Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Jan
Kapitein
Kapitein

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Jan » 06 jan 2015 14:31

*Verwijderd door moderator - Off topic. Eveneens geen discussie over homoseksualiteit.*
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 jan 2015 15:09

*Verwijderd door moderator - Off topic. Eveneens geen discussie over homoseksualiteit.*

Edit: 8-[ Why...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 jan 2015 09:46

kerk mag wel, moskee niet

Ik ben altijd wel verwonderd dat men het vind kunnen om een kerk voor andere doeleinde te gebruiken, maar een moskee levert problemen op.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 jan 2015 15:42

De gebeurtenissen in Parijs illustreren wat deze verhuurder zegt.

Over het algemeen zijn christenen (gelukkig) veel beter in staat om te relativeren en om een juist antwoord te vinden op spot en satire.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Boekenlezer » 12 jan 2015 19:45

Die mafkees van een Erdogan heeft weer eens zijn waffel opgetrokken.
Erdogan: Netanyahu had niet mee mogen lopen
Netanyahu beschrijft hij als "Iemand die door het doden van 2500 mensen in de Gazastrook staatsterrorisme heeft bedreven..." Verder: Erdogan bekritiseerde ook de internationale opstelling over de burgeroorlog in Syrië. „In Syrië zijn 350.000 mensen gestorven. Heeft iemand zich om hen bekommerd? Ook daar is sprake van staatsterrorisme.”
Maar hoe zit het dan met zijn opstelling t.o.v. IS? Ik heb vernomen dat IS bepaald niet tegengewerkt wordt door Turkije. Terwijl dat de afschuwelijkste en laagste moordenaars in deze wereld zijn.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 jan 2015 19:31

„Ultraorthodoxe krant knipt Merkel weg uit betoging Parijs”
Ik legde voor mijzelf een link met de titel van een ander artikel: Merkel: islam hoort in Duitsland. Maar nee, daar blijkt het niets mee te maken te hebben. Dit is gewoon dat ultraorthodoxe joden niet van vrouwen in de maatschappij houden, in ieder geval niet in leidinggevende functies.

Vorige week meende ik iets gelezen te hebben over een Derde Wereldoorlog, die ontketend zou worden door een bondgenootschap van de Taliban, Al-Qaida en IS. Ik kon het zo gauw niet meer vinden. Misschien dat dit er een beetje op lijkt?
Ik las echter gisteren dit bericht: „IS actief in zuiden Afghanistan” Dat is toch weer heel ander soort nieuws. Dat zou wel zo zijn voordelen hebben, als die radicale organisaties elkaar te lijf gaan.
Tsja, als je verschillende nieuwsbronnen raadpleegt, dan krijg je wel eens berichten, die elkaar nogal tegen lijken te spreken.

Dit zijn ook twee artikelen die flink anders van toon zijn:
2,2 miljard moslims in 2030
'Een op de vijf inwoners Europese Unie in 2050 moslim'
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 jan 2015 14:21

Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jan 2015 14:26

Boekenlezer schreef:„Ultraorthodoxe krant knipt Merkel weg uit betoging Parijs”
Ik legde voor mijzelf een link met de titel van een ander artikel: Merkel: islam hoort in Duitsland. Maar nee, daar blijkt het niets mee te maken te hebben. Dit is gewoon dat ultraorthodoxe joden niet van vrouwen in de maatschappij houden, in ieder geval niet in leidinggevende functies.

Ja, echt belachelijk dat. En het laat ook maar zien in hoeverre je jezelf moet afschermen om aan bepaalde idiote ideeën vast te kunnen blijven houden. Zorgelijk is ook dat het de mogelijkheid tot ontwikkelen binnen de groep verlamt. Want ja, als je als groepslid nooit te zien krijgt dat vrouwen ook gewoon leiding kunnen geven, is het makkelijk vol te houden dat vrouwen dus blijkbaar geen leiding kunnen geven...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jan 2015 16:29

Mortlach schreef:Ja, echt belachelijk dat. En het laat ook maar zien in hoeverre je jezelf moet afschermen om aan bepaalde idiote ideeën vast te kunnen blijven houden. Zorgelijk is ook dat het de mogelijkheid tot ontwikkelen binnen de groep verlamt. Want ja, als je als groepslid nooit te zien krijgt dat vrouwen ook gewoon leiding kunnen geven, is het makkelijk vol te houden dat vrouwen dus blijkbaar geen leiding kunnen geven...

