bevindelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: bevindelijk

Berichtdoor mohamed » 23 dec 2014 23:28

Evangelische christenen spreken over een relatie hebben met God, maar ik ben met Jezus getrouwd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 dec 2014 08:26

mona schreef:Overigens, moslims (en vele andere religies) kennen ook bevinding. Dat is het gevoel van voldaanheid wat je hebt als je opgaat in wetten en regels. En dat je zo het gevoel hebt iets te bereiken. Men kan daar ook heel zeker van zijn, en volledig overtuigt zijn van eigen gelijk.

Denk je dat dat de reden is dat de refo eenzelfde godsbeeld heeft als de moslim?

http://www.refdag.nl/special/blik-op-de-biblebelt/

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 24 dec 2014 12:32

Het grote gevaar wanneer men meent iets te weten 'in het hart' is dat het hart het meest onbetrouwbare orgaan is dat we hebben.

Jer. 17 schreef: 9 Arglistig is het hart, boven alles,
ja, ongeneeslijk is het, wie zal het kennen?

Wat ik hier steeds tegenkom bij dezelfde mensen die menen een bevindelijk geloof te hebben is dat 'het verstand' niet zo belangrijk geacht wordt. Toch zegt Jezus dat we Hem moeten liefhebben met heel het hart en verstand. Dus ook met het verstand. Wij hebben dat verstand gekregen voor een reden. O.a. om onszelf te beoordelen en ook de ander. We hebben dat verstand hard nodig. Maar net als met het hart kan ook het verstand ons misleiden. Het hart en het verstand hebben natuurlijk veel met elkaar te maken.

Ef. 4 schreef:" 17 Dit zeg ik dan en getuig ervan in de Heere, dat u niet meer wandelt zoals de andere heidenen wandelen, in de zinloosheid van hun denken,
18 verduisterd in het verstand, vervreemd van het leven dat uit God is, door de onwetendheid die in hen is, door de verharding van hun hart.

Er is ook de zogenaamde wijsheid van de wereld die geen echte wijsheid is van God maar eigenwijsheid.

1 Kor. 1 schreef: 19 Want er staat geschreven: Ik zal de wijsheid van de wijzen verloren doen gaan en het verstand van de verstandigen zal Ik tenietdoen.
20 Waar is de wijze? Waar de schriftgeleerde? Waar de redetwister van deze wereld? Heeft God niet de wijsheid van deze wereld dwaas gemaakt?
21 Want omdat, in de wijsheid van God, de wereld door haar wijsheid God niet heeft leren kennen, heeft het God behaagd door de dwaasheid van de prediking zalig te maken hen die geloven.

Hoe zullen we dan weten hoe het met ons geloof gesteld is? De Geest wordt genoemd. Maar juist ook als het over de Geest van God gaat is het zaak om te beproeven of het wel echt om Gods Geest gaat of... om een andere geest of geesten.

1 Joh. 4 schreef: 1 Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten in de wereld uitgegaan.

Hoe kunnen we dan deze geesten testen? Dan komen we uit bij het fundament van het Woord.

Hand. 17 schreef:11 En dezen waren edeler van gezindheid dan die in Thessalonica, want zij ontvingen het Woord met grote bereidwilligheid en onderzochten dagelijks de Schriften om te zien of die dingen zo waren.

Juist dit laatste wordt hier niet gedaan door de mensen die de mond vol hebben over hun relatie met God en Zijn Geest. Zij stoten zich steeds aan die gedeelten van het Woord die zij niet kunnen verdragen.

Ook andere religies kennen hun bevindelijk geloof. Wij zien dat als misleiding. Maar voor hun is het echt. Het leeft zodanig voor ze dat ze bereid zijn ervoor te vechten en te sterven. Dus een diepe overtuiging hebben is nog geen bewijs dat het ook om de waarheid van God gaat.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 24 dec 2014 13:18

