Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor liefie » 12 jan 2015 10:57

Ik zou het ook niet voor de bevalling doen... Ik heb mijn kolf 3 weken na de bevalling gekocht een Ardo calypso werd aangeraden door de kraamzorg en zeker geen spijt van echt een super ding en heel stil.

Hier alweer 3 maanden BV zonder pijn,kloven of borstontsteking wat een genot! Pfff nooit gedacht dat ik zou zeggen BV is veel makkelijker dan FV

Hoelang ik nog door ga geen idee we zien wel voor nu is het ideaal... Ik geef 300cc BV mee naar het kdv (Jet had afgelopen week 180cc op in 2x) Wat overblijft gooien we s avonds gewoon in het badje :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 jan 2015 15:54

Fijn hè, als het zo goed loopt! Ik heb tot op heden ook geen klachten, maar moet wel alle zeilen bijzetten om genoeg te kolven. Meneertje heeft liever meer dan 300cc...
Als hij thuis is (op papadag en als mijn ouders oppassen) ga ik tussen de middag thuis eten en 'm live voeden (gezellig :)) en daarnaast kolf ik dan nog 2x op kantoor, dan haal ik die 300 cc precies wel. Op de andere 2 dagen kolf ik de hele dag en haal ik ook ong. 300 cc... Een voorraadje opbouwen zit er zo niet in.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jan 2015 16:05

Lastig als je het net aan gekolfd krijgt. Wel fijn dat je thuis kan gaan voeden in je pauze doe je dat niet als T bij de gastouder is? Of is dat te ver weg?

Jet drinkt bij mij veel meer dan dat ze uit de fles drinkt... Ik geef ze als ik ochtenddienst heb zelf drinken om 06.30 dan drinkt ze rond 10.30 op het kdv (vanmorgen 110cc) en dan haal ik ze om 13.00 op en geef ik ze zelf weer.
Ik geef een grote aventfles tot het randje gevuld mee. Als ik 's avonds weg ben drinkt ze rond de 50 a 80 cc en gaat dan slapen. Ze is dan wel gewoon tevreden
En ik kolf al snel 150cc uit 1 borst dat klopt voor geen meter zeg maar haha.

Nu had ik net sinds een weekje dat ik niet heel de tijd gespannen/volle borsten had maar nu net weer regel dagen gehad en nu is het weer zo lekker irritant.
Hopelijk passen ze zich snel weer aan.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 12 jan 2015 21:02

@Liefie: kolf je niet teveel dan? Misschien ben je vatbaar voor overproductie, dan kolf je heel gemakkelijk meer dan je dochter drinkt. Maar dat houd je ook in stand als je steeds zoveel drinkt.. Is het niet een idee om nét iets meer te kolven dan zij altijd drinkt? Het moet natuurlijk niet tot harde plekken of iets dergelijks leiden. Maar dat zou er toe kunnen leiden dat je productie stabiliseert en je dat volle gevoel ook kwijtraakt...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 jan 2015 21:26

De gastouder zit aan de andere kant net buiten de stad, dus da's te ver.

Dat zijn flinke hoeveelheden :).
Ik heb pas ff opgezocht of het normaal is dat je aan de ene kant veel meer opbrengst hebt dan aan de andere kant, dat blijkt dus heel niet gek... scheelt soms wel 60 cc!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jan 2015 21:28

Ik ben zo klaar met kolven (enkele kolf) ben in 10 a 15 min klaar Jet drinkt ook zolang bij mij... Geen idee of dit ''verkeerd'' is?
Als Jet bij mij drinkt is het wel veel meer dan uit de fles denk ik (zeker weten doe ik dat natuurlijk niet) maar ze heeft hele natte luiers.

Tot een paar dagen terug waren ze niet zo vol meer maar heb net de 12 weken regeldagen gehad en nu is het weer meer dan genoeg :shock:
Hopelijk trekt het vanzelf weer bij want ik durf niet iets te gaan doen zodat de productie minder wordt eigenlijk ik heb er voor de rest geen pijn aan.

Lechat Dat is niet handig dan... Herkenbaar! hier kan ik uit de ene borst ook veel meer kolven dan uit de andere

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 12 jan 2015 21:30

Dan zou ik de komende week wel even aan de krappe kant kolven. Niet halfleeg, maar ook niet tot de laatste druppel zeg maar. Jet zal waarschijnlijk ook niet elke keer precies alles op drinken en je wilt niet een seintje naar je hersenen dat er nóg meer moet komen! ;)
Hopelijk wordt het snel weer normaler!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jan 2015 21:46

Ik kolf ook niet leeg hoor ik begreep dat je ongeveer zolang moest kolven dat Jet drinkt.
Zal wel weer goed komen ben in elk geval blij dat ik niet te weinig heb of wat dan ook zou ik vervelender vinden.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 jan 2015 12:32

liefie schreef:Ik kolf ook niet leeg hoor ik begreep dat je ongeveer zolang moest kolven dat Jet drinkt.

Klopt, dat wordt idd aangeraden.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 13 jan 2015 15:53

@Liefie & LeChat: Maar dan moet je kolf ook even sterk of zwak werken als je kind drinkt! :)

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 13 jan 2015 15:54

Dank jullie voor de tips! Bij de Prenatal in mijn woonplaats ben ik alleen nog maar de Medela tegengekomen.
Oh, je kunt dus ook kolven terwijl je apparaat aan de lader zit? In de kolfruimte op mijn werk zitten stopcontacten genoeg. Dan hoef ik niet moeilijk te doen...
Ik wilde een kolfapparaat voor de bevalling kopen zodat ik na de bevalling hem meteen kan gebruiken. Mijn zusje moest bij kolven om dat haar bv moeizaam op gang kwam toen.
What goes around, comes around

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 13 jan 2015 15:56

@Mormeltje, vraag je verloskundige maar eens. Veel verloskundigen hebben wel een aantal kolfapparaten in de praktijk, die je die eerste week dan kunt lenen...

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 13 jan 2015 16:04

Ik loop bij de gynaecoloog. Ik moet wel een vk regelen voor de nacontroles. Ik vraag het daar wel aan dan, hopelijk kan ik daar wat lenen.
What goes around, comes around

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 jan 2015 16:26

Kun je hem niet van fam lenen die eerste week?
Hier een simpele avent handkokf, 8 jaar geleden gekocht via marktplaats. Gebruik hem nu voor de vierde. Zus en schoonzus hebben hem ook gebruikt.

Net toch maar 1 kant leeg gekolft en de andere kant gevoed. Hopelijk krijg ik nu wat meer 'lucht' tussendoor. Ze drinkt om de 3-4 uur, dus sta soms echt op knappen aan 2 kanten tegelijk...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 jan 2015 16:54

joos schreef:@Liefie & LeChat: Maar dan moet je kolf ook even sterk of zwak werken als je kind drinkt! :)

Klopt maar dat komt aardig overeen hoor :D

Terug naar “Relaties”