Aanbiddingsliederen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 20 mar 2004 12:29

en deze is ook erg mooi:Ik zie uit naar de dag (551)

Ik zie uit naar de dag
die straks komen zal,
als Jezus komt.
En we horen de klank,
van bazuingeschal.
Als Jezus komt.

Zie Hij komt al op de wolken.
Met heerlijkheid en eer.
En dan buigen alle volken.
Met eerbied voor hem neer.

Refrein:
En we zingen hielig heilig heilig is de Heer.
Heilig heilig heilig is de Heer.
En we zingen heilig heilig heilig is de Heer.
De almachtige die was en is en komt.

Ik zie uit naar de dag
die straks komen zal,
als Jezus komt.
En we horen de klank,
van bazuingeschal.
Als Jezus komt.
Een nieuwe hemel en een aarde,
zonder ziekte, zonder pijn.
Zonder honger, zonder oorlog
Wat heerlijk zal dat zijn.

Refrein:
En we zingen hielig heilig heilig is de Heer.
Heilig heilig heilig is de Heer.
En we zingen heilig heilig heilig is de Heer.

Maar ik weet dat uw dag,
die straks komen zal.
niet eerder komt.
En ik weet dat de klank,
van bazuingeschal,
niet eerder komt.
Voor dat alle mensen weten,
wat Jezus heeft gedaan.
Daarom gaf hij ons de opdracht,
de wereld in te gaan.

En we zingen Jezus Jezus Jezus is de Heer.
Jezus Jezus Jezus is de Heer.
En we zingen Jezus Jezus Jezus is de Heer.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 20 mar 2004 13:09

Hoewel sommige opwekkings- en aanbiddingsliederen best aardig zijn, zijn ze over het algemeen kwalitatief niet echt hoogstaand. Ik vind ze muzikaal en tekstueel vaak maar matig...

Toch vind ik dat er mooie zijn (zei ik al)...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2004 15:54

kurtyo schreef:Hoewel sommige opwekkings- en aanbiddingsliederen best aardig zijn, zijn ze over het algemeen kwalitatief niet echt hoogstaand. Ik vind ze muzikaal en tekstueel vaak maar matig...

Het gaat bij dat soort liederen naar mijn idee meer om de beleving van het lekker samen praisen dan om het afleveren van een muzikaal hoogstandje. Al vind ik de bewerking van sommige nummers op die worship-cd´s van MWS wel aardig (Awsome God bijvoorbeeld, en natuurlijk Let it Rain, maar die is zelfgemaakt, dus telt eigenlijk niet mee)

joris

Berichtdoor joris » 20 mar 2004 18:00

Aragorn schreef:
kurtyo schreef:Hoewel sommige opwekkings- en aanbiddingsliederen best aardig zijn, zijn ze over het algemeen kwalitatief niet echt hoogstaand. Ik vind ze muzikaal en tekstueel vaak maar matig...

Het gaat bij dat soort liederen naar mijn idee meer om de beleving van het lekker samen praisen dan om het afleveren van een muzikaal hoogstandje. Al vind ik de bewerking van sommige nummers op die worship-cd´s van MWS wel aardig (Awsome God bijvoorbeeld, en natuurlijk Let it Rain, maar die is zelfgemaakt, dus telt eigenlijk niet mee)
tgaat om de eer van GOd. En dan ontstaat een lied, die maak je niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2004 18:47

joris schreef:
Aragorn schreef:

tgaat om de eer van GOd. En dan ontstaat een lied, die maak je niet.

Wat is ontstaan en wat is maken? Er komt niet in 1x een heel lied uit je fantasie denk ik, daar wordt ook aan gewerkt natuurlijk.

Maar hier bedoelde ik eigenlijk dat het een nr van MWS zelf is, ipv een al bestaand worship-lied.

regenboog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor regenboog » 20 mar 2004 18:58

sorry dat ik er misschien opeens een beetje tussendoor kom, maar op www.christianitytoday.com (en dan onder de categorie 'muziek') kun je twee amerikaanse christelijke radio-zenders beluisteren. Vooral op de zender k-love zenden ze erg mooie liederen uit (bijv. awesome God, In the light, Heer ik kom tot U (in't engels natuurlijk) en andere mooie aanbiddingsliederen). Op de zender wordt ook gebeden enz. Het is echt mooi!
Jezus zegt: Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.
(datgene dus waar ieder mens naar zoekt)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 20 mar 2004 19:16

Aragorn schreef:

Ik vind de ska-punk versie van Awesome God van The Insiderz veel leuker en de death metal versie vind ik mooier en muzikaler e.d. Maar misschien is het ook maar een kwestie van smaak. Wat overigens niet wil zeggen dat ik het niet fijn vind om ze eens te zingen of horen. En Joris, je kunt God ook op andere manieren eren dan door praise hoor!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2004 19:39

kurtyo schreef:Ik vind de ska-punk versie van Awesome God van The Insiderz veel leuker en de death metal versie vind ik mooier en muzikaler e.d.

Hm, die ken ik niet... kan best hoor dat die beter zijn. Zal eens ff op KaZaA kijken.. :wink:

Terug naar “Archief”