Jan schreef:Het grote gevaar wanneer men meent iets te weten 'in het hart' is dat het hart het meest onbetrouwbare orgaan is dat we hebben.
Jan schreef:Wat ik hier steeds tegenkom bij dezelfde mensen die menen een bevindelijk geloof te hebben is dat 'het verstand' niet zo belangrijk geacht wordt
Lees dan ietsje beter mijn post:
mona schreef:De waarheid ligt vast in Gods Woord, maar wordt toegepast aan mijn hart. Wat je ook steeds door Gods Woord bevestigt zult zien. Daarom is de Bijbel onmisbaar, omdat God er door spreekt tot jouw hart.
Jan schreef:Hoe kunnen we dan deze geesten testen? Dan komen we uit bij het fundament van het Woord.
Is dat niet precies wat ik zei?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 dec 2014 13:23

@Jan:
De Heilige Geest woont in je hart en wat Hij in je hart verandert, wordt ook in je verstand veranderd.
Je voelen en denken worden dus van binnenuit veranderd.

En dan ga je leren dat de tien geboden die God gegeven heeft, juist gegeven zijn om jezelf en je naaste goed te doen.
En dan ga je van die geboden houden.

Bijv.
Als iemand steelt, doet hij een ander veel verdriet. Hij berooft ze van hun spullen, maar ook van hun gevoel van veiligheid.
Maar ook zichzelf berooft hij van iets goeds, namelijk zijn mededogen voor een ander en zijn geweten stopt hij weg.
'Wat gij niet wilt wat gij geschied, doet dat ook een ander niet.' Daar luistert hij niet meer naar.
Terwijl hij nog steeds niet wil, dat er van hem gejat wordt. Dat kun je ook zien aan de afrekeningen in het criminele circuit. Dan heeft een ander iets van hen gejat en rekenen ze af met die persoon.
Moet je je maar eens voorstellen, dat je straks met mes een oud vrouwtje gaat beroven.
Wat zou je in jezelf moeten aanpassen en onderdrukken, om dat te kunnen doen?
Dan zie je dat je het slechte in jezelf naar boven moet halen en het goede weg moet stoppen.
Dus God heeft die regel niet alleen gegeven ter bescherming van een slachtoffer, maar ook ter bescherming van de dader.

En als de Heilige Geest in je woont, dan is er een voortdurende strijd tussen wat de Heilige Geest in je hart brengt en wat je hart van zichzelf wil en voelt.
Dat lees je ook bij Paulus in Romeinen 7.
Veel dingen die je voor die tijd gewoon vond en waar je je goed bij voelde, die voelen ineens niet goed meer.
Als je dan bijv. thuis je kassabonnetje nakijkt en ziet dat een bepaalde boodschap niet is afgerekend, dan zegt je eigen hart: "Oh, ik heb een meevallertje."
En vroeger werd je daar dan vrolijk van en dacht je zelfs dat het zo voor je geregeld was, omdat je niet veel geld had.
Maar de Heilige Geest bewerkt je hart zo, dat je je er nu onbehaaglijk onder voelt en je in je verstand ineens beseft, dat het een vorm van stelen is.
En dan ga je terug naar de winkel om het alsnog te betalen.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 24 dec 2014 13:33

Jan schreef:Ook andere religies kennen hun bevindelijk geloof. Wij zien dat als misleiding. Maar voor hun is het echt. Het leeft zodanig voor ze dat ze bereid zijn ervoor te vechten en te sterven. Dus een diepe overtuiging hebben is nog geen bewijs dat het ook om de waarheid van God gaat.
Nee, dat komt omdat andere religies geen Heilige Geest hebben, die de Waarheid toepast aan het hart. De bevinding die zij ervaren komt voort uit het verstand, en is volledig op zichzelf gericht, al denkt men zelf dan het komt van allah of boeddah, of wie dan ook. Doordat men volledig opgaat in wetten en regels, om hun godheid zoveel mogelijk te behagen, raken zij emotioneel helemaal in de ban van hun eigen ijver. Juist daaraan kan je zien dat die godsdienst volledig op zichzelf is gericht, omdat het gaat om zelf zoveel mogelijk te doen, om zo een betere plaats in het hiernamaals te verdienen.
Verdiep je een beetje in de islam, en je ziet hoe puur verstandelijk deze religie is.
Het hoe misleidend je verstand kan zijn, als je daarop alleen vertrouwd. Het kan helemaal met je emotie op de loop gaan.
de IS is daar een afschuwwekkend voorbeeld van.

