, gewoon blijft liggen, onbesproken zal blijven.
Ik ben bang dat God met Zijn oordelen zal komen, over al deze "bedenksels".
Als ik een Primera zou runnen, zou dat blad echt niet in de stelling komen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8