kirdneh schreef:
Een neanderthaler is gewoon een mens
De DNA zegt iets anders; http://en.wikipedia.org/wiki/Neanderthal_genome_project
Moderator: Moderafo's
kirdneh schreef:
Een neanderthaler is gewoon een mens
StillAwake schreef:Wel creationist (ik geloof dat God de wereld geschapen heeft), wel volgens Genesis (voor wat betreft de volgorde van alles wat geschapen is),
maar de zogenaamd "Bijbelse datering" geloof ik niet.
Ik geloof ook niet dat het de essentie van Gods Woord is.
StillAwake schreef:Wel creationist (ik geloof dat God de wereld geschapen heeft), wel volgens Genesis (voor wat betreft de volgorde van alles wat geschapen is),
hettys schreef:Hou je dan de volgorde aan uit genesis 1 of 2 wat betreft het leven? En als je Genesis 1 aanhoudt, geloof je dan dat de zon later geschapen werd dan de planten?
StillAwake schreef: maar de zogenaamd "Bijbelse datering" geloof ik niet.
Ik geloof ook niet dat het de essentie van Gods Woord is.
hettys schreef:Je heb inderdaad jonge en oude-aarde creationisten..
Het idee van een schepping van 'basissoorten' is trouwens behoorlijk onbijbels, naar mijn mening.
Lock&Stock schreef:
De DNA zegt iets anders; http://en.wikipedia.org/wiki/Neanderthal_genome_project
hettys schreef:Hou je dan de volgorde aan uit genesis 1 of 2 wat betreft het leven? En als je Genesis 1 aanhoudt, geloof je dan dat de zon later geschapen werd dan de planten?
hettys schreef:Je heb inderdaad jonge en oude-aarde creationisten..
Het idee van een schepping van 'basissoorten' is trouwens behoorlijk onbijbels, naar mijn mening.
Het is wat ik geloof (zonder dat ik mijzelf, als scheepsbouwkundig ingenieur, daarin als een autoriteit wil zien), en zie het probleem met de Bijbel niet.
Als jij mij uit kunt leggen wat er onbijbels aan is kan ik mijn standpunt eens gaan heroverwegen, maar vooralsnog geloof ik dat:
a) God als Schepper van het leven ook de natuurweten geschapen heeft.
b) God als Schepper van het leven ook evolutie geschapen/gebruikt heeft.
c) God als Schepper van de tijd niet aan onze tijdsrekening onderhevig is.
d) De hele discussie over schepping of evolutie afleidt van de kern van de Bijbel.
hettys schreef:
Het wordt 'baramin' genoemd naar een verzinsel uit 2 hebreeuwse woorden. Wat absoluut niet terug te voeren is in het hebreeuws.
Bovendien staat er dat de dieren werden geschapen naar hun soort, aard. niet naar een basistype die later verschillende soorten zou worden.
Hettys schreef:Groot verschil is al dat de een een groepsdier is en de ander solitair. Dus de aard is al totaal anders.
basistype zou zijn: katachtige die alle soorten katten zou vertegenwoordigen. Maar die katachtige is uiteindelijk heel veel soorten geworden. (evolutie) in feite zijn de roofdieren ontstaan uit vroege dieren waaruit zowel kat als hondachtigen zijn ontstaan. en dan is de hyena zelfs meer katachtig dan hondachtig.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Eury schreef:
@L&S
Recentste onderzoekresultaten in verband met neanderthaler
link: http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 141606.htm
Were Neanderthals a sub-species of modern humans? New research says no
oekaboeka schreef:Evolutie is een GROTE belediging van God.
reformatorisch schreef:Dan zou dus (in theorie) iedere mensaap uiteindelijk mens moeten worden..zie ik niet gebeuren
oekaboeka schreef:
Dan zou dus (in theorie) iedere mensaap uiteindelijk mens moeten worden..zie ik niet gebeuren
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten