Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 jan 2015 23:22

hier een net startend jongetje.. mini morres eerste klas.. hij doet et super! alleen baanjes trekken wordt nu saai! we zijn trouwens zwemmers :) en hij kn starten in een probeergroep van max 8 kindjes.... super luxe.... Ik hou ook van ons zwembad.. de rust, geduld etc!! en als je kind blijft steken of ze zien angst pakken ze die kinderen er zo uit en gaan individueel in een leeg zwembad met ze aan de gang! gratis!! ennuh. in de hele omgeving is ons zwembad ok een van de goedkoosten!

tav kruipen Hier de oudste ook niet gekropen maar ze zien geen evenredigbeeld na een onderzoek een onderdeel blijft achter en kan dus wel worden toegescreven aan het niet hebben gekropen....
wil nog meer typen.. maar huilende baby.. :(

ennuh.. hier de flessen gewoon rondje vaatwasser!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 jan 2015 10:19

Ik had zo'n magnetronbak. Eerst gewoon afwassen en dan in dat ding leggen met een laagje water, 5 minuten of zo, klaar. Ideaal en ik gebruikte altijd spa om melk mee te maken.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 14 jan 2015 10:41

spa rood? 8)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 jan 2015 10:56

Volgens de nieuwste inzichten van het RIVM is het inderdaad voldoende om flessen e.d. mee te laten draaien in de vaatwasser. Ik heb wel alles voor eerste gebruik uitgekookt en doe het af en toe nog 'ns als ik zin heb 8) , maar voor de rest mooi mee in de vaatwasser.

Zijn hier mensen met hun kinderen naar babyzwemmen/peuterzwemmen geweest? Zo ja, hoe was dat?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 jan 2015 11:11

meribel schreef:spa rood? 8)

:lol: en als ze er te geprikkeld van werden een scheutje bier erbij.
Och zielig, de oudste was toen in juli geboren met zo'n hittegolf en dat kind zat maar te huilen en dan tilden we 'm op, nog heter, en maar lopen en maar zweten en maar huilen. Ik dacht: hij heeft darmkrampjes, dus ik gaf 'm venkelthee. Nou zeg, dat hielp goed. Slorp, weg was het. Zielig, hij bleek gewoon hartstikke dorst te hebben en met flesvoeding mocht je ook gewoon water erbij geven, wist ik veel. Waarom zeggen ze dat niet? M'n vader had het op internet gevonden.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 jan 2015 11:44

Chaya schreef:Die bestaat niet meer, dat is mijn probleem.

http://www.vitamins.nl/885708.magnetron ... tAod_XcAUA

Deze gebruikten wij op mijn werk. Ideaal ding, moest er dacht ik 4 minuten in.
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 jan 2015 11:47

Hier de eerste stap gezet om V aan te melden voor school. Bah, ik heb daar nog helemaal geen zin in ;) Gelukkig duurt het nog even :)

Zwemles: Geen idee...volgens mij krijgen ze dat hier op school nog, dus ideaal! Maar mijn zwager is badmeester, dus wellicht laten we haar privé zwemmen met hem, kijken wat op dat moment voor ons goed voelt. Geen idee ook vanaf welke groep ze zwemles hebben en of dat dan ook nog zo is. En anders kan ze al zwemmen voordat ze op les gaat, ook prima :)
Afbeelding

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 14 jan 2015 13:42

Dippie schreef:http://www.vitamins.nl/885708.magnetron ... tAod_XcAUA

Deze gebruikten wij op mijn werk. Ideaal ding, moest er dacht ik 4 minuten in.

Ah, dank je wel Dippie. Ziet er goed uit, vriendelijk geprijsd ook.
Op je werk, (creche?) betekent dit dat deze dus ook lang(er) meegaat en professioneel goedgekeurd is?
En ook zo snel klaar, super.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 14 jan 2015 14:02

Leuk om van alles te lezen over school en zwemles, hier is dat allemaal niet zo aan de orde...
Er is maar een staatsschool waar iedereen heen gaat, dus daar hoef ik niet over na te denken :-)
Vanaf volgend schooljaar gaat ze naar de kleuterschool met verlengd programma, dus 's morgens gewoon de kleuterschoolactiviteiten, 's middags eet ze daar warm en slaapt verplicht een poosje en de rest van de middag lekker spelen, dan kan ik ze na 4 uur weer ophalen.

