Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Jan
Kapitein
Kapitein

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Jan » 18 dec 2014 17:04

henkie schreef:Een ban geven we niet zo snel. Maar het gewraakte bericht was inderdaad buiten de perken. Zowel inhoudelijk als qua vorm dus is het verwijderd.

Overigens vind ik het ook niet kies om d.m.v. een avatar olie op het vuur te gooien. Die zien we dus graag verdwijnen.

meribel schreef:mensen die elkaar een hand geven olie op het vuur?

in de bijbelse tijd gaven mannen elkaar wel meer dan een hand als ze elkaar zagen.

... hoe dom en verwerpelijk wil je doen?

Je heb hier met een praktiserende homoseksueel te maken die daarvan honderden keren een getuigenis gegeven heeft en vol trots aan het vertellen is hoe hij gelukkig woont met 'zijn echtgenoot' en dat God er geen enkel probleem mee heeft en dat hij voor de klas staat kinderen te indoctrineren met deze grove valse leer.
En dan zie jij het verband niet met twee mannen die elkaar die elkaars hand vasthouden? Dat wil je dan nog goedpraