mohammed schreef: Hoe heb ik het nou met u beste Bernard 3?
'Die de zonde doet, is uit den duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.' (1 Joh 3,8)
Indien de Zoon van God niet kon waarmaken waar zijn Vader hem toe geopenbaard had, dan concludeer ik daar stoutmoedig uit dat de duivel extra macht had verworven sinds de dagen van Job, toen hij nog toestemming moest vragen aan God. We kunnen dan spreken van de evaluatie van satan en zijn werken. Van loopjongen naar zelfstandig ondernemer
bernard 3 schreef:Gods Woord bevat vele beloften die nog volledig tot hun vervulling moeten komen ; en dit ( 1 Joh 3:8) is er één van.
Gods Woord is de belofte an sich (Hand 13,23; Gal 3,16) en ik ben bang dat de verwarring hierover bij u ontstaan is vanwege het feit dat u Christus en de bijbel door elkaar haspelt. Maar goed, ik ben hiervan op de hoogte en kan het gelukkig duiden.
Er staat nochtans in Gods 'Woord' in de voltooid verleden tijd dat Christus geopenbaard is om de werken van de duivel te verbreken. Het is ook glashelder dat Johannes spreekt over de eerste komst en aangezien Christus sindsdien niet mee geopenbaard is dus in de voltooid verleden tijd.
Eigenlijk zegt u dat de vertalers ons op het verkeerde been zetten en hoewel ik dat best van u wil aannemen, doe ik dat niet op uw al dan niet mooie blauwe ogen. Waarom staat er hier dat Jezus de werken van de duivel verbroken heeft terwijl dat volgens u nog moet gebeuren?
bernard 3 schreef:Als we echter bij het de Bijbellezen enkel stilstaan bij bepaalde verzen zonder het geheel te beschouwen dan kan dit wel voor bepaalde moeilijkheden zorgen. Net als christus zegt dat het koninkrijk reeds hier is en men vat niet dat dit enkel duidt op het feit dat Christus op aarde is om zijn opdracht te vervullen maar dat deze pas volledig vervuld wordt bij zijn terugkomst dan heeft men een probleem.
Het is een probleem wat u zelf schept, want als iemand u in de voltooid verleden tijd een draai om uw oren gegeven heeft wacht u toch ook niet tweeduizend jaar alvorens u een verklaring vraagt?