Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Stip
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Stip » 23 dec 2014 14:26

Dank voor de reacties! Ik heb nu een offerte aanvraag lopen bij korelon en bij Sammy. Misschien een oproepje in het kerkblad en even wat meer rondstrooien dat we wat zoeken. Komt vast goed, het is nog lang geen augustus...

Beterschap voor alle zieke kindjes en moeders/vaders.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 23 dec 2014 15:18

paprikameisje2 schreef:shit zeg nog maar dinsdag en nog zoooveel dagen vakantie te gaan. Kan em wel omkijken....... bah bah bah... kids kunnen niet naar buiten... M weer gezeik met zn oren.. lang leven de zo fantastische KNO....kan ook nergens heen nog... T is gewoon te klein om ergens heen te gaan.... hij wordt daar zo onrustig van... bah bah bah!

Het grootste nadeel is dat ik s middags niet kan bijslapen. T is de heeeele avond altijd aan het rommelen..... dus dan op tijd slapen lukt ook niet.

We gaan zo de speelgoedkast eens opruimen.. wie weet geeft dat nog nieuwe inzichten...

Klinkt niet leuk...
Kan T ook niet tegen 1 uitstapje op een dag?
Kunnen de andere kids zich binnen niet vermaken dan? Even naar de action wat knutselspulletjes halen? Wat bakken met elkaar?

Dit is niet de bedoeling. Vakantie hoort een fijne periode te zijn!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 23 dec 2014 15:24

Ik vind vakantie heeeeeerlijk!
Lekker rustig opstarten 's morgens, niet 4keer op en neer naar school, even niets moeten (rust), de kinderen rommelen lekker binnen, af en toe leuke dingen doen, meer tijd en aandacht voor elkaar, lekker opblijven 's avonds, geen druk voelen etc. Echt genieten! En de kinderen genieten ook enorm!
Ik ga nooit wennen aan het schoolleven vrees ik........;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 dec 2014 15:49

Wat vervelend dat het zo loopt ppm :(
Ik vind het tot nu toe ook heerlijk, de vakantie. Jurian begon zaterdag al dat hij zich verveelde, maar uiteindelijk hebben ze zich prima vermaakt.
Vandaag een vriendje te spelen, morgen een papa-zoon en mama-dochter middagje :) Zo komen we de vakantie prima door.
Maar ze spelen trouwens ook elke dag buiten, het is hier prima weer. Zo lang het droog is gaan ze echt elke dag wel even naar buiten. Als het regent stimuleer ik ze trouwens soms ook, halverwege de middag, laarzen aan, oude kleren aan, en lekker nat worden. Als ze dan binnen komen meteen het bad in, en lekker schoon een filmpje kijken daarna :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 dec 2014 16:36

Hier vanaf vrijdag een week vakantie. Zie daar wel heel erg naar uit.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 dec 2014 16:45

ppm balen dat je het niet fijn vind zo in de vakantie, Kun je niet ook even naar de winkel lopen of langs een speeltuintje of zo?
Jet slaapt ook het liefst in haar eigen bed (tegenovergestelde van Nina haha) maar ga eigenlijk alle dagen wel even of lang weg.

Evelien heerlijk een weekje vakantie! Bevalt het werken wel?

Mijn verlof loopt 1 januari af en eigenlijk zou ik 19 januari weer beginnen maar ik ga in die 2 weken toch al maar een paar diensten werken :oops:
Ik heb echt heel veel zin in om te gaan werken zou echt niet zonder kunnen. Ben wel heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen mijn man heeft promotie gemaakt en begint 1 januari in die functie.
Wat erg fijn is dat hij ook thuis kan werken (is niet zijn voorkeur) maar stel dat Nina of Jet ziek is en ik moet werken kan hij gewoon thuis blijven erg fijn.
Ik ga misschien wel terug naar 16 uur maar dat kijk ik eerst even aan (werk er nu 20)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 dec 2014 18:45

@ppm,
ik deed bij de derde het middagdutje altijd in de wandelwagen ( had ik ook nodig om op en neer naar school te kunnen ) toen ze nog zo klein was,
of in de vakantie dus naar de speeltuin om de anderen te luchten.
het is opzich wel droog weer..

maar misschien rondom kerst is je man ook vrij? Hopelijk kan je dan wat bijslapen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 dec 2014 20:46

@Liefie, ja echt heerlijk zo'n weekje vrij met z'n allen. Komt ook weinig voor. Maar het zal wel niet helemaal vrij zijn, want de telefoon van mijn man zal wel aan blijven staan voor klanten (hij moet wel bereikbaar zijn).
Het werk is echt leuk, even er tussen uit. Het zijn ook maar een paar uurtjes.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 dec 2014 20:55

durf de onrust niet op te zoeken met T. De angst van herhaling van een mega huilbaby na prikkels zit er zooo diep in dat ik eerst vertrouwen moet krijgen en moet accepteren en begrijpen dat dti een ehel ander kind is dat M en J.

het liefst laat ik hem gewoon veilig thuis in de warmte... de wind is zooo enorm....

Hier regent het ook nog eens telkens tussendoor.. dus wil je er uit... regent et weer! :( en mn energie is ook niet veel. haha... kmt er ook nog bij. Normaal zou ik door de bossen rennen met de kids etc... dus gewoon ff lastig.

Maar we komen er wel. Morgen halen we alllle lego naar beneden om dat eens uit te zoeken en op te bouwen.... en dan is het al kerst!

En.... wil eigenlijk nog lkkr naar ballorig... maar eens kijken wanneer...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 23 dec 2014 21:13

paprikameisje2 schreef:En.... wil eigenlijk nog lkkr naar ballorig... maar eens kijken wanneer...

Ja dat wilde ik al voorstellen. Hier 3 kinderen rustig houden in een bejaardenflat lukt me voor geen meter, dus ik laat ze veel uit in ballorig als ze ballorig zijn.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 dec 2014 23:27

:lol:
Bij mij hadden moeders uit de kerk ook die plannen toen in de vakantie (ik was de eerste dag van de krokusvakantie bevallen ) en die belden me op toen of ze mijn kinderen soms even mee moesten nemen,
Dat zijn van die momenten..heerlijk om lid te zijn van een gemeente!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 dec 2014 11:54

PPM, ik heb het idee dat iets voor jezelf doen ook weleens goed zou zijn voor je. Even geen kinderen om je heen. Als ik je berichten lees kom je erg chaotisch/onrustig over, en ik kan me voorstellen dat je dat onbewust ook op de kinderen overbrengt, waardoor ze er niet makkelijker op worden.
T heeft nu nog juist zo'n leeftijd dat hij overal lekker mee naar toe kan! Hij kan heerlijk slapen in de wagen en doet hij dat niet, ook een keer prima toch? Zolang je het niet probeert weet je ook niet hoe hij erop reageert... Maar om het op voorhand al niet te doen omdat je bang bent voor herhaling van gedrag van M, dat zou ik echt niet doen! T is inderdaad een heel ander kind, en ik zou daar juist van genieten!

Ik heb misschien makkelijk praten hoor, en ik hoop niet dat je het verkeerd opvat. Lezen op een forum is nou eenmaal een kunst en bij de één komt het heel anders over dan bij de ander, maar dit is mijn gevoel erbij. Excuus als ik het helemaal verkeerd zie.... Sterkte iig!
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 dec 2014 14:12

Aan de andere kant begrijp ik ppm wel. Ik ging liever ook niet op pad met die hele kleintjes. Met O een keer na drie weken gedaan. Echt vreselijk. Hij en ik de hele avond van slag. Geef het rustig de tijd. Je voelt vanzelf wel wanneer je eraan toe bent en anders houd je gewoon een relax vakantie. Niets mieten en de boel de boel laten. Kost wat moeite, had ik tenminste wel.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 24 dec 2014 14:39

ja ik begrijp ppm ook, dat overal mee naar toe sjouwen met je kind deed ik nooit, die van mij gedijen ook het best met ritme en regelmaat ( en eigen bedje ), maar ik deed dus voor mobiliteit tot ze niet meer in de wandelwagen paste het middagdutje daar, ik heb een grote bed en het was opgemaakt echt als bedje met dekentje, dan kap erover en plastic hoes bij regen en gaan ( ik moest wel toen de schooltijd weer begonnen was )...ik zou overigens ook niet met regen naar de speeltuin gaan ofzo hoor.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 dec 2014 15:51

Hier idem. Ik houd ook niet van gesleep met die kleintjes. Ik ben wat dat betreft blij dat wij ze allemaal snel achter elkaar kregen, bleven wij gewoon in het ritme van de slaapjes. Nu is de jongste anderhalf en voor het eerst ben ik niet hoogzwanger of net bevallen. Drie van de vier nu zindelijk, wat een vrijheid krijgen wij :D
Sterkte ppm, doe rustig aan en rust de komende dagen lekker uit. Dan is de helft van de vakantie al voorbij.

Terug naar “Archief”