Elk kind (mens) wil aandacht, positieve welteverstaan.

Eet smakelijk al tesamen.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Zeker lost boosheid weinig op, maar als er niet ingegrepen wordt door de ouders als je twintig keer de deur moet dichtdoen omdat het prinsesje die steeds weer openzet is het over met mijn geduld.
Chaya schreef:Ge klinkt als de bekende dichter: "Kinderen zijn hinderen", zei vader Cats, maar hij vergat dat hij er
zelf ook een geweest was.![]()
Maar kun je dan niet met die ouders praten?
Marloes1g schreef:Geef dat kind een kleurboekje met wat kleurkrijtjes en laat de gasten haar om de beurt even prijzen dat ze zooo mooi kan kleuren, eventueel even helpen.
Elk kind (mens) wil aandacht, positieve welteverstaan.![]()
Marloes1g schreef:Eet smakelijk al tesamen.
mohamed schreef:Nou dat valt wel mee hoor, mijn stelling is meer: het ene kind is het andere niet.
mohamed schreef:Nou dat valt wel mee hoor, mijn stelling is meer: het ene kind is het andere niet.
Chaya schreef:Dat is waar.![]()
En de deskundigen zijn het ook niet altijd met elkaar eens. Eerst moest je een kind een time out geven, zoveel minuten als hun leeftijd was, (3 jaar oud, 3 minuten op de onderste traptrede) en nu moet je vooral positief blijven, het kind niet afwijzen.
Chaya schreef:Ik hoorde: dus als het tijdens een driftbui roept: Ik vind jou een stomme moeder, ik haat je, (en nog veel ergere dingen, die waarschijnlijk hier gecensureerd worden) moet je rustig blijven, je armen om hem heen slaan en zeggen: "ik blijf van je houden hoor, je mag je veilig voelen".
Op dat moment trokken mijn tenen echt krom in mijn geitenwollen sokken.
Chaya schreef:Het was aan de tafel bij Humberto Tan, deze zei alleen maar: "ik had zo'n ouderwetse degelijke Surinaamse moeder."
mohamed schreef: Een van mijn nichtjes houdt er nogal van om rondjes om de tafel te lopen waarbij ze steeds voor je voeten langsloopt en struikelt. Ook neigt ze ernaar om de hapjes te pakken en de gasten aan de lopende band wat in de mond te proppen zodat er binnen een minuut een pond kaas doorheen gaat. Tevens slaakt ze af en toe keiharde hoge kreten uit het niets, slaat met de deuren van de keukenkastjes en als je de portieren niet sluit staan die de hele dag open. Dit gaat rustig de hele dag zo door te ze weer naar huis gaat.
Van dit alles wordt niks gezegd, want het kind zou eens kunnen beginnen te huilen.
Spr. 22 schreef: 15 Zit er dwaasheid in het hart van een jongeman gebonden,
de stok van de vermaning zal die ver daarvan houden.
Spr. 19 schreef: 18 Breng uw zoon gehoorzaamheid bij wanneer er nog hoop is,
maar laat het niet in u opkomen hem te doden.
Spr. 19 schreef: 15 De stok en de bestraffing geven wijsheid,
maar een jongeman die aan zichzelf is overgelaten, maakt zijn moeder beschaamd.
17 Breng uw zoon gehoorzaamheid bij, en hij zal u rust geven
en uw ziel genoegens schenken.
Spr. 13:24 schreef:24 Wie zijn stok spaart, haat zijn zoon,
maar wie hem liefheeft, streeft naar vermaning voor hem.
Boerin schreef:Nou mooi probleem opgelost. Nodig Jan uit op kerstavond en je nichtje is rustig.
Zijn de mensen er om de geboden, of de geboden om de mensen?Jan schreef:Kwestie van Gods geboden liefhebben en dan je kind liefhebben.
Boerin schreef:Nou mooi probleem opgelost. Nodig Jan uit op kerstavond en je nichtje is rustig.
Boerin schreef:Geweldig dit topic. Ik lach me naar. Mijn arme buren moesten ons missen gisteren. Vooral het voetballen in de flat zullen ze gemist hebben en het bonken en springen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten