Terroristische aanslag op Franse uitgever

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor StillAwake » 09 jan 2015 10:39

Tante Pollewop schreef:Bij NOS melden ze nu dat er geen sprake is van doden, maar van 2 gewonden die naar het ziekenhuis zijn overgebracht.

Laten we het hopen.
Er mogen van mij nog twee doden vallen, maar dan wel de daders. Helaas gaan wij er echter niet over wat deze gekken nog meer gaan doen.
Levend aanhouden lijkt me een te groot risico.
Ik heb ooit vlakbij een dergelijke klopjacht gezeten, en uiteindelijk was het een kwestie van scherpschutters die schoten zodra er iets bewoog. Dat was in de VS, maar ook in Frankrijk beschikt men over dergelijke schutters.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 jan 2015 10:41

Dit is de drukkerij waar de terroristen zich zouden bevinden: Afbeelding
In elk geval zijn ze nu omsingeld door een enorme politiemacht en kunnen ze niet weg.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 09 jan 2015 10:45

Ze kunnen niet weg, maar zitten er geen onschuldige mensen in dat gebouw?
Het is ongelooflijk dat 2 mannen een heel leger van duizenden soldaten en politieagenten bezig kunnen houden.

Ik neem aan dat men hen graag levend in handen zou willen krijgen, maar ik denk dat dit niet gaat lukken. Hun verstand en rede is volkomen verduisterd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 09 jan 2015 10:46

StillAwake schreef:Er mogen van mij nog twee doden vallen, maar dan wel de daders. Helaas gaan wij er echter niet over wat deze gekken nog meer gaan doen.

Alhoewel mijn onderbuik hetzelfde zegt hoop ik toch dat ze levend gepakt worden. Als ze omkomen worden het martelaars en denken ze ook nog eens in het paradijs te komen waar 72 maagden op hun zitten te wachten.

Laat ze maar levenslang in een cel weg rotten...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 jan 2015 10:48

Zo zie je maar dat de grootste gekken diezelfden zijn uit Europa die zich bekeren tot de Islam.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 09 jan 2015 10:48

Lock&Stock schreef:Laat ze maar levenslang in een cel weg rotten...

Als ze in Frankrijk net zo barmhartig zijn als in België, kunnen ze dus euthanasie aanvragen, wegens ondraaglijk psychisch lijden.
Misschien kun je ze dan beter in Guantanamo Bay plaatsen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 09 jan 2015 10:52

mohamed schreef:Zo zie je maar dat de grootste gekken diezelfden zijn uit Europa die zich bekeren tot de Islam.

Je geeft hen de benaming "gekken", maar het zou zomaar kunnen zijn dat dit intelligente, hoger opgeleide jongens zijn, dat weten we niet, toch?
Een godsdienst is kennelijk in staat mensen zo te manipuleren, dat ze hun leven ervoor over hebben om het leven van anderen, andersdenkenden, te benemen.
Terwijl ik toch hoor van vredelievende moslims dat de koran dit absoluut niet predikt. Als je het leven van één mens neemt, is alsof je het leven van velen genomen hebt.

En zo zijn er ook mensen gehersenspoeld door lieden die met hun hand op de Bijbel het leiderschap op zich namen. Maar dan hoef je niet gek te zijn, alleen psychisch zwakker of sneller beinvloedbaar.

Wat vinden jullie van deze uitspraak van de heer Wilders?
De aanslag in Parijs is een sleutelmoment, zegt Geert Wilders. Meer dan ooit blijkt volgens de PVV-leider dat vrijheid en islam niet samengaan. ,,De revolutie komt er. Al gaat Rutte elke avond op de Dam staan.''

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 jan 2015 11:05

mohamed schreef:Zo zie je maar dat de grootste gekken diezelfden zijn uit Europa die zich bekeren tot de Islam.

Chaya schreef:Je geeft hen de benaming "gekken", maar het zou zomaar kunnen zijn dat dit intelligente, hoger opgeleide jongens zijn, dat weten we niet, toch?

