Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 29 dec 2014 12:38

Hier slaapt V altijd met een nachtlampje. Ook moet de deur op een kier en zetten we altijd het licht op de overloop aan.
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 dec 2014 13:05

dat klinkt goed dan over die regenboog ook missF!

Hier ook gewoon een enorme lamp ipv een nachtlampje.
Met tijdschakelaar (ook een tip van hier ;-), die 's avonds om 1/2 7 aangaat en om 8u weer uitgaat, weet hij meteen wanneer het bedtijd is als z'n lamp aan is. En 's ochtends van 7 tot 8 ook aan zodat hij weet wanneer hij er uit mag.
Werkt goed hier!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 jan 2015 19:30

Gelukkig nieuwjaar allemaal ! :D :D
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 06 jan 2015 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 02 jan 2015 19:55

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

@ Tj; hoe is het nu bij jullie met de gezondheid van de jongens? Al wijzer geworden?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 jan 2015 20:34

Manoël gaat het op dit moment (op wat kleine kwalen na) goed! wonder boven wonder heeft hij nog geen enkel virus of griepje opgepakt op school, hij danst er steeds tussendoor, dus dat is heel fijn!

Bij Milan zeiden ze in Drachten dat ze wisten wat hij had, doorgestuurd naar Groningen, die zeiden dat Drachten het fout had.. onderzoeken moesten opnieuw... 19 december is dat gedaan. 29 december zouden we gebeld worden. Duidelijk aangegeven dat we niet thuis waren, dus beide mobiele nummers doorgegeven en wat doen ze? ze bellen naar het vaste nummer ](*,) ](*,) ... En dan later ons verwijten dat we er niet waren #-o Maar goed, nu worden we dus maandag gebeld (ben wederom een groot deel van de tijd dat ze kunnen bellen niet thuis (heb ik weer aangegeven) , dus hopelijk zijn ze nu wel zo slim om mobiel te bellen ..

Bij Matteo gaan we nu een oplossing proberen.. Zijn blaas is te klein, hij heeft te weinig capaciteit, dus hij moet nu naar de plaspoli en ws medicijnen gaan slikken. Daarnaast naar de fysio om zijn bekkenbodem te trainen en zijn kuitspieren.. In februari gaan we dan evalueren of het zin heeft gehad

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2015 20:53

Vervelend dat ze je dan niet op je mobiel bellen. Misschien een idee om je vaste lijn door te laten schakelen naar je mobiel?
Sterkte met jullie jongens. Fijn dat het met Manoel goed verloopt.

Hier gisteravond een overstuur mannetje, hij had over gegeven. Zo sneu om te zien dat hij niet durft over te geven. Gelukkig bleef het maar bij een paar keer.
Verder gaat het hier met praten ook enorm voorruit.

@Duscka, al wat uit geprobeerd mbt slapen van je dochter?

En hebben jullie de vakantie overleefd?

Hier wel een enorme tegenslag gehad met mijn werk. Maar goed ik wil toch eens kijken naar andere mogelijkheden qua werk.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 04 jan 2015 18:09

@Evelien
Jammer, bevalt 't niet of gewoon niet goed te combineren met thuis?
Beterschap met je zoontje.

@TJ
Dat gaat niet lekker zo, idd misschien een oplossing om tijdelijk dan maar door te schakelen. En hopen dat de fysio gaat helpen bij Matteo.

@slapen
We modderen maar een beetje voort
Ik word er soms wel wat moe en wanhopig van, slapen is hier echt een issue. Eerst vanwege de vele voedingen, de reflux en het spugen, toen vanwege het niet aangeleerd hebben van een slaappatroon, onrust, event. hooggevoeligheid etc., toen vanwege km allergie en daaruit voortvloeiende klachten, nu dat opgelost en dus een licht-donker probleem.
Ach 't is niet anders, er zijn grotere rampen, maar sinds DL geboren is, ben ik gemiddeld genomen elke avond zo een 1-3 uur bezig met kindje in slaap krijgen of houden en soms wil zo graag even een paar uurtjes rustig voor mijzelf. :oops:
Nachtlampje is te donker, deur op een kier is geen optie (gelijkvloerse woning en slaapkamer grenst aan de woonkamer), en ze is alleen rustig als we volop in 't licht baden, maar dan duurt het in slaap vallen dus dubbel zo lang, want eigenlijk kan ze niet goed in slaap komen als het licht is...

't is een fase.... 't is een fase.... :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2015 21:39

@Duscka, dat is zwaar zeg. En ik begrijp je wel. Hier zitten wij s' nachts ook nog met een zoon die zeker 2 tot 3 keer wakker word. Het naar bed gaat word gelukkig nu steeds korter, eerder was het ook zo'n 1,5 uur dat we met hem bezig waren. We hebben een enkele keer dat hij 1 nacht door slaapt in de 1-1,5 week. Vorige week sliep hij een nachtje bij opa en oma. Wat denk je? Hij had geslapen van half 9 's avonds tot 's ochtends kwart voor 8. Ze hadden al een heel draaiboek klaar leggen als hij 's nachts wakker zou worden. :wink: Wij hebben toen even heerlijk een nachtje door en uit kunnen slapen. :oops: :oops:

Qua werk is het zo dat de uren minder gaan worden. Het WMO gebeuren. Dus ik twijfel nog wel of dit haalbaar is voor mij. k Heb wel enorm leuke en lieve clienten dus dat maakt het gewoon zo enorm lastig.

Sterkte met jullie dochter.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 04 jan 2015 23:28

Het lijkt me lastig als je kind zo'n problemen heb met in slaap komen..
Ik voel me een gezegd mens dan, ik weet hier om 7 uur is mijn 'werkdag'. (als ik de dienst heb :wink: ) voorbij, en om 8 uur gaat de oudste zelf naar boven , maar dat is niet echt werk ofzo.

Ik ben overigens wel vrij streng, misschien dat dat scheelt?, altijd vaste bed tijden en een vast ritueel (bij de kleinste terugkerend spelletje met haar knuffeltjes en altijd een muziekje aan ), en dan loop ik weg.
Er zijn wel tijden geweest bij alle kinderen dat ze gingen huilen omdat ze (volgens mij ) graag nog wat extra aandacht wilden maar vlgs mij als je weet dat ze warm in hun bedje liggen en alles goed dan ga ik niet terug. Vanzelf gaan ze toch slapen en na een paar avonden weten ze het ritme en ook dat huilen geen zin heeft en gaan ze ook meteen liggen.

Sorry als ik overkom als 'harde moeder' ofzo...dat ben ik niet, maar denk dat je soms ook weleens teveel kan pappen en nathouden.
(gaat om het naar bed gaan, niet om nachtmerries of zo, natuurlijk troost ik ze dan..wel altijd in eigen bed zodat ze er vertrouwen in houden dt dat een veilige plek is en ze daar niet weghaal )

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 05 jan 2015 08:50

meribel schreef:Sorry als ik overkom als 'harde moeder' ofzo...dat ben ik niet, maar denk dat je soms ook weleens teveel kan pappen en nathouden.

Daar hoef je natuurlijk geen sorry voor te zeggen :wink: , want iedereen heeft zijn eigen manier van omgaan met kinderen.
Is ook niets mis mee hoor.

Wij zijn in elk geval consequent van het niet laten huilen. Ik voed haar nog steeds in slaap en ze krijgt nog vrij frequent nachtvoedingen.
Maar slapen is gewoon een issue met deze dame. Enfin, dan moeten we nog heel blij zijn, dat ze (lange of korte nacht) altijd goed gemutst is, dat scheelt.

@Evelien
Oh ja, bah dat hele WMO gebeuren. Jammer dat jij daar ook gedupeerd van raakt. Ik kan mij er ontzettend boos om maken, vooral als je die *immer positief, misleidende* reclamespotjes op tv ziet en de wijze waarop de herindicatie verloopt bij de cliënt thuis (mijn ouders hebben hier dus mee te maken gehad).

Kan me voorstellen dat het heel lekker is om eens een nachtje bij te tanken. Word je dan niet automatisch wakker midden in de nacht? Uit gewoonte ofzo?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jan 2015 08:53

Ieder zijn ding toch? En ieder kind is weer anders, heeft te maken met ziektes etc.
Hier spelen ook verschillende factoren mee, die we op dit moment behandelen. En dan is laten huilen echt geen optie. Maar ook daar verschillen mensen weer in.

