Hopeloos werkloos

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Diana00374
Verkenner
Verkenner

Hopeloos werkloos

Berichtdoor Diana00374 » 06 feb 2015 00:14

Ik ben al 7 maanden werkloos en wat ik ook doe ik kom maar niet aan de werk. Soms lijkt het wel of ik vervloekt ben. Ik bid elke dag tot God om een weg voor mij te openen en mij te helpen met het vinden van een geschikte baan. Misschien bid ik niet goed, want mijn gebeden worden niet verhoord. Ik word hier echt niet gelukkig door en word er een beetje depressief van. Mijn Christen vrienden ik vraag jullie om voor mij te bidden :oops: :oops: :oops: , want ik ben echt hopeloos en heel erg verdrietig. :( :(

mijn echte naam is trouwens sarah :wink:

de passant
Sergeant
Sergeant

Re: hopeloos

Berichtdoor de passant » 06 feb 2015 00:52

Diana00374 schreef:Ik ben al 7 maanden werkloos en wat ik ook doe ik kom maar niet aan de werk. Soms lijkt het wel of ik vervloekt ben. Ik bid elke dag tot God om een weg voor mij te openen en mij te helpen met het vinden van een geschikte baan. Misschien bid ik niet goed, want mijn gebeden worden niet verhoord. Ik word hier echt niet gelukkig door en word er een beetje depressief van. Mijn Christen vrienden ik vraag jullie om voor mij te bidden :oops: :oops: :oops: , want ik ben echt hopeloos en heel erg verdrietig. :( :(

Beste Sarah,

Werkeloosheid is geen lolletje, ik kan het weten want ik ben in de jaren 80 meer dan 5 jaar werkeloos geweest, en nu ben ik weer zonder een volledige baan maar ik heb wel een baantje als postbezorger voor 8 a 15 uur per week, dus ja het blijft behelpen.
Wat is je leeftijd? , ik krijg een beetje de indruk dat je ergens rond de twintig , of begin twintig bent ,klopt dat? , je bent jong , je hebt waarschijnlijk een goede opleiding achter de rug , en je dacht :'Wereld ik kom eraan!" helaas zit je al 7 maanden thuis , wanhoop niet werk is belangerrijk , maar het is zeker niet het allerbelangrijkste in het leven, dat zijn namelijk Geloof,(ben je bij een kerk of gemeente aangesloten? ,eentje waar dit besproken kan worden?)Hoop(kan je inderdaad goed gebruiken ) en Liefde(heb je ouders die je steunen ,vrienden?) Beste Sarah, helaas bestaat er geen instant oplossing, misschien om de druk wat van de ketel te halen probeer wat meer tijd met vrienden en lotgenoten(als je die tegenkomt) door te brengen , vooral vrienden of in jouw geval goede vriendinnen die je kunnen steunen,en misschien(en als dit niet voor jouw van toepassing is mag je dit overslaan , niet iedereen kan dit.) kan je iets zelfstandig doen in de toekomst , een droom of een passie , zeg maar iets waarvan je denkt "daar ben ik heel erg goed in"dat je daar je werk van zou kunnen maken , want met alle respect , we leven niet in een makkelijke tijd , en de banen liggen nog altijd niet voor het oprapen, dus je zult als het wat langer duurt dan je verwacht toch naar andere wegen moeten zoeken. maar houd goede moed!, en zoek steun bij vreinden en je kerk(mocht je bij je kerk helemaal geen steun vinden ,bezoek dan gerust een andere kerk , terwijl je gewoon lid blijft van je eigen kerk.

Sterkte en Gods zegen en nabijheid toegewenst. De passant

PS ik werk voor Sandd als postbezorger is dat niet iets voor jouw? http://www.sandd.nl

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 06 feb 2015 01:29

Sarah, ik ben wat aan het leren wat ik nooit eerder zo gezien heb:
Er is niet meer voor iedereen een baan en dat geeft eigenlijk niks, als je maar een minimum inkomen, een uitkering hebt waar je eenvoudig van kunt leven.
En dat kun je momenteel nog redelijk als je niet mee doet met de decadentie, dus je eisen terug stelt.
Het zou m.i. best kunnen dat de Heere dat jou nu ook aan het leren is.

ik zal je vertellen hoe ik daar zo aan kom: wij hebben een zoon die een grote hersenoperatie werd aangeboden om het 'epileptisch centrum' te verwijderen. Hij sprak daar met de Heere over, Welke hem heel duidelijk zei daarop in te gaan en beloofde met hem mee dat proces door te gaan.
De chirurgische ingreep ging voortreffelijk (hij behoefde niet eens viool te spelen ;-) en hij herstelde ook wonderlijk goed.
Toch hield hij er één ding aan over: na twee jaar blijkt nu dat hij nooit meer mee zal kunnen doen in het arbeidsproces. Hij is nu toch levenslang afgekeurd.
Dan moet je weten dat op de dag dat het concern waar hij werkte 900 man moest ontslaan, (dat zag ik zelfs op het nieuws) hij juist een vaste aanstelling kreeg opgestuurd als programmeur.

