Moderator: Moderafo's
Ik heb nog geen inhoudelijk verweer gezien. Ga je daar nog op in?Oekaboeka schreef:De evolutie onkracht de kracht achter de schepping.
Ik vroeg je vervolgens om dat verder toe te lichten. Dat heb je nog niet gedaan. Ga je daar nog op in?Oekaboeka schreef:Volgens mij snap je het zelf niet.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat het wetenschappelijk gezien onzinnig is om schepping lijnrecht tegenover de evolutietheorie te zetten. De schepping is niet te bewijzen, de evolutietheorie wel. De schepping is hetgeen bestaat. Dat kunnen we zien. Daar is geen twijfel over. De manier waarop die schepping is ontstaan, daar zijn theorieën over, onder andere de oerknaltheorie, de abiogenesetheorie en de evolutietheorie.Oekaboeka schreef:Jij zegt, wetenschappelijk is het niet in strijd dat de schepping geevolueerd is , daar zijn de meningen dus al over verdeeld
Dan snap je niet wat ik bedoel en je snapt ook niet wat theologie inhoudt.Oekaboeka schreef:Jij zegt , theologisch is evolutie niet in strijd met schepping , dat ligt eraan wat je gelooft ( ik geloof de bijbel)
Ach, wat een onzin. Filosofie is als een mes: een moordenaar kan er iemand mee doodsteken maar een arts kan er iemand mee opereren. Filosofie an sich is neutraal. Verder snap je ook niet wat ik hiermee bedoel. Ik leg het nog een keer uit.Oekaboeka schreef:Jij zegt ,filosofisch is evolutie niet in strijd met de schepping.
Ik zeg , filosofie is vaak recht tegen de bijbel in dus hou het liever bij de bijbel.
Kijk, nu ben je gewoon eerlijk. Jij vindt dat alles wat de moderne wetenschap zegt waar is. Maar zodra een wetenschappelijke uitspraak tegen de Bijbel ingaat verwerp je die uitspraak en geloof je de Bijbel. Zo'n houding mag, maar dan moet je wel consequent zijn. En dat ben je niet. Sluit je aan bij de vereniging ter behoud der platte aarde, bijvoorbeeld. Bezoek geen dokters als je ziek bent maar ga naar de priester. Enzovoorts.Oekaboeka schreef:maar het gaat loodrecht tegen de bijbel in dus ik geloof het niet
Waarom ben je dan nog überhaupt aanwezig in deze hele discussie? Als jij het inderdaad bij de Bijbel houdt heb je niets bij wetenschappelijke theorieën te zoeken en kun je in dezen ook totaal geen inhoudelijke inbreng hebben...Oekaboeka schreef:Klinkt allemaal nogal vaag , ik hou het wel bij de bijbel.
oekaboeka schreef:Trouwens het klopt wel was aan jou gericht , ik citeer alles wat er in jouw bericht stond en reageerde op jou antwoord daarop, dus wie kan er nu geen nederlands haha , niet meteen fantaseren zoals veel evolutionisten doen en proberen de ander in discredit te brengen en denken dat je daardoor wel gelijk hebt in alles ,een beetje jammer .
oekaboeka
Berichttitel: Re: Wat moet je nou met .....?
Geplaatst: di feb 03, 2015 8:40 pm
Als het verkondigt word als waarheid is het 100% een leugen.
StillAwake schreef:Heb je dit zelf onderzocht of nagekeken? Ik wel (ik mag mijzelf zelfs scheepsbouwkundig ingenieur noemen)
Ik kan je namelijk bij dezen verklappen dat het :
a) niet waar is (hoewel er ongetwijfeld schepen zullen zijn die deze afmetingen hanteren)
b) niets te maken heeft met stabiliteit, maar met efficiënte voortstuwing
c) stabiliteit van dergelijke schepen wordt verkregen uit ballasttanks.
stillawake schreef:Ik geloof dat de ark bestaan heeft, en ook dat het een efficiënte scheepsvorm was voor het doel waarvoor het schip gebouwd is.