God dienen met je verstand is ontzettend belangrijk voor een christen. Maar niet om daar iets mee te verdienen, maar om je met je hele hart nog meer tot Zijn eer te leven, omdat Christus het offer voor jou heeft volbracht!! Dat heeft geen enkele andere religie. Ons fundament is Gods Woord, en dat Woord spreekt tot ons hart door het te onderzoeken met ons verstand.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 24 dec 2014 13:52

In die andere religies denkt men ook dat het van God afkomt. De demonen maken de valse leer toepasbaar in hun hart.
In sommige religies gaat het o.a. om het eigen ik kwijt te raken of verlost te worden van lijden. Heeft veel overeenkomsten met Christendom. En ook binnen het Christendom zijn er vele mensen die uitblinken in naastenliefde en verloochening van eigen ego. Toch is dat nog niet het bewijs dat ze ook in alles doen wat God van ons verlangd. Ook de dwaalgeesten maken gebruik van vrome woorden en daden en doen zich voor als een engel van het licht.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 24 dec 2014 14:19

Jan schreef:Wat ik hier steeds tegenkom bij dezelfde mensen die menen een bevindelijk geloof te hebben is dat 'het verstand' niet zo belangrijk geacht wordt. Toch zegt Jezus dat we Hem moeten liefhebben met heel het hart en verstand. Dus ook met het verstand. Wij hebben dat verstand gekregen voor een reden. O.a. om onszelf te beoordelen en ook de ander. We hebben dat verstand hard nodig. Maar net als met het hart kan ook het verstand ons misleiden. Het hart en het verstand hebben natuurlijk veel met elkaar te maken.

Kunnen de mensen met een verstandelijke beperking dan niet zalig worden Jan?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 24 dec 2014 15:31

Het verstand wordt verlicht door de H. Geest en mensen die de H.Geest ontvangen kennen Zijn werkingen omdat Hij nooit buiten het Woord om werkt.
Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen die des Geestes Gods zijn want ze zijn hem dwaasheid.
Die gaan dan met hun verstand werken en...oordelen en veroordelen juist hun naasten die ze lief moeten hebben. Niet hun daden maar hun personen.
En zolang we dat niet (kunnen) begrijpen snappen we ook niks van de werkingen van Gods Geest.
Dan blijven we hangen in de werkingen van de wet en de wet werkt toorn, geen liefde, noch tot God noch tot de naaste.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 24 dec 2014 21:47

Helemaal mee eens Marloes.
Mooi omschreven.
Je maakt het duidelijk, als de echte kennis ontbreekt gaat er niets vanuit.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 dec 2014 22:24

mona schreef:Overigens, moslims (en vele andere religies) kennen ook bevinding. Dat is het gevoel van voldaanheid wat je hebt als je opgaat in wetten en regels. En dat je zo het gevoel hebt iets te bereiken. Men kan daar ook heel zeker van zijn, en volledig overtuigt zijn van eigen gelijk.

mealybug schreef:Denk je dat dat de reden is dat de refo eenzelfde godsbeeld heeft als de moslim?

http://www.refdag.nl/special/blik-op-de-biblebelt/

"Er is nog een onderwerp wat mij zelf tegen de borst stuit en ook pijn doet. Dat is dat we heel goed alle punten en komma’s weten te plaatsen bij de diverse leerstellingen, terwijl het geheel van het leven uit het zicht verdwijnt. Ik constateer meer en meer een tegenstelling tussen natuur en genade. Genade heeft nauwelijks nog met het leven van alledag te maken. Ergens van genieten lijkt bijna zondig te zijn. Dan vraag ik me af: is onze identiteit werkelijk in Christus of hebben we ten diepste een sociologische identiteit?"

Dat zie je ook bij katholieke en evangelische christenen maar die hebben de biecht en het gebed. Het zondebesef is er echter niet minder om.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 25 dec 2014 13:16

Jan schreef:Wat ik hier steeds tegenkom bij dezelfde mensen die menen een bevindelijk geloof te hebben is dat 'het verstand' niet zo belangrijk geacht wordt. Toch zegt Jezus dat we Hem moeten liefhebben met heel het hart en verstand. Dus ook met het verstand. Wij hebben dat verstand gekregen voor een reden. O.a. om onszelf te beoordelen en ook de ander. We hebben dat verstand hard nodig. Maar net als met het hart kan ook het verstand ons misleiden. Het hart en het verstand hebben natuurlijk veel met elkaar te maken.

