Jezus heeft een eigen glossy

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Jezus heeft een eigen glossy

Berichtdoor Boerin » 06 feb 2015 19:49

JeeWee schreef:Nog iemand iets over de inhoud of komen we niet verder dan de buitenkant?

In het RD staat een vraaggesprek met projectleider Peter van Dijk. De vraag wordt hem gesteld of hij begrijpt dat de foto op de omslag vragen kan oproepen. Hij antwoordt daarop het volgende:

„Ik werk al tien jaar in de christelijke media en merk dat iets wat door de ene christen wordt omarmd, door een andere als kwetsend wordt ervaren. Wij hebben dit niet blasfemisch bedoeld. Ik ga daarom graag het gesprek aan met mensen die deze uitgave wel zo opvatten. Vanavond zijn we uitgenodigd bij de tv-uitzending van RTL Late Night. Daar kunnen we dus gratis een halfuur over Jezus praten, dat is toch prachtig?”

Lees HIER een uitgebreid artikel in het RD.

Ik weet niet wat erin staat precies, maar ach die Jesus Christ Superstar film zonder opstanding heeft zelfs mensen tot de Heer geleid.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 feb 2015 23:55

Hij heeft ook een eigen Facebook pagina, wel meerdere.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2015 00:14

Geeft wel een verrassend beeld in het de winkel:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 7290_o.jpg
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 feb 2015 00:17

Jammer dat het van dat glossy papier is, anders was het boekje nog ergens goed voor. :roll:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 feb 2015 00:20

Nee hé, je gaat me toch niet vertellen dat je helemaal naar de winkel bent gegaan en een paar centen hebt stukgesmeten voor dat flut blaadje? ](*,)

Het enige wat mij er aan verrast is dat de maker van dat gedrocht lijkt te denken dat Jezus make up droeg.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2015 00:23

mohamed schreef:Jammer dat het van dat glossy papier is, anders was het boekje nog ergens goed voor. :roll:

Leuk dat je zo snel oordeelt, zonder het blad ook maar gezien te hebben ](*,)
'Glossy' is een benaming van een soort en zegt niet persé iets over de gebruikte papiersoort.
Dit blad is namelijk op mat papier gedrukt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 07 feb 2015 00:30

@Oekaboeka

Begin citaat"Wie zegt dat Jezus lang haar had , als ik Paulus kan geloven is lang haar een schande voor een man. :-k
Trouwens die gast in die glossy heeft echt lang haar en nog als een vrouw ook , gestyled en al , ik vind dit gewoon belachelijk maken van Jezus met dat vrouwen kapsel."Einde citaat.

Dat men ervan uitgaat dat de Heere Jezus lang haar had, komt omdat Hij een Nazireeër was. Die knipten hun haren niet. Net zoals Simson ook een Nazireeër was, en zijn haar niet knipte. Ik ben het met je eens, dat Jezus op deze manier belachelijk word gemaakt. Van mij hoeft dit ook echt niet.
Laatst gewijzigd door xsidd op 07 feb 2015 00:33, 2 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2015 00:32

xsidd schreef:Dat men ervan uitgaat dat de Heere Jezus lang haar had, komt omdat Hij een Nazireeër was. Die knipten hun haren niet. Net zoals Simson ook een Nazireeër was, en zijn haar niet knipte. Ik ben het met je eens, dat Jezus op deze manier belachelijk word gemaakt. Van mij hoeft dit ook echt niet.

Waar gáát dit nou over!
Probeer nou eens verder te kijken dan de buitenkant.
Ik weet dat dat moeilijk is in onze kringen, maar het is best bizar als dit het enige is waarover je een 'oordeel' kunt hebben.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 07 feb 2015 00:39

@Jeewee

Ik mag toch van mening zijn, dat ik vind dat de Heere Jezus op deze manier, bespottelijk word gemaakt?

Die 4 Christenen zullen het vast goed bedoeld hebben, maar ik vind deze manier via een glossy niet de manier. Jezus is Koning en nu gezeten in heerlijkheid aan de Rechterhand van God, en dan word er een glossy over Hem gemaakt? Nee, dat gaat er niet in bij me. Ook al is de bedoeling van de 4 Christenen waarschijnlijk goed. Ik oordeel die Christenen verder niet, en ze zijn zelf verantwoordelijk. Mijn mening weet je nu :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 feb 2015 00:55

mohamed schreef:Jammer dat het van dat glossy papier is, anders was het boekje nog ergens goed voor. :roll:

JeeWee schreef:Leuk dat je zo snel oordeelt, zonder het blad ook maar gezien te hebben ](*,)
'Glossy' is een benaming van een soort en zegt niet persé iets over de gebruikte papiersoort.

Het flut blad is geschreven door atheïst Arthur Japin die eigenlijk Conchita (de transseksueel met baard) op de cover wilde. Don't judge a book by it's cover is een populair Amerikaans gezegde, maar als er een transseksuele Jezus op staat heb je kans dat dat toch gebeurt. Het zou me verbazen als de inhoud mij iets zou leren wat van waarde is. Zo hoorde ik vanavond in een interview Japin beweren dat lang haar in de eerste eeuw niet voorkwam. Dat soort onzin wordt verkondigd door iemand die door moet gaan voor een van onze gerespecteerde intellectuelen. Misschien moet meneer Japin zelf de Bijbel eens lezen, bijvoorbeeld over Nazireeërs en dan de uitzending nog eens terugkijken waarin hij de betreffende uitspraken deed.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 feb 2015 01:00

xsidd schreef:Dat men ervan uitgaat dat de Heere Jezus lang haar had, komt omdat Hij een Nazireeër was. Die knipten hun haren niet. Net zoals Simson ook een Nazireeër was, en zijn haar niet knipte. Ik ben het met je eens, dat Jezus op deze manier belachelijk word gemaakt. Van mij hoeft dit ook echt niet.

JeeWee schreef:Waar gáát dit nou over!
Probeer nou eens verder te kijken dan de buitenkant.
Ik weet dat dat moeilijk is in onze kringen, maar het is best bizar als dit het enige is waarover je een 'oordeel' kunt hebben.

Er staat een verwijfde vent met make up en een baard op de voorkant die door moet gaan voor Jezus omdat het boven zijn hoofd staat. Natuurlijk vind ik daar iets van, een dergelijke cover is ontworpen om iets van te vinden, in de hoop dat men zo stom is om het te kopen. Er is over nagedacht en over vergaderd tot in de late uurtjes en dan mag ik er niks van vinden omdat ik dan bekrompen zou zijn? Doe eens niet zo wereldvreemd.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 07 feb 2015 03:02

Jezus was geen nazireeër, want hij dronk o.a. wijn.
Jezus was een Nazarener, dat is iemand uit Nazaret.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2015 09:43

Naturlijk mag iedereen iets vinden.
Maar wie niet verder komt dan een beoordeling van de buitenkant slaat de plank volledig mis.

Tot op heden heb ik niemand gehoord over de inhoud. Men ziet 'een verwijfde man' op de cover en verder komen de meesten niet. Ik heb stukken uit RD en Trouw aangedragen, maar ook dat was kenneijk al te veel om te lezen. Da's op zich niet erg, maar onthoud je dan van een oordeel.

Dingen kunnen soms anders zijn dan we altijd gedacht hebben dat ze zijn. Mohammed doet Arthur Japin af als een atheïst. Wie gisteren naar RTL Late Nite heeft gekeken, zou wel eens tot een heel andere conclusie kunnen komen.

Een uitspraak als "geloof komt van God en om dat te bestrijden heeft de duivel daar religie aan toegevoegd' zet mij aan het denken. Ik zeg dar geen ja en amen op maar het zet me op z'n minst aan het denken omdat er voor mij een grote kern van waarheid in zit.

Ja, ik heb 1001 bedenkingen tegen de inhoud van deze glossy. Maar dat wil ik dan wel zelf onderzocht hebben voor ik die bedenkingen hier neerzet en zeker ook om die bedenken als niet te betwijfelen feiten neer te zetten.

Ik denk dat het het te betreuren valt als je het niet aandurft oim eens buiten je veilig ingekapselde kaders te kijken. Dat zegt m.i. ook alles over je geloof dat het kennelijk niet aankan om kennis te nemen van andere inzichten. Ik vertrouw daarin volledig op mijn Heiland die mij ook daarvoor de kracht en de wijsheid zal geven.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 07 feb 2015 10:17

Gisteravond vroeg ik aan onze kinderen of ze iets gehoord of gelezen hadden over een glossy met de Heere Jezus op de cover.
Ja mam, zucht, hier gaan we het niet over hebben. Je moet zoiets negeren.
Ja, dat kan. Je kunt er naast kijken als je bij de uitstalling van de tijdschriften staat.

Er is veel belangstelling (geweest) voor de persoon Jezus, er zijn ook "popliedjes" over Hem geschreven. Nu in de aanloop naar de passie waarin de acteurs werden benoemd die mee gaan doen met de Passie, hoor en lees je Zijn Naam geregeld.
Is dat dan met eerbied? Helaas niet.

Een bekende spreuk is: spreek vrijmoedig over God maar misbruik Zijn Naam niet.
En dit gaat over Zijn Zoon, die Hij naar de aarde gezonden heeft om Hem te laden lijden, vanwege onze zonden.
Dat is ernstig. Heel ernstig. Als we hier bij bepaald worden - ook straks weer met Pasen - zou het ons op de knieën moeten brengen en ons verootmoedigen. Heere, wij hebben alles verbeurd en verzondigd, wilt U het ons genadig vergeven.

Daar past m.i. geen glossy bij JeeWee.
Als ik de betekenis van glossy lees op wiki:
Een glossy is de benaming voor een type tijdschrift met een glimmende, glanzende (glossy) opmaak. Er wordt gebruikgemaakt van veel foto's op zwaar glanzend papier, daarmee een luxueuze lifestyle suggererend.

Past dit bij het eenvoudige leven dat de Heere Jezus leidde toen hij op aarde was?
Velen werden van hem geërgerd, weg met Hem, kruist Hem, kruist Hem.
Dat riep het volk.

En anno 2015 bedenkt iemand dat het wel goed zal verkopen.
Ik heb de door jou genoemde uitzending niet gezien, dus weet niet wat de intenties waren. Maar die hoef ik ook niet te weten.

Ik vind het heel erg dat dit gebeurd is, daar er onverkwikkelijke discussies uit voortkomen en de zaak waar het ten diepste om moet gaan, gewoon blijft liggen, onbesproken zal blijven.
Ik ben bang dat God met Zijn oordelen zal komen, over al deze "bedenksels".
Als ik een Primera zou runnen, zou dat blad echt niet in de stelling komen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 07 feb 2015 11:24

@Cicero

Je hebt gelijk. Ik heb me vergist, in het feit dat Jezus een Nazireeër was. Hij is en was inderdaad een Nazarener.

Terug naar “[Religie] - Open forum”