Niet alleen hen, maar een ieder die hun actie goedkeurt of probeert te vergoelijken noem ik zo. Dat er mogelijk mensen hun hebben opgehitst sluit ik niet uit, dat zijn nog grotere gekken die de doodstraf sowieso verdienen. Dat de daders gehersenspoeld zijn blijkt overigens juist niet uit het feit dat ze zijn gevlucht. Het tegendeel is wat dat impliceert.
Chaya schreef:Een godsdienst is kennelijk in staat mensen zo te manipuleren, dat ze hun leven ervoor over hebben om het leven van anderen, andersdenkenden, te benemen.
Terwijl ik toch hoor van vredelievende moslims dat de koran dit absoluut niet predikt. Als je het leven van één mens neemt, is alsof je het leven van velen genomen hebt.

Behalve als het oorlogstijd is en dat is het wanneer hun manipulators dat zo uitkomt.
Chaya schreef:En zo zijn er ook mensen gehersenspoeld door lieden die met hun hand op de Bijbel het leiderschap op zich namen. Maar dan hoef je niet gek te zijn, alleen psychisch zwakker of sneller beinvloedbaar.

Ja, het hele gesticht zit vol met gekken, moeten we dan nu de schieters van de aanslag in Parijs maar vrijlaten? Waarom sleep je er van alles bij om deze misdaad tegen de mensheid te verklaren? Twee fouten heffen elkaar niet op, wat is dat voor onzin. Elk mens is verantwoordelijk voor zijn eigen kwaad.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 09 jan 2015 11:11

mohamed schreef:Niet alleen hen, maar een ieder die hun actie goedkeurt of probeert te vergoelijken noem ik zo. Dat er mogelijk mensen hun hebben opgehitst sluit ik niet uit, dat zijn nog grotere gekken die de doodstraf sowieso verdienen. Dat de daders gehersenspoeld zijn blijkt overigens juist niet uit het feit dat ze zijn gevlucht. Het tegendeel is wat dat impliceert.

Er zijn maar bar weinig mensen die dit goedpraten, zeker niet in het openbaar, alleen zij die ook gehersenspoeld zijn, volgens jou: gek dus.
We moeten vaststellen wat de definitie van GEK is.
mohamed schreef:Ja, het hele gesticht zit vol met gekken, moeten we dan nu de schieters van de aanslag in Parijs maar vrijlaten? Waarom sleep je er van alles bij om deze misdaad tegen de mensheid te verklaren? Twee fouten heffen elkaar niet op, wat is dat voor onzin. Elk mens is verantwoordelijk voor zijn eigen kwaad.

Ik sleep er niets bij, het hadden ook 2 gekken kunnen zijn die dit uit christelijke overtuiging doen.

Heeft de heer Wilders gelijk als hij zegt:
Maar ik vind de islam ook geen godsdienst. Het heeft wel de symptomen van een religie - een heilig boek, een imam, weet ik wat het allemaal heeft - maar het is het niet. Het is een totalitaire ideologie. Een gevaarlijke, enge, gewelddadige, foute ideologie.''

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 09 jan 2015 11:21

Chaya schreef:Ik sleep er niets bij, het hadden ook 2 gekken kunnen zijn die dit uit christelijke overtuiging doen.

Heeft de heer Wilders gelijk als hij zegt:
Maar ik vind de islam ook geen godsdienst. Het heeft wel de symptomen van een religie - een heilig boek, een imam, weet ik wat het allemaal heeft - maar het is het niet. Het is een totalitaire ideologie. Een gevaarlijke, enge, gewelddadige, foute ideologie.''

De heer Wilders heeft wat mij betreft geen gelijk.

Als hij dit had gezegd:
Maar ik vind de geradicaliseerde delen van de islam ook geen godsdienst. Het heeft wel de symptomen van een religie - een heilig boek, een imam, weet ik wat het allemaal heeft - maar het is het niet. Het is een totalitaire ideologie. Een gevaarlijke, enge, gewelddadige, foute ideologie.'

Was ik het al meer met hem eens geweest.

Maar dit geldt wat mij betreft ook voor (overigens minimale) delen van het christendom. Het heeft een heilig boek, een dominee en weet ik wat nog meer, maar het is een totalitaire ideologie. Vooralsnog niet gewelddadig, maar wel gevaarlijk en eng.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 09 jan 2015 11:28

Tante Pollewop schreef:De heer Wilders heeft wat mij betreft geen gelijk.