Dat wist de Heere God toch ook van tevoren? Ja hoor, maar Die kijkt blijkbaar heel anders tegen die zaken aan. Onze zoon is nu net 34 en eigenlijk met pensioen, net als z'n ouwe vader. Lux toch?
Weet je, onze overbuurman heeft straks 200 koeien, maar runt het bedrijf in z'n eentje.
Mijn opa had er misschien 30, (+ bouwland) maar had 6 tot 8 knechten. Zo gaat alles steeds meer en meer worden geautomatiseerd en geïndustrialiseerd. Is dat eigenlijk niet een zegen?

Nou ben ik opgegroeid met de opdracht om 'in het zweet mijns aanschijns mijn brood te verdienen'.
In mijn tijd hadden we meer werk dan mensen om het te doen. Daarom hebben we nu zoveel medelanders van Turkse en Marokkaanse afkomst. Maar die tijd is over. Pas als er weer een flinke oorlog is geweest, welke we nu aan het zoeken zijn, moet alles weer opgebouwd worden (zo was mijn eerste werk een klus van 200 scholen in en om Rotterdam)

Ons is geleerd om de Vader in de hemel te vragen om heden (vandaag) ons dagelijks brood. Want Hij zorgt voor ons net als voor de vogeltjes en de bloemen, zegt de Bijbel. Werken behoort ook voor mij bij de zegeningen. Maar de Heere zorgt toch ook wel voor ons als we buiten onze schuld de hele dag lekker vrij hebben om allemaal leuke dingen te kunnen doen hoor. Onze zoon (loopt nog wel te slikken hoor) helpt nu de boswachter een paar uurtjes en zorgt voor de kinderen en het konijn.

Voor mij is dit allemaal een les die bij deze tijd behoort ..... (er komen ook weer andere tijden aan, zie ik)

Aad de Bruijn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Aad de Bruijn » 06 feb 2015 09:52

Diana00374 schreef:Ik ben al 7 maanden werkloos en wat ik ook doe ik kom maar niet aan de werk. Soms lijkt het wel of ik vervloekt ben. Ik bid elke dag tot God om een weg voor mij te openen en mij te helpen met het vinden van een geschikte baan. Misschien bid ik niet goed, want mijn gebeden worden niet verhoord. Ik word hier echt niet gelukkig door en word er een beetje depressief van. Mijn Christen vrienden ik vraag jullie om voor mij te bidden :oops: :oops: :oops: , want ik ben echt hopeloos en heel erg verdrietig. :( :(

Hallo Sarah,

Hopeloos? Vervloekt? Bidt niet goed?
Het is natuurlijk eenvoudig om je te wijzen op wat jij ook wel weet:

Niemand is hopeloos, want Christus is onze hoop.
Jij bent, als mens gezegend, want God zegende Adam.
God weet al wat jij nodig hebt, de kwaliteit van het gebed is volkomen onbelangrijk.

Ik ben zelf ook werkloos geweest, jaren 80, een paar jaar, idd deprimerend, deuren die gesloten zijn.
Houdt moed, zoek deuren die wel open gaan, bidt, maar sta op en ga erop af, wacht niet tot het naar je toekomt.
De open deur kan zijn wat jij niet gedacht had, maar je hebt het niet altijd voor het zeggen.

Ik bid voor je.
Welke eerstvolgende kleine stap kun jij vandaag doen?

Suc6,
Aad

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 06 feb 2015 10:02

Hoi Sarah,
Wat een prachtige naam heb jij. :D
Heel verdrietig om geen werk te hebben en als het zoeken niet lukt. Zoals anderen ook zeggen, deuren blijven gesloten voor je.
Maar de Heere wil om alles gebeden zijn, dus je mag hier ook voor bidden meis.

Maar hoe kom je nu aan zo'n akelige gedachte? Een christen zit het lang niet altijd mee in het leven hoor. Het christenzijn geeft geen garantie voor een leven zonder problemen.
Maar die problemen mag je wel voor de Heere neerleggen en dan zal Hij uitkomst bieden, op Zijn tijd.
Houdt aan, niet opgeven.
Laat God jouw leven leiden en dan zul je zien dat het helemaal goed komt.
En die nare gedachte meteen uitbannen, voorgoed!
Lieve groet van Chaya
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2015 11:01

in welke richting zoek je iets?

Katlheen
Majoor
Majoor

Re: Hopeloos werkloos

Berichtdoor Katlheen » 06 feb 2015 12:33

Wat doe je precies met betrekking tot solliciteren? In welke richting zoek je iets, waar solliciteer je op? Wat is je achtergrond etc etc. Ik zou daar eerst mee aan de gang gaan voordat je de afwijzingen gaat neerleggen bij wie jij bent en je geloof en of je gebed wel of niet goed genoeg zou zijn. (en wie weet heeft God iets meer tijd nodig dan de door jouw beschreven 7 maanden :wink: ).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2015 13:55

Werkeloos zijn is geen pretje, want werken en zelfstandigheid geven als het goed is veel voldoening. Je mag echter wel dankbaar zijn in een maatschappij te leven waar je ook zonder werk redelijk af bent, financieel gezien. Maar het liefst ga je vandaag nog aan de slag, natuurlijk.

Gooi je net breed uit, want je hoeft natuurlijk niet per se binnen Nederland te blijven. Ik ben destijd voor werk verhuisd naar Ierland (ironisch genoeg toen daar werkloosheid schering en inslag was) en heb sindsdien mijn vrouw leren kennen en ben mijn eigen bedrijf gestart. Als je de taal enigszins spreekt, zou je dus ook over de grens kunnen kijken. Het hangt natuurlijk wel een beetje van je (gezins)situatie af.

Kathleen maakt goede opmerkingen, vind ik. Wat voor werk zoek je precies en hoe solliciteer je. Ik wil nergens vanuit gaan, maar ik weet dat bij sommige christenen het hart zo vol zit van het geloof, dat ze zelfs tijdens een sollicitatiegesprek erover willen praten. Ik kan je vertellen dat dat over het algemeen niet leidt tot succes omdat werkgevers toch vaak privé en werk gescheiden willen houden. Is dit iets wat je herkent en waar je dan eventueel aan kunt werken?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2015 18:19

Ik liep aan je te denken tijdens het uitlaten van de hond en ik wil je concrete hulp aanbieden. Ik ben voor mijn werk altijd met teksten bezig en misschien kan ik eens naar je CV en/of sollicitatiebrieven kijken. Wie weet dat daar het een en ander aan te sleutelen is en met een goede brief/goed CV is de kans een stuk groter dat je in ieder geval op gesprek mag komen.

Ik zal je mijn e-mailadres pb-en en dan hoef je de bestanden alleen maar op te sturen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 08 feb 2015 12:17

Beste Sarah,

In psalm 37 staat . Wentel uw weg op den HEERE, en vertrouw op Hem; Hij zal het maken.
Het is een belofte van God, Hij gaat het maken als je je Leven in Zijn handen legt. Het is een wonder, uit geloven, als je dat mag zien.
Het kan heel moeilijk zijn om zonder werk te zitten. Het geeft je wel weer afhankelijk van de Heere te zijn. Je zegt dat je God elke dag bidt om een passende baan. Je denkt zelf dat je niet goed bidt omdat je gebeden niet verhoord worden.
Ik kan niet zeggen dat je niet goed bidt maar wat verwacht je van God? Bidden is iedere keer iets weggeven van jezelf. Ik ben ook wel eens geneigd te vragen wat ik wil en vergeet dan dat Gods wil geschiedde. God gaat met ieder mens een weg, ook met jou. Het is belangrijk om het aan God over te laten wat jij doen moet met daarbij je eigen verantwoording nemen, en dat is zo moeilijk, waar ligt onze verantwoording. Het is niet de bedoeling God om werk te vragen en dan maar zitten wachten tot het komt, we hebben de moeilijke verantwoording om ons ook in te zetten. Het gevaar is daarbij dat we God voor de voeten kunnen lopen. Daarom is het zo belangrijk dat we een nabij leven met God hebben. Als je nabij mag leven heb je vaker een ontvankelijk hart en merk je meer op wat God te zeggen heeft en zie je meer wat Zijn bedoeling is, hoewel het dan ook niet altijd makkelijker wordt. Maar je hebt wel de Beste Trooster in moelijke tijden en heb meer vertrouwen op wat Hij voor ogen heeft, ook al weet je het nog niet maar Hij heeft het antwoordt en dat geeft je zelfs vreugde, in Jezus Christus.
Misschien heb je wel een vacature gezien waar je eigenlijk net niet goed genoeg voor bent en gezegd ,dat kan ik niet. God wil dat je dat ook bij Hem brengt want je weet niet wat Hij wilt. Het kan b.v. ook wel zijn dat je vrijwilligerswerk moet gaan doen.
Je hebt kennelijk het vertrouwen op God opgegeven, voor zover je dat had. Je gaat ten rade bij mensen en verwacht het daar dan dus ook van. Breng je nood bij Hem. Hij wil je helpen maar wil wel dat je hulp van Hem verwacht. Laat je ook niet zo snel misleiden, dat er geen werk meer zou zijn.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Terug naar “[Religie] - Open forum”