Vannacht een goede nacht gehad.

@Duscka, nou ik ben toen wel 1 keer wakker geworden en had wel zoiets van: hu? ik heb S. nog niet gehoord. Ja dat hele WMO gebeuren, niet leuk. En onze gemeente is ook onder curatele gesteld vanwege schulden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2015 09:02

Vervelend evelien!

@ slapen Ik sta er ook in zoals Meribel. Slapen moet elk kind leren en dat kost moeite voor ouder en kind. Het kind moet eraan wennen om vanuit het wakker zijn in slaap te vallen in bed en de ouder moet zich in het begin verbijten om er niet gelijk heen te gaan als ze even huilen. Ik laat ze echt geen uren huilen, maar wel een poosje. Onze jongste brult nu momenteel zichzelf ook in slaap en J wandelt ook regelmatig langs om te vragen of het al dag is, maar die wordt ook gelijk teruggestuurd naar zijn kamer. Daar was hij het gisternacht luidkeels niet mee eens.

Bij ons is het rond 19.00-19.30 uur stil, althans dan liggen ze op bed en vanaf ongeveer 6 uur begint het hele circus weer. Ik ben in ieder geval blij dat alles vandaag weer het gewone ritme gaat krijgen. Nou ja, bijna dan, de oudsten zijn vandaag nog vrij van school en beginnen morgen weer.

J is sinds de kerstvakantie zindelijk. Het beloningssysteem van een chocolaatje bij een grote boodschap heeft goed werk gedaan :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jan 2015 09:08

Duschka schreef:.
@Evelien
Oh ja, bah dat hele WMO gebeuren. Jammer dat jij daar ook gedupeerd van raakt. Ik kan mij er ontzettend boos om maken, vooral als je die *immer positief, misleidende* reclamespotjes op tv ziet en de wijze waarop de herindicatie verloopt bij de cliënt thuis (mijn ouders hebben hier dus mee te maken gehad).

Die boosheid kan ik me heel goed voorstellen, en terecht. Hier hebben de meeste clienten nog niet eens een herindicatie gehad maar wel te horen gekregen dat de zorg minder word.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jan 2015 09:19

Duschka Heftig hoor wij hebben met Nina tot 14 maanden gebroken nachten gehad maar dat stelt niks voor met wat ik van jou lees pfff vind het erg knap van je.
Hopelijk komen er snel betere tijden.

Evelien Heftig he in de zorg... Wij moesten ook 39 uur minder zorg gaan leveren met ons team zo tegenstrijdig.
Ben je je baan echt kwijt of dat niet?
Fijn dat S zo veel beter gaat praten

AJL Fijn dat hij zindelijk is! Scheelt weer luiers... :wink: Heb je er nu nog 1 in de luiers?

Laten huilen doen wij ook niet (weleens dat het een paar minuten is maar echt niet langer) Omdat het voor ons niet fijn voelt en wij dit geen goede manier vinden.

Nina is net opgeknapt van buikgriep ze heeft er gewoon 5 dagen last van gehad pfff was de eerste keer maar zo zielig!
Nina is nogal netjes in haar doen en laten en vond het echt verschrikkelijk die troep zo sneu...

Vandaag gaan Nina en Jet voor het eerst naar het KDV samen ik zie er helemaal niet tegenop maar ben zo benieuwd hoe ze het gaat doen :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jan 2015 09:55

Pff, heftig die gebroken nachten, daar ben ik echt niet goed in. Het gaat nu al een tijdje prima hier gelukkig. Frederiek slaapt nu gewoon op haar eigen kamer, en ze slapen beiden lekker de hele nacht door. Ik helaas niet, maar dat schijnt voorbereiding te zijn op de komst van baby ;)

wat goed dat hij zindelijk is ajl!

Ellendig van die WMO he Evelien :( Mijn vorige baan was ook in de zorg, ik ben er een jaar geleden zelf weggegaan, maar ik begreep dat bijna al het kantoorpersoneel nu weggestuurd wordt, geen werk meer. Naar hoor, als je tegen je zin minder kunt werken of ontslagen wordt :(
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”