Het teleurstellende aan Wilders is dat hij in mijn ogen op een aantal punten mbt de Islam gewoon gelijk heeft. Hij waarschuwt van alle Nederlandse politici hier ook het langst voor. Helaas pakt hij het gewoon erg dom aan. Alle moslims over één kam scheren, neigen naar racisme, gedonder in zijn partij, etc.

Als zijn toon nou iets genuanceerder was geweest had hij denk ik uiteindelijk meer zetels gehad.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 09 jan 2015 11:51

Volgens het hoofd van de Britse geheime dienst, MI5, bereidt Al Qaeda aanvallen in het drukke westen voor, met als doel veel slachtoffers te maken.

Quote: We hebben te maken met een ernstig gevaar, dat moeilijk is te verslaan, en waarschijnlijk nog een tijd aanblijft.”

De Daily mail kopte: We could be next target.

...nog een tijd aanblijft. Maar is dit nog te stoppen of te keren?
Alleen uit Engeland zijn al 600! extremisten naar Syrië afgereisd, hoeveel zijn dat er uit de andere westerse landen?
Dat is dan toch een ongelooflijk aantal?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 jan 2015 12:09

Chaya schreef:Volgens het hoofd van de Britse geheime dienst, MI5, bereidt Al Qaeda aanvallen in het drukke westen voor, met als doel veel slachtoffers te maken.

Quote: We hebben te maken met een ernstig gevaar, dat moeilijk is te verslaan, en waarschijnlijk nog een tijd aanblijft.”

De Daily mail kopte: We could be next target.

...nog een tijd aanblijft. Maar is dit nog te stoppen of te keren?
Alleen uit Engeland zijn al 600! extremisten naar Syrië afgereisd, hoeveel zijn dat er uit de andere westerse landen?
Dat is dan toch een ongelooflijk aantal?

En dat is nu angst zaaien in de media.
Hier een genuanceerde mening van een hoogleraar in de orthopedagogiek over jihadisten:

http://www.ministrando.org/boek_europa_ ... rs-en.html

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 09 jan 2015 12:23

Interessant artikel Bambi.

De laatste zin kan ik van harte onderstrepen:
2. Er mag geen twijfel over bestaan dat mensen doden omwille van hun geloof, hun overtuiging of hun afkomst, en dus niet uit zelfverdediging, gewoon moord is. Diegenen die doden in naam van Allah, zijn helemaal geen goede moslims, maar moordenaars in dienst van de Satan.
(Alleen niet dat satan met een hoofdletter geschreven wordt, teveel eer.)

Ik vond dit opiniestuk op RD.nl
http://www.refdag.nl/opinie/er_staat_wa ... l_1_882413

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 jan 2015 13:22

Charlie Hebdo ereburger van Parijs – Charlie Hebdo is benoemd tot ereburger van de Franse hoofdstad. Het stadsbestuur van Parijs stemde vrijdag tijdens een bijzondere raadszitting unaniem in met het besluit het satirische weekblad deze eer te verlenen. Op de Arc de Triomphe wordt op instigatie van burgemeester Anne Hidalgo in gigantische letters de boodschap ‘Paris est Charlie’ afgebeeld. Om 19.00 uur vrijdagavond moet het lichtspektakel beginnen.

Bron: RD

De moord was fout. Dat is buiten twijfel. Dat het uit naam van Mohammed en de islam gebeurde, maakt het voor mij nog verwerpelijker.
Echter krijg ik tegelijkertijd het gevoel dat dit mechanisme in werking treedt: Charlie Hebdo is het slachtoffer van groot kwaad, en daarmee meteen volmaakt goed. Alle verkeerde dingen, daar hebben we het niet meer over. (De slachtofferrol dus.) Om echter de Heilige Drieëenheid af te beelden in de vorm van een van de laagste bedenksels en uitwassen van mensen, blijft daarmee echter zeer verwerpelijk. Dat is brute heiligschennis.
Daarom gaat het mij te ver om Charlie Hebdo tot ereburger van Parijs te benoemen. Ik stem daarmee niet in.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”