@JAn
Ik heb de filmpjes gezien en blijf bij mijn mening
Dit zijn moment opnames en het is veel te mooi en te romantisch echt geloof me.
Ik heb zelf zeven kinderen die heel lief aan tafel konden knutselen, die heel lief luisterde als we uit de Bijbel of kinderbijbel voorlazen of vertelde, die vele Bijbelgedeelte uit hun hoofd geleerd hebben.
Ik kan nog veel meer positieve dingen opnoemen, maar er is ook een andere kant, dagen dat ik met mijn handen in het haar zat omdat ze zo verschrikkelijk stout waren en dwars tegen de draad in.
Dat ze tijdens het Bijbellezen onder tafel elkaar aan het pesten waren en noem maar op.
Dat is de werkelijheid en niet een romantisch tintje.
Het is een uitdaging om kinderen op te voeden, het kan heel zwaar zijn, maar ook is het heel mooi.
Ik heb soms heimwee naar de tijd dat ze allemaal thuis waren.
Nu gaan ze allemaal hun eigen weg, op een na zijn ze de deur uit, ze komen vaak thuis en ieder dag belt er wel een.
Ik denk met vreugde terug maar niet met een romantisch tintje maar realistisch.
Wat het thuisonderwijs betreft, ik heb er zeker wel iets mee, ik heb zelf kinderen met concentratie problemen, spelling, rijtjes leren en nog meer dingen gingen niet vanzelf.
Deze kinderen zijn naar refomatorisch speciaalonderwijs geweest, deze school sloot aan met wat ze thuis hoorde.
De gewone reformatorische basisschool echter niet, de jongste drie hebben we op een gewone basisschool gedaan, dat ging beter.
Ook het over het vervolg onderwijs waren we, qua normen en waarden, niet echt tevrede.
De ene school wel de andere niet.
Wie weet als ik nu nog kleintjes had, dan zou ik thuisonderwijs zeker overwegen, al zitten er ook veel minpunten aan zoals bijvoorbeeld sociale vaardigheden en het vormen van een mening.
Als je alleen de mening van je ouders hoort kun je niets vergelijken en dan valt er niets te vormen.