Dat moderne mammoettankers dezelfde afmeting hebben is domweg onjuist.
Bovendien is het verschalen van scheepsvormen niet-lineair.
kirdneh schreef:Er is onderzoek gedaan naar de zeewaardigheid van de ark van Noach, ten eerste zijn er schepen die deze afmetingen hanteren (verhouding 6:1).
StillAwake schreef:Heb je dit zelf onderzocht of nagekeken? Ik wel (ik mag mijzelf zelfs scheepsbouwkundig ingenieur noemen)
Ik kan je namelijk bij dezen verklappen dat het :
a) niet waar is (hoewel er ongetwijfeld schepen zullen zijn die deze afmetingen hanteren)
b) niets te maken heeft met stabiliteit, maar met efficiënte voortstuwing
c) stabiliteit van dergelijke schepen wordt verkregen uit ballasttanks.
kirdneh schreef:Er is onderzoek gedaan naar de zeewaardigheid van de ark van Noach, ten eerste zijn er schepen die deze afmetingen hanteren (verhouding 6:1).
Dr. Seok Won Hong, een Koreaanse scheepsdeskundige met evolutionistische sympathieën, testte in 1992 drie modellen van de ark. Uit zijn proeven bleek dat deze dertien keer stabieler waren dan de internationale standaard voorschrijft voor zeeschepen: monstergolven van omgerekend 30 meter leverden geen problemen op. Na zware slagzij van bijna 90 graden zou de extreem stabiele ark zich gewoon weer hebben opgericht.
Verder suggereerden twee Amerikaanse scheepsontwerpers onlangs dat de ark mogelijk heeft beschikt over een hoge windvangende boeg, zoals ook veel schepen uit oude culturen hebben. Deze zou de ark altijd haaks op de golven manoeuvreren wanneer het hard zou waaien (Genesis 8:1). Met zo’n boeg zou de ark niet dwars op de golven terecht kunnen komen en vervolgens kapseizen.
stillawake schreef:Ik geloof dat de ark bestaan heeft, en ook dat het een efficiënte scheepsvorm was voor het doel waarvoor het schip gebouwd is.
Dat moderne mammoettankers dezelfde afmeting hebben is domweg onjuist.
Bovendien is het verschalen van scheepsvormen niet-lineair.
kirdneh schreef:Ik heb het niet over de afmetingen maar de verhouding van 6:1, dat is een andere invalshoek.
rotterdam schreef:Deze schepen danken hun stabiliteit echter aan de motorische aandrijving. Een schip zonder aandrijving in deze verhoudingen zou juist erg instabiel zijn.
Mortlach schreef:Nee, het is creationisten niet om de waarheid te doen, maar om evangelisatie, en als het moet gaan ze daarvoor over intellectuele lijken. Sterker nog, in mijn ogen zijn creationisten vijanden van de waarheid.
StillAwake schreef:Nu ga je ervanuit dat mensen die bepaalde claims gelezen hebben in een voor hen betrouwbare bron (het Ark-verhaal is ooit gepubliceerd in het RD om maar wat te noemen) beseffen dat dergelijke claims onzinnig zijn, en moedwillig valse informatie verspreiden.
Dat geloof ik niet. Ik ga ervanuit dat mensen het onderzoek van Dr. Seok Won Hong niet in twijfel trekken (wat ik overigens ook niet doe, het is een gedegen onderzoek naar diverse antieke schepen), en dat ze de samenvatting van een (in dit geval) RD als accuraat beschouwen.
Aangezien er uitdrukkingen als "monstergolven" in de samenvatting voorkomen van 30 meter hoog (hoewel niet de hoogte van de golf, maar de periodetijd van de golf gevaarlijk is in termen van stabiliteit) heb ik zo mijn twijfels bij de kennis van het onderwerp van degene die het verhaal heeft samengevat.
Als je er echter niks van weet, en een dergelijk verhaal onomwonden voor waarheid verslijt geloof ik niet dat mensen moedwillig liegen.
In die zin protesteer ik tegen de uitdrukking "vijanden van de waarheid".
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten