Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Sophie77 » 30 dec 2014 23:24

Heerlijk dat ze beginnen door te slapen, Sterretje! En knap dat je ze alweer een maand of 6 voedt! Logisch dat je nu minder tijd hebt dan bij de oudsten.

Onze twins kwamen per 24 uur allebei 10x, waarvan 2 of 3x 's nachts. Weliswaar dronken ze snel -een kwartiertje-, maar maar zelden tegelijkertijd. Na 6 maanden ben ik gestopt, ik trok het echt niet langer, slaapwandelde overdag en hoorde constant een kind huilen (wat soms niet zo was).
Onze jongste drinkt per voeding zo'n 40 minuten, 7x per dag. Onder het voeden lees ik voor, oefen logopedie, overhoor repetities enzovoort, dat gaat prima! Op deze manier is het goed vol te houden, ook voor de andere kids.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 31 dec 2014 11:55

liefie schreef:Ik heb het in porties van 150cc in de vriezer zitten... Ik gooi best vaak melk weg :oops: Omdat ik gewoon veel te veel kolf en Jet drinkt dat gewoon niet op.
Ik kan het allemaal wel invriezen maar heb al een la vol.

Ik ken een mama die het graag wil hebben voor haar zoon met downsyndroom. Zou je erover na willen denken of je het weg wilt geven?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 dec 2014 12:28

Ik denk dat het niet echt in de buurt is... En ik heb eigenlijk altijd spruw ga vandaag met gentiaan violet beginnen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 dec 2014 18:45

Ben benieuwd na je ervqringen. Heb zelf nog steeds spruw.. heb zo enormr pijnlijkr boobs daardoor. T heeft niks meer.. smeer wel nog steeds

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 31 dec 2014 21:45

liefie schreef:Ik denk dat het niet echt in de buurt is... En ik heb eigenlijk altijd spruw ga vandaag met gentiaan violet beginnen.

Ze wil er best een stukkie voor rijden, maar als je spruw hebt is het misschien niet zo'n slim idee. Je kunt het ook in bad doen he? Krijgt ze een heerlijk zacht huidje van :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 dec 2014 22:33

Klopt dat las ik vorige week ergens! Ga ik eens proberen heb nu alleen niks in de koelkast staan...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 jan 2015 09:58

Wat...bv in bad?? Hoeveel moet je er in gooien dan?

Hang hier tegen een borstontsteking aan.. ooh heb zoooveel pijn maar geen koorts. Morgen meteen een kolf kopen.. dit gaag anderz een probleem worden. Hopelink kolf ik die akelige spruw dan ook weg

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 jan 2015 11:09

Gewoon een beetje, 20 of 30 cc deed ik weleens, maar ik had nooit veel over. Het werkt als een soort badolie, maar dan beter ;)

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 02 jan 2015 10:21

paprikameisje2 schreef:Wat...bv in bad?? Hoeveel moet je er in gooien dan?

Ik deed het ook wel eens (maar hier bijna nooit over), of bijvoorbeeld op eczeemplekjes smeren, heel erg effectief!
En nog, DL heeft regelmatig eczeem maar ook vaak een ontstoken oogje, even een beetje moedermelk et voila!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jan 2015 09:24

Jet is weer verkouden en nu las ik op internet dat BV goed helpt in haar neusje en het is echt zo!
Als ze ''vol'' klinkt paar druppeltjes per neusgat en je merkt echt heel veel verschil zo fijn!

Hoeveel BV zouden jullie meegeven als je kindje 5 uurtjes naar kdv gaat? Jet zal zo bij mij nog drinken (11.00 tot 16.00 op kdv vandaag)
Ik heb 450 cc in de koelkast staan en ze drinkt echt max 100 cc uit de fles maar misschien daar wel heel veel ineens?

bij mijn man dronk ze van de week 80cc en sliep er 4 uur op... Maar soms komt ze ook na 3 uur al of 2,5 uur

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2015 09:33

Ik kolfde 2 keer op mijn werk en dan ongeveer de tijd dat hij dronk. Ik gaf dat mee naar het kdv.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jan 2015 16:49

Ik hoef als ik overdag werk maar 1 keer te kolven en als ik avonddienst heb denk ik niet een keer werkt wel ideaal.
Toch maar veel BV meegegeven in totaal een kleine 400cc :lol: Waarvan Jet 130cc opgedronken heeft en dat is voor haar doen nog veel.
Zelf heb ik ruim 250 cc gekolfd dat geef ik vrijdag maar mee als ze daar heen gaat moet meer dan genoeg zijn.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 09 jan 2015 16:41

Wat vinden jullie een goed kolfapparaat?
Ik ben momenteel 20 wk zwanger en wil bv gaan geven. Al voor de bevalling wil ik een kolfapparaat aan gaan schaffen.
Ik wil sowieso een apparaat (i.v.m. mijn werk) waarmee ik twee borsten tegelijk kan kolven.
Een van die Medela apparaten geeft 3 uur kolftijd. Maar omdat ik zeker 3,5 dag moet blijven werken, ben ik bang dat ik aan 3 uur niet genoeg heb. Weten jullie ook of er een apparaat is waarmee je onbeperkt kan kolven?
What goes around, comes around

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 jan 2015 19:41

Je moet het zelf weten, maar het wordt aangeraden om pas na de bevalling een kolfapparaat te kopen. Zelf heb ik eerst, tijdens mijn verlof, een oudere enkele kolf (van Medela) gebruikt die van 'n schoonzusje is. Prima voor zo af en toe een keertje. Je kunt ze ook huren hè. Dan kun je ook meteen onderzoeken hoe het in de praktijk bevalt om te kolven en wat er voor jou wel/niet werkt. Het is wel persoonlijk welke je fijn vindt.
Inmiddels ben ik weer aan het werk, 4 dagen op kantoor (en 4 uur thuis) en nu heb ik een Medela dubbele kolf. Bedoel je met die 3 uur dat de accu/batterij 3 uur mee gaat? Ze werken echter ook op stroom hoor, en je kunt toch bijv. 's avonds opladen als je in de kolfruimte die je gebruikt niet gelijktijdig kunt opladen en kolven?

P.S. Gefeliciteerd met je zwangerschap uiteraard!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 jan 2015 22:34

Ik zou idd eerst in de praktijk gaan kijken wat voor jou prettig werkt. Zelf vind ik bijv. medela helemaal niet prettig kolven, en kolf ik veel liever met Avent. Misschien kun je er eens eentje lenen van iemand?

Terug naar “Relaties”