liefie schreef:Ik denk dat we rond de 5 maanden gaan beginnen en jullie?
Rijstebloem ga ik in elk geval niet geven want daar vond Nina ook niks aan en heeft volgens mij niet veel toegevoegde waarde.
.
Wij zijn met zes maanden begonnen en vlot weer gestopt toen bleek dat DL haar darmen het maar niets vonden. Met acht maand weer begonnen.
Fijn dat de bv bij de meesten zo goed verloopt!
Ik had die negatieve uiting tov flesvoeding ook gelezen, waardoor bv meteen negatief in de publiciteit komt te staan.
Moet zeggen dat ik het in mijn omgeving lastig vind om er over te praten.
Mijn vriendin staat op 't punt van bevallen, gelooft super in gezond leven ,maar wil flesvoeding geven en gaat dus heel erg (terecht) steigeren van zulk een soort statements.
Maar voor mij, om er over te praten, is het lastig.
Iedereen in mijn omgeving weet dat ik nog steeds voed, en als je dan iets zegt, wordt het snel als een oordeel opgevat en lokt het weer defensieve tegengeluiden uit.
Ik blijf overigens bij mijn mening dat je beter met liefde de fles kunt geven dan met tegenzin de borst, maar persoonlijk geef ik dus met liefde de borst
Wat ik wel jammer vind, vooral bij iemand in onze omgeving, die perse geen borstvoeding wilde geven, maar haar kindje ook vlot zelfstandig uit de fles leerde drinken. Lekker makkelijk. Dat begrijp ik, maar ik denk dat kindjes juist warmte, nabijheid etc. nodig hebben. Daar voldoet bv ook in, maar dat kan met een flesje ook.
Ik sprak laatst een lactatiekundige die dus uitlegde dat therapeutisch flesvoeden (kindje lekker tegen je aan, huid op huid contact etc., daar ook heel erg aan kan voldoen, maar dat mama's die flesvoeding geven, vaak een bewuste keuze maken en hier dus niet in mee willen gaan, en dat dit soort advies eigenlijk alleen "opgevolgd" wordt door de mama's die wel bv wilden geven, maar waar het spijtig genoeg niet ging.
Dat vind ik dan wel jammer. Een drinkend kindje tegen je aan... dat is toch juist heel mooi?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...