De SGP kan er nog een voorbeeld aan nemen. :mrgreen:
Daar zijn ze veel gematigder.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jan 2015 16:30

Het zal je maar gebeuren, dat zo'n beest op je afkomt! Brrr!
Nijlpaarden, dat zijn zo ongeveer de gevaarlijkste dieren die je maar kunt treffen.
Boos nijlpaard achtervolgt speedboot razendsnel

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 16 jan 2015 16:31

Boekenlezer schreef:Het zal je maar gebeuren, dat zo'n beest op je afkomt! Brrr!
Nijlpaarden, dat zijn zo ongeveer de gevaarlijkste dieren die je maar kunt treffen.
Boos nijlpaard achtervolgt speedboot razendsnel

In de dierentuin zien ze er altijd zo log en langzaam uit. :shock:
Wauw.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jan 2015 20:27

Chaya schreef:In de dierentuin zien ze er altijd zo log en langzaam uit. :shock:
Wauw.

Maar in werkelijkheid zijn ze dus helemaal niet zo log en langzaam! En ook lang niet zo vriendelijk als dat ze lijken!
Ik zou zo'n beest niet tegen willen komen. 8-[
En zo'n excursie op zo'n meer waarbij ze op zo'n meer 'leuk' nijlpaarden gaan kijken... nee, dank je, laat maar, dan ga ik liever niet mee!
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 16 jan 2015 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jan 2015 20:28

Het was vroeg of laat wellicht onvermijdelijk, gezien de ontwikkelen, maar nu is het dan zover: er zijn meer atheïsten dan theïsten in Nederland, althans volgens een onderzoek. Vanmorgen las ik daarover een bericht:
Onderzoek: Meerderheid Nederlanders gelooft niet
Daarin wordt verwezen naar Trouw, alwaar een artikel te vinden is met de volgende titel: Ongelovigen halen de gelovigen in
Het komt erop neer dat er aan groep atheïsten is, en een groep theïsten, en daartussenin een grote groep die het niet zo zeker weet.
Maar goed, die titels suggereren wel wat. Misschien dachten ze in de Twee Kamer daarom wel: 'Mooi moment om de Bijbel weg te halen!' Daar heb ik namelijk ook een artikeltje over gelezen.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 17 jan 2015 10:08

Boekenlezer schreef:Het was vroeg of laat wellicht onvermijdelijk, gezien de ontwikkelen, maar nu is het dan zover: er zijn meer atheïsten dan theïsten in Nederland, althans volgens een onderzoek. Vanmorgen las ik daarover een bericht:
Onderzoek: Meerderheid Nederlanders gelooft niet
Daarin wordt verwezen naar Trouw, alwaar een artikel te vinden is met de volgende titel: Ongelovigen halen de gelovigen in
Het komt erop neer dat er aan groep atheïsten is, en een groep theïsten, en daartussenin een grote groep die het niet zo zeker weet.
Maar goed, die titels suggereren wel wat. Misschien dachten ze in de Twee Kamer daarom wel: 'Mooi moment om de Bijbel weg te halen!' Daar heb ik namelijk ook een artikeltje over gelezen.

Vooral de mensen die in het ietsisme geloven, vind ik fascinerend.
Wat geloof je dan? In de hoop en verwachting dat er toch "iets" is, maar wat is dat dan precies, geen godheid, want die hebben ze afgezworen.
Maar ze kunnen niet uitleggen wat ze dan precies aanhangen en ook is er de behoefte om als een soort kerk bij elkaar te komen.
Daarmee maak je jezelf eigenlijk weer ongeloofwaardig en zwak, nietwaar?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 17 jan 2015 13:07

Boekenlezer schreef:Vooral de mensen die in het ietsisme geloven, vind ik fascinerend.
Wat geloof je dan? In de hoop en verwachting dat er toch "iets" is, maar wat is dat dan precies, geen godheid, want die hebben ze afgezworen.
Maar ze kunnen niet uitleggen wat ze dan precies aanhangen en ook is er de behoefte om als een soort kerk bij elkaar te komen.
Daarmee maak je jezelf eigenlijk weer ongeloofwaardig en zwak, nietwaar?

Helemaal mee eens, ik vind het ook zeer vreemd. Als je gelooft dat er 'iets' is, ga je toch onderzoeken wat dat 'iets' dan moet zijn? Het kan toch niet zo zijn dat je de god, of de kracht, waar je dan toch in geloofd maar gewoon on-onderzocht laat?

Volgens mij is dit dan ook niet een geloof maar meer een 'het zal wel' houding.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Terug naar “Actualiteit & Politiek”