Klopt helemaal, boekenlezer, ben het met je eens.
Sowieso wordt het christendom de laatste dagen veel (imo zwaar onterecht) vergeleken met de islam, in allerlei media.
Moderator: Moderafo's
Lock&Stock schreef:Pietsie hypocriet niet?
Lock&Stock schreef:Beetje vreemd voor een land waar christenen inmiddels tot de minderheid behoren. Zal jouw christelijke overheid ook opkomen voor de rechten van moslims, hindus, boedhisten, atheisten, homo's? etc?
Ga je spotprenten van Mohammed dan verbieden? Of wordt alleen godslastering op de christelijke god verboden? Wat nu als ik als agnost de hele dag vloek?
Boekenlezer schreef:Met spotprenten over Mohammed heb ik persoonlijk geen moeite.
Lock&Stock schreef:Pietsie hypocriet niet?
Ik vind het ook wel een ietsie pietsie hypocriet, eerlijk gezegd. Een ander (en zijn geloof) mag dus wel bespot worden, maar jij niet?Boekenlezer schreef:Nee hoor. Ik ben als mens nu eenmaal geen neutraal wezen
mona schreef:Ik vind het ook wel een ietsie pietsie hypocriet, eerlijk gezegd. Een ander (en zijn geloof) mag dus wel bespot worden, maar jij niet?
Alleen deze uitspraak is al niet helemaal christelijk te noemen...
elbert schreef:Politiebestorming van de beide posities waar de terroristen zich ophouden. Hopelijk is het nu snel voorbij.
nu.nl schreef: De twee broers die de aanslag zouden hebben gepleegd op tijdschrift Charlie Hebdo, zijn gedood tijdens de bestorming in Dammartin-en-Goële.
Ook de man die vrijdag mensen gegijzeld hield in een Joodse winkel in Parijs, is overleden.
Boekenlezer schreef:Ik begrijp dat de terroristen de aanval niet overleefd hebben. Nu afwachten hoe dat gaat aflopen in die joodse supermarkt...
Edit: die vraag is inmiddels beantwoord, zie ik.![]()
Ik hoopte eerder dat die daders levend gepakt zouden worden. Toch denk ik dat dat ook wel zijn nadelen zou hebben gehad, zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid tot gijzelingen. En of er veel zinnigs bij ze uitgekomen zou zijn?
Nu zijn ze aan de andere kant van de grens tussen leven en dood. Die 72 maagden kunnen ze mooi vergeten, en Allah/God zal ook wel ietsjes anders blijken te zijn dan hoe ze zich hem voorstelden... Sommigen zeggen dan: ze zijn voor de hemelse Rechter verschenen. Is dat zo? Worden ze dan berecht? Of gebeurt dat in het Laatste Oordeel? Ik heb dat eerlijk gezegd niet helemaal helder (ook al zou je van een theologisch onderlegd persoon wellicht beter verwachten).
Marnix schreef:Ik denk niet dat ze gelijk voor de Rechter komen maar ooit zullen ze voor Hem moeten verschijnen.
zeker, ik heb er ook totaal geen affiniteit mee, ik vind het een medogenloze godsdienst. Maar ik kan me wel voorstellen dat molims zich gekwetst voelen door de spotprenten, net zoals ik me gekwetst voel als mijn God bespot wordt.Boekenlezer schreef:En dat is, dat ik van de islam minder houdt dan van andere godsdiensten. Dat kan toch?
Ik voel bij de IS en Boko Haram verschrikkelijke antipathie, ik vind hun daden misselijkmakend en ontzaglijk wreed. Net als bij de religie van de 'Geweldige Leider' in Noord-Korea. Maar toch hoef ik er geen spotprenten over te zien. Ik heb helemaal niets met spotprenten, bij ons in de krant wordt ook in een strip heel veel dingen op de korrel genomen, ik sla het bijna altijd over. Omdat ik het zovaak net op de grens vind zitten. Ik ben meer van de woordgrappen en taalspelingen.Boekenlezer schreef:Dat kan toch? Iets waar je antipathie voor voelt, daar wil je best wel een spotprent over zien! Dat zal bij jou niet anders zijn. Jij zult ook wel je zwarte schapen kennen.
Ja dat dacht ik net ook. Wat zal dat tegenvallen!Boekenlezer schreef:Nu zijn ze aan de andere kant van de grens tussen leven en dood. Die 72 maagden kunnen ze mooi vergeten, en Allah/God zal ook wel ietsjes anders blijken te zijn dan hoe ze zich hem voorstelden...
mona schreef:zeker, ik heb er ook totaal geen affiniteit mee, ik vind het een medogenloze godsdienst. Maar ik kan me wel voorstellen dat molims zich gekwetst voelen door de spotprenten, net zoals ik me gekwetst voel als mijn God bespot wordt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten