Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 14 jan 2015 11:50

Wij wisten het geslacht inderdaad al met de 20weken echo, dus was voor nu geen verassing meer, alleen maar een extra bevestiging :)
We zagen idd wel herkenbare trekjes, dus ben erg benieuwd als het geboren is :)
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jan 2015 15:06

@ werken
Ik werk met 4 kinderen ook nog 3 dagen, is prima te doen. Over twee jaar loopt mijn ouderschapsverlof af en wellicht dat ik dan zelfs weer terug ga naar 4 dagen. Om mij heen blijft eigenlijk iedereen werken. De meeste van mijn vrouwelijke collega's werken 32-36 uur in de week. Ik vind dat ook niet meer dan normaal. En dingen missen van je kinderen? Ik zou niet weten wat ik van ze mis.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 jan 2015 16:00

Ik werk (helaas) niet meer, maar toen V net geboren was, werkte ik nog 2 dagen. Ik moest er eigenlijk 3 werken maar ik heb die als ouderschapsverlof opgenomen. Ik vind persoonlijk 2 dagen werken echt de max.
Je kan wel zeggen dat je niets mist als je 3/4 dagen werkt, maar ik durf te garanderen dat dat toch echt wel zo is. Of vind je de eerste stapjes van je kind geen misser? En natuurlijk kan dat ook gebeuren als je 1 dag werkt, maar die kans is natuurlijk wel veel kleiner. Dit is maar een voorbeeld, maar zo zijn er wel meer dingen waar ik echt van vind dat je dat als ouder toch graag mee wilt maken.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jan 2015 16:20

Ik werk 20 uur (4uurs diensten maar doe wel regelmatig dubbele diensten) Misschien dat ik over een paar maanden terug ga naar 16 uur vanwege mijn man zijn werk maar dat gaan we eerst even aankijken en zeker omdat er zoveel gaande is in de zorg ga ik nu niet minderen.

Ik heb niet het idee dat ik iets mis als ik werk van Nina en Jet een vader is ook niet bij alle eerste dingen die zou dan naar mijn idee ook niet ''moeten'' werken.
En heel veel opvang hebben wij niet nodig we zouden met 8 uur per week toekomen maar ze gaan 2x 5 uur per week.

Dippie wil je nog wel gaan werken of vind je het wel goed zo thuis?

Nieuwe zwangeren GEFELICITEERD!!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 14 jan 2015 16:47

Ik werk officieel 32u, maar neem 1 dag in de 2 weken ouderschapsverlof op en werk dus elke week 3 dagen (van 9u).

Dit is voor mij prima zo. Voor mijn werk eigenlijk te weinig, maar voor thuis goed. Dus dat houden we maar zo ook als de 3e geboren is.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 14 jan 2015 17:21

Dat werken is zó lastig te beslissen. Vooral omdat je niet weet wat je kiest op het moment dat je moet kiezen. Je mag het meestal niet allebei een maand uitproberen he? ;)

Ik heb het inmiddels allebei ervaren en het heeft allebei wat.
Ik werkte 20 uur per week. 2,5 dag. Het was voor het werk te weinig en thuis ging het oke. Wij hadden oppas door mijn moeder en mijn man, dus heel vertrouwd.
Daarna ben ik werkloos geraakt en was ik dus ineens de hele week thuis. Wat een rust geeft dat! Ik hoefde niet meer te kolven, niet meer smorgens mijn kind wakker te maken om te voeden en aan te kleden omdat ik moest gaan, niet meer te denken aan en te slepen met luiertas, kinderwagen, flesjes naar m'n moeder toe op de vroege ochtend. Om aan het eind van een intensieve werkdag ook nog m'n kind op te moeten halen voor ik naar huis kon.
Het is zoveel relaxter en rustiger nu ik thuis ben! Als je weg bent weet je inderdaad niet wat je mist, dus heb je er niet zoveel last van ook. Maar ook voor mijn dochter en man is de rust van geen/weinig werk zo lekker. En voor mezelf is het getrek van 2 kanten ook over.

Inmiddels heb ik een baantje van 1 dag per week. Ik werk vanuit huis en moet regelmatig savonds weg om te vergaderen. Ik vind het wel heel lekker om dit te hebben. Ik wil ook weleens iets anders dan alleen maar moeder zijn. En voor nu is het genoeg (over 3 weken ga ik met verlof). Na mijn verlof begint het overwegen opnieuw: iets erbij zoeken of zo laten?
Echt lastig... de rust is voor iedereen fijn. Maar hoe zit het dan met mijn werktoekomst? Kom ik er ooit weer tussen als ik zo lang op laag pitje heb gewerkt, enz enz.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 jan 2015 07:56

O, ik denk ook wel dat het rustiger is als 1 van beiden volledig thuis zit. Aan de andere kant weet ik ook dat mijn man mij veel leuker vindt als ik buitenshuis wat om handen heb. Hij was altijd blij als ik na mn zwangerschapsverlof weer aan het werk ging. En ik merk dat de kinderen het kdv en de bso ook wel leuk vinden. Daar mogen ze dingen die ze thuis niet mogen of kunnen, zoals op de ramen schilderen, eieren rapen in het kippenhok, eigen groentetuintje, veel meer en ander speelgoed etc.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 jan 2015 09:46

@acire, mag ik vragen wat voor werk het is voor èèn dag per week? Zoiets zou nu ook mijn ideaal zijn maar is te weinig inkomsten hier,
Ik denk overigens best dat je er later weer 'tussen komt' , ik zie heel veel moeders om me heen wiens kinderen nu groot zijn en ze vinden allemaal weer werk na een tijd thuis te zijn geweest,

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 jan 2015 10:05

Ligt er misschien ook wel aan welk werk je hebt gedaan in het verleden en hoeveel ervaring je hebt opgedaan. In mijn sector is het lastig om er weer tussen te komen als je er een tijdje uit bent geweest Je kennis is zwaar verouderd en er staan dozijnen fris afgestudeerden en full time werkenden te wachten om die vacature te vervullen. Parttimers ( minder dan 32 uur) worden op voorhand al niet aangenomen.
En dat is niet alleen mijn sector. Een vriendin van mij is anderhalf jaar werkloos geweest is wilde in eerste instantie 3 dagen werken, maar is uiteindelijk toch voor 36 uur aan de gang gegaan. Mijn buuf idem, ook al anderhalf jaar werkloos en gaat nu ook voor 4 dagen aan de slag in plaats van haar oorspronkelijke 3 dagen. Werkgevers zijn niet zo happig op parttimers.

Maar goed dat is misschien meer voor gezin en werk ipv zwangerschap. Wie zijn er nog zwanger en gaat er bijna bevallen?
Laatst gewijzigd door ajl op 15 jan 2015 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jan 2015 10:06

ajl schreef:O, ik denk ook wel dat het rustiger is als 1 van beiden volledig thuis zit. Aan de andere kant weet ik ook dat mijn man mij veel leuker vindt als ik buitenshuis wat om handen heb. Hij was altijd blij als ik na mn zwangerschapsverlof weer aan het werk ging. En ik merk dat de kinderen het kdv en de bso ook wel leuk vinden. Daar mogen ze dingen die ze thuis niet mogen of kunnen, zoals op de ramen schilderen, eieren rapen in het kippenhok, eigen groentetuintje, veel meer en ander speelgoed etc.

Precies. Denk dat zeker mee speelt. De een is een geboren thuisblijfmoeder en de ander een geboren buitenhuismoeder (net hoe je het invult natuurlijk).
Merk zelf ook wel dat ik geen fulltime huismoeder kan zijn, toen ik nog ziek was moest ik er niet aan denken om te werken maar nu vind ik het echt heerlijk.

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 15 jan 2015 10:20

AJL: Ik ben nog zwanger en ga binnen 3-3,5 week bevallen d.m.v. een keizersnee.
Gaat opschieten dus.
MissF: Hoe ver ben jij nu? Hou je het nog een beetje vol?

Verder zijn er geen dames die op het eind lopen of wel?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jan 2015 11:20

En soms denk je iets te zijn, maar zijn de omstandigheden zo dat je je toch wilt voegen naar iets anders :D
Als ik er niet van overtuigd was geweest dat het voor Jurian echt beter was als 1 van ons beiden fulltime thuis zou zijn voor hem, was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen. Maar mijn zoon staat op nummer 1, en ik niet, en mijn baan dus ook niet. Dus is deze geboren werkende moeder (tenminste, dat dacht ik altijd over mezelf ;) ), thuis gaan zitten.
Nu is de reden dat ik stopte met werken er niet meer, want het gaat ontzettend goed met hem, maar het werk waar ik mijn opleiding voor heb gedaan bestaat amper meer.
Nu heb ik nog dromen genoeg op werkgebied, en wil ik graag weer gaan studeren, maar ach, mijn tijd komt wel weer, ik ben nog jong, dus ook nog aardig jong als de kinderen wat zelfstandiger en ouder zijn.
En als mijn tijd niet komt, dan ben ik nu ook heel gelukkig :D

Lisette, het gaat hier eigenlijk wel heel goed. Baby lag ingedaald, nu niet meer, maar ach, dat doen ze bij mij toch al nooit, dus niks nieuws onder de zon :D In huis is alles af, qua verbouwing, en opgeruimd, Jurians verjaardag is achter de rug, dus ik heb rust. Nu nog lekker even een tijdje genieten van de rust in huis :D
Spannend hoor, nu jouw bevalling opschiet!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 jan 2015 12:47

Spannend Lisette! Zie je tegen de ks op?

MissF, gaat voor jou nu ook wel opschieten hoor, leuk!

Ik ben inmiddels de 28 weken gepasseerd. Heb het idee dat de baby nog heel erg laag zit, ik voel het geschop voornamelijk ook echt onderin. Over twee weken een groeiecho, ben benieuwd!

Lieffie; ik zou een baan wel weer fijn vinden hoor! Gewoon weer wat meer ritme ook. Maar voor nu zit dat er natuurlijk even niet in. En in mijn sector kom ik niet meer aan de slag, dus geen idee wat ik dan zou moeten/kunnen doen. De eisen zijn tegenwoordig zo hoog, dat je er met andere papieren niet meer tussenkomt.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 jan 2015 13:22

Dippie lekker nu nog even thuis genieten! Getrappel onderin... Stuitligging kan ook :wink: Ik heb met Jet alleen maar getrap onderin gehad.
Lastig is dat om werk te vinden wat je zegt ze stellen zulke hoge eisen.

Spannend MissF en Lisette! Een vriendin van ons is even ver als jullie ben zeer benieuwd wanneer we wat horen :D

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 jan 2015 13:56

liefie schreef:Dippie lekker nu nog even thuis genieten! Getrappel onderin... Stuitligging kan ook :wink: Ik heb met Jet alleen maar getrap onderin gehad.
Lastig is dat om werk te vinden wat je zegt ze stellen zulke hoge eisen.

Spannend MissF en Lisette! Een vriendin van ons is even ver als jullie ben zeer benieuwd wanneer we wat horen :D

Oei...hopelijk geen stuit hier, haha. Volgens vk ligt de kleine nog niet in een vaste houding, dus kan gelukkig nog alle kanten op dan ;) Maar met de echo afgelopen zaterdag, waar ze dus vooral het hoofdje in beeld brengen, zat ze steeds rechts onderin met het apparaat, dus...
Ach, we zien het wel
Afbeelding

Terug naar “Relaties”