Het belijden van zonde en schuld

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

learsi
Majoor
Majoor

Re: Het belijden van zonde en schuld

Berichtdoor learsi » 03 jan 2015 14:09

mealybug schreef:Je teksten uit Johannes behoren tot de tijd dat de heilige Geest nog niet was uitgestort.

Leg eens uit, wat er mbt tot deze tekst veranderd is sinds de uitstorting van die Geest?

h.g.
Learsi

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 05 jan 2015 18:31

naamloos schreef:Ik reageerde op jouw stellng dat God tegen gelovigen zegt "laat u met God verzoenen". (het ging over de gelovigen uit 2 Kor. 5) En dat staat er dus niet. In Christus heeft hij de wereld met zichelf verzoend.

Het was geen stelling van mij :D
De tekst SV van 2Kor.5:20 luidt als volgt:........zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege,........... laat u met God verzoenen.
Welke vertaling gebruik jij op dit moment?

h.g.
Learsi

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 06 jan 2015 16:18

naamloos schreef:Ik reageerde op jouw stelling dat God tegen gelovigen zegt "laat u met God verzoenen".
learsi schreef:Het was geen stelling van mij
De tekst SV van 2Kor.5:20 luidt als volgt:........zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege,........... laat u met God verzoenen.
Welke vertaling gebruik jij op dit moment?
Daar staat dus niet dat gelovigen met God verzoend moeten worden, dus dat is wel een stelling van jou. Gelovigen zijn al met God verzoend.

11 Nu wij dus deze vrees voor de Heere kennen, bewegen wij de mensen tot het geloof;
Dit zijn de mensen over wie het gaat. Zij, die nog ongelovig zijn, worden opgeroepen zich met God te laten verzoenen.

(maar hier had ik al op gereageerd: pag. 5, ma dec 22, 2014 3:25 pm )
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 06 jan 2015 18:09

Zij die nog ongelovig zijn worden opgeroepen te geloven.
Dat geloof is nodig om zich te laten verzoenen.
Geloof en de belofte van verzoening, die door Christus verworven is en door Christus bediend wordt, horen bij elkaar.
God belooft verzoening aan wie tot Hem komen om die verzoening.

Hebr.11:6......Maar zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen. Want die tot God komt moet geloven dat Hij is en een beloner der genen, die Hem zoeken......

Daarnaast schakel jij geloof en verzoening gelijk.
Het geloof zelf kan de verzoening niet zijn.
Spurgeon: het geloof is de pijpleiding waardoor Gods beloften ontvangen worden!
De pijpleiding is de belofte niet.

h.g.
Learsi

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 06 jan 2015 20:38

learsi schreef:Zij die nog ongelovig zijn worden opgeroepen te geloven.
Dat geloof is nodig om zich te laten verzoenen.
Geloof en de belofte van verzoening, die door Christus verworven is en door Christus bediend wordt, horen bij elkaar.
God belooft verzoening aan wie tot Hem komen om die verzoening.

Hebr.11:6......Maar zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen. Want die tot God komt moet geloven dat Hij is en een beloner der genen, die Hem zoeken......

Daarnaast schakel jij geloof en verzoening gelijk.
Het geloof zelf kan de verzoening niet zijn.

Spurgeon: het geloof is de pijpleiding waardoor Gods beloften ontvangen worden!
De pijpleiding is de belofte niet.
Ik heb gezegd dat geloof en verzoening samengaan, en ik heb heel niet gezegd dat geloof de verzoening is. Lees maar terug!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Terug naar “Archief”