Chaya schreef:Kunnen de mensen met een verstandelijke beperking dan niet zalig worden Jan?

Vind ik een zeer flauwe vraag. Waarom zo'n vraag, verzin ik deze woorden zelf? Is de Bijbel tegenstrijdig?

We gaan allemaal geoordeeld worden op wat we weten en wat we er mee gedaan hebben.

Luk. 12 schreef:7 En die slaaf die de wil van zijn heer gekend heeft en geen voorbereidingen getroffen heeft en ook niet naar zijn wil gehandeld heeft, zal met veel slagen geslagen worden.
48 Wie echter zijn wil niet gekend heeft en dingen gedaan heeft die slagen verdienen, zal met weinig slagen geslagen worden. En van ieder aan wie veel gegeven is, zal veel teruggevraagd worden en van hem aan wie men veel toevertrouwd heeft, zal men des te meer eisen.

Jak. 4 schreef: 17 Wie dan weet goed te doen, en het niet doet, voor hem is het zonde.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 25 dec 2014 14:57

Jan schreef:Vind ik een zeer flauwe vraag. Waarom zo'n vraag, verzin ik deze woorden zelf? Is de Bijbel tegenstrijdig?

De Bijbel niet, maar als ik jouw postings zo lees, gaat het heel erg over:
Moeten
Niet mogen
Wet, wet, wet, straffen, afwijzen.
Verstand.

Maar wat doe je met de Liefde Jan?
En lezen we in Daniël 2:
Daniel antwoordde en zeide: De Naam Gods zij geloofd van eeuwigheid tot in eeuwigheid, want Zijn is de wijsheid en de kracht.
En:
Want Hij verandert de tijden en stonden; Hij zet de koningen af, en Hij bevestigt de koningen; Hij geeft den wijzen wijsheid, en wetenschap dengenen, die verstand hebben;
en de wijzen werden gedood
En:
Maar er is een God in den hemel, Die verborgenheden openbaart.

Wat een Zegen dat het niet van ons verstand afhangt Jan, vind je ook niet?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 26 dec 2014 13:18

Jan schreef:Vind ik een zeer flauwe vraag. Waarom zo'n vraag, verzin ik deze woorden zelf? Is de Bijbel tegenstrijdig?

Chaya schreef:De Bijbel niet, maar als ik jouw postings zo lees, gaat het heel erg over:
Moeten
Niet mogen
Wet, wet, wet, straffen, afwijzen.
Verstand.

Daar gaat de Bijbel dan ook heel heel veel over.

Maar wat doe je met de Liefde Jan?

En dat is juist ook onderdeel van de liefde van God. Iets wat mensen vaak niet begrijpen helaas.

En lezen we in Daniël 2:
Daniel antwoordde en zeide: De Naam Gods zij geloofd van eeuwigheid tot in eeuwigheid, want Zijn is de wijsheid en de kracht.
En:
Want Hij verandert de tijden en stonden; Hij zet de koningen af, en Hij bevestigt de koningen; Hij geeft den wijzen wijsheid, en wetenschap dengenen, die verstand hebben;
en de wijzen werden gedood
En:
Maar er is een God in den hemel, Die verborgenheden openbaart.

Wat een Zegen dat het niet van ons verstand afhangt Jan, vind je ook niet?

Gelukkig dat het niet van ons verstand afhangt. Gelukkig dat God ons verstand geeft.

1 Joh. 5 schreef: 20 Maar wij weten dat de Zoon van God gekomen is en ons het verstand heeft gegeven om de Waarachtige te mogen kennen; en wij zijn in de Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon, Jezus Christus. Die is de waarachtige God en het eeuwige leven.

En wie Jezus kent, ken ook Zijn woord en weet dat de vrees van God het begin is van alle wijsheid.

Ps. 111 schreef: 10 De vreze des HEEREN is het beginsel van wijsheid,
allen die ernaar handelen, hebben een goed inzicht;
Zijn lof houdt voor eeuwig stand.

En dat die wijsheid hoog aangeprezen wordt in de Bijbel.

Spr. 9 schreef: 1 De hoogste Wijsheid heeft Haar huis gebouwd,
Haar zeven pilaren uitgehakt.
2 Zij heeft Haar vee geslacht, Haar wijn gemengd,
ook heeft Zij Haar tafel gereedgemaakt.
3 Zij heeft Haar dienstmeisjes uitgezonden:
Zij roept op de toppen van de hoogten van de stad.
4 Wie is er onverstandig? Laat hij hierheen afwijken.
Wie zonder verstand is, tegen hem zegt Zij:
5 Kom, eet van Mijn brood
en drink van de wijn die Ik gemengd heb.
6 Verlaat de onverstandige dingen en leef,
en begeef u op de weg van het inzicht.
7 Wie een spotter bestraft, laadt schande op zich,
en wie een goddeloze terechtwijst, draagt zijn schandvlek.
8 Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten.
Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben.
9 Geef onderricht aan een wijze, en hij zal nog wijzer worden,
onderwijs een rechtvaardige, en hij zal inzicht vermeerderen.
10 Het beginsel van wijsheid is de vreze des HEEREN
en de kennis van de heiligen is inzicht.
11 Want door Mij zullen uw dagen talrijk worden,
en zullen jaren van leven u worden toegevoegd.
12 Als u wijs bent, bent u wijs ten bate van uzelf.
Bent u een spotter, dan moet u dat alleen dragen.
13 Vrouwe Dwaasheid is onrustig,
louter onverstand: zij heeft nergens weet van.
14 Zij zit bij de deur van haar huis,
op een troon, op de hoogten van de stad
15 om naar de voorbijgangers op de weg,
die rechtdoor willen gaan, te roepen:
16 Wie ook maar onverstandig is, laat hij van zijn weg hiernaartoe afwijken.
Wie zonder verstand is, tegen hem zegt zij:
17 Gestolen water is zoet,
en in het geheim genuttigd brood is aangenaam.
18 Maar men weet niet dat daar gestorvenen liggen,
haar genodigden liggen in de diepten van het graf.

Spr. 1 schreef: 1 De spreuken van Salomo, de zoon van David, de koning van Israël,
2 om bekend te worden met wijsheid en vermaning,
om woorden vol inzicht te begrijpen,
3 om vermaning die inzicht biedt, aan te nemen,
gerechtigheid, recht en billijkheid,
4 om aan onverstandigen schranderheid te geven,
aan een jongeman kennis en bedachtzaamheid.
5 Wie wijs is, zal horen en inzicht vermeerderen,
en wie verstandig is, zal wijze raad verwerven
6 om een spreuk en een spreekwoord te begrijpen,
woorden van wijzen en hun raadsels.
7 De vreze des HEEREN is het beginsel van de kennis,
dwazen verachten wijsheid en vermaning.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 26 dec 2014 13:39

mohamed schreef:
"Er is nog een onderwerp wat mij zelf tegen de borst stuit en ook pijn doet. Dat is dat we heel goed alle punten en komma’s weten te plaatsen bij de diverse leerstellingen, terwijl het geheel van het leven uit het zicht verdwijnt. Ik constateer meer en meer een tegenstelling tussen natuur en genade. Genade heeft nauwelijks nog met het leven van alledag te maken. Ergens van genieten lijkt bijna zondig te zijn. Dan vraag ik me af: is onze identiteit werkelijk in Christus of hebben we ten diepste een sociologische identiteit?"

Uit natuur of uit genade leven, zoals je dat noemt is ook een groot contrast, eigenlijk gewoon het tegenovergestelde maar voor de buitenwereld niet altijd merkbaar.
Een genadeleven kan zo verschillend lijken terwijl God maar een lijn wil en dat is Zijn Zoom Jezus volgen, Zijn voetstappen drukken.

Er zijn mensen die een krampachtig genade leven hebben doordat ze m.i. gebukt onder de wet gaan. Sommige hebben nog de rugzak van de kerkgenootschap van destijds bij zich of vertoeven zich nog steeds daar. Twijfelen of het wel waar is, of je zondig genoeg bent, helwaardig bent. Zaken die satan bezigd om deze mensen in twijfel te houden en daardoor niet vrijelijk tegenover God kunnen leven. Gratis advies: Ga weg bij deze kerkgenootschap waar ze dit nog vertegenwoordigen.
Je hebt na zo'n leven Jezus maar weinig kronen voor Zijn voeten te leggen en daardoor minder bedeeld zal worden.

Je hebt ook mensen die een uitzonderlijk vrij genadeleven hebben en doordat ze b.v. menen niet meer onder de wet hoeven te leven maar onder de Genade en daardoor bijna alles mag. Als je vrij in Jezus Christus bent ook vrij kan leven en dat dus ook doen. Deze mensen weten jammer genoeg niet wat een vrij leven in Christus is. Waardoor het niet beantwoord aan Gods wil en ook geen of weinig kronen hebben te brengen.

Een genadeleven in afhankelijkheid van God, door de kracht van de Heilige Geest, dan heb je pas een vrij leven, vrij in Jezus Christus. Vrij in Christus zijn kan alleen door de kracht van de Heilige Geest in een nabij leven met Hem, anders is het onmogelijk. Je doet alles onder goedkeuring van Hem, eigenlijk samen met Hem. Als iemand samen met Jezus leeft, dat merk je niet altijd waar je je ook bevindt maar je merkt het altijd als je zo iemand ontmoet want hij of zij kan niet anders als daarover praten. Satan wordt elke morgen chagrijnig als zo'n kind van God wakker wordt. Als dus iemand vrij in Chistus leeft, leeft hij of zij samen of met Jezus, dan straalt de Vreugde, door Liefde van Jezus, van het gezicht van die persoon, dan komt er geen onvertogen woord uit, ergert zich niet aan mensen of hun gedrag maar kunnen het niet hebben omdat God er mee gelasterd wordt. Die beoordelen het niet omdat ze menen dat het fout is, nee, ze voelen het in hun hart.
Als dat dan openbaar komt, ze zo'n iemand waarschuwen dan komt vaak satan er direct op af, merkende aan de reactie.

Om een kind van God te worden is zo makkelijk maar een kind van God zijn is niet zo makkelijk hoor. We zijn niet altijd vervult door de Heilige Geest en lopen niet altijd op de toppen van ons geloof.
We kunnen daar natuurlijk niet achter schuilen, het is onze eigen schuld omdat we niet altijd naar de dingen kijken die van boven zijn.
Ook zijn we nog altijd in het gevecht, niet tegen vlees en bloed, dat is vóór satan, we vechten tegen de duisre machten en dat is tegen satan.

Uit de natuur leven is levensgevaarlijk, hieruit voortvloeiende behaalde resultaat is geen garantie voor de toekomst.

Kan het volgende wel ff delen.
Als je een kind van God mag zijn en Hij geeft je het vertrouwen dan mag er van alles gebeuren want Hij laat je dan ook niet los.
Als God voor je is, wie zal dan tegen je zijn?

Vorige week dinsdag kreeg ik geheel onverwachts, ik moest bij de directie komen over een pensioengesprek, te horen dat mijn arbeidsovereenkomst beëindigd wordt van wegen het sluiten van het bedrijf, het ging dus niet over het pensioen.
Nu hoor ik om me heen, tjonge wat rot voor je, nu heb je een probleem, of zelfs wat een rotzakken.
Het is ook lastig om te horen dat je geen werk meer hebt maar wat verwacht ik van God en wat zeker zo belangrijk is wat verwacht God op dat moment van mij. Heel snel nadat men het me duidelijk maakte ging er door me heen “Heere, welk onderdeel van Uw plan heeft U nu voor me". God zorgde dat ik eerst mijn hulp bij Hem zocht. Vanaf het begin bracht het me nog dichter bij God en tot op heden heeft het ontslag me meer vreugde gegeven als verdriet.
Wat dan ook speelde, ik wil een antwoordt van God wat Hij met me wil, maar mocht het ook over geven. Ik wilde graag weten wat Gods wil nu is maar het is nu goed, goed dat Hij het weet en mij bekend maakt waneer Hij het wil. Ik mag vertrouwen hebben op mijn Hemelse Papa.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Terug naar “Archief”