R heeft nu ook een soort van spruw, geen idee waar ze dat opgelopen heeft... :(

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jan 2015 14:35

Zwemles is voor ons erg belangrijk wij wonen op nog geen 300 meter van de jachthaven vandaan.

Dippie Gaat dan ineens snel als ze 4 zijn over 4 maanden heeft Nina haar eerste dagen school al gehad als alles goed mag gaan best bizar.
Gaat het goed met de zwangerschap?

Hier mijn eerste ochtend dienst gehad en het ging helemaal goed Jet drinkt om 06.30 bij mij (maak ik ze wakker) en daarna gaat ze gewoon weer verder slapen tot mijn man ze naar het KDV brengt rond 08.00. Werkt wel ideaal zo.
Maandag begin ik weer volledig echt als ik gewerkt heb dan heb ik zoveel energie echt heerlijk.

Hier ons lieve meisje 3 maanden oud

Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jan 2015 14:56

@ zwemles
H was ook erg bang voor zwemmen, elke vrijdagavond en zaterdagmorgen drama. Totdat wij op vakantie gingen en hij niet in de rivier mocht. Dat kon hij niet uitstaan en hij begreep ineens de motivatie om te zwemmen. Wij zijn ook in die periode regelmatig met hem op vrijdagavond gaan zwemmen om te oefenen, even 1 op 1.

Daarom wil ik niet oordelen over die moeder die uit haar vel sprong met het zwemles. Wie weet is er al heel wat aan vooraf gegaan :wink:

@ peuterzwemmen
Dat wordt hier in de buurt veel gedaan. Wij hebben het niet gedaan. Onze kinderen zijn nogal oorontsteking gevoelig en zwemmen kan dat met uitstek opwekken. Daarnaast vertelde een kinderarts van J ons dat het eerste jaar de chloordampen ook niet zo bevorderlijk is voor de longen. Als kinderen astma gevoelig zijn, dan krijgen zij er op jonge leeftijd al last van.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 14 jan 2015 15:04

LeChat schreef:Zijn hier mensen met hun kinderen naar babyzwemmen/peuterzwemmen geweest? Zo ja, hoe was dat?

Ik vond dat erg leuk. Gewoon gezellig om even 1 op 1 iets met je kindje te doen. De jongste was best een onrustig kereltje maar in het zwembad ontspande hij altijd. En ik vond het ook leuk om even andere moeders te ontmoeten.

(en de jongste deed altijd hele korte slaapjes maar na het zwemmen sliep hij regelmatig een ruk... :) )

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 jan 2015 16:03

Chaya schreef:Ah, dank je wel Dippie. Ziet er goed uit, vriendelijk geprijsd ook.
Op je werk, (creche?) betekent dit dat deze dus ook lang(er) meegaat en professioneel goedgekeurd is?
En ook zo snel klaar, super.

Ik werkte idd in de kinderopvang en deze gaat idd jaren mee ;)
Afbeelding

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 14 jan 2015 20:20

@Dippie: vanaf groep 2 krijgen ze zwemles... V. mag waarschijnlijk gelijk instromen in groep 1, na de kerstvakantie?

@LeChat: ja, met J. een hele tijd babyzwemmen (ouder-en-kind-zwemmen heet dat hier) gedaan. Ze vond het super. Voor jezelf is het ook fijn, een manier om heel ontspannen lekker met je kind bezig te zijn. Met D. hoop ik ook binnenkort een keer te gaan, kijken of hij het ook leuk vindt.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 jan 2015 22:10

Met E een tijdje aan babyzwemmen gedaan , vonden het allebei heel leuk! Huisarts gaf indd wel een keer aan dat kinderartsen het afraden.. maar, evengoed is ze nu dus bang in alles wat dieper is dan het pierenbadje.
Met R en J nog weinig gezwommen. .

Mooie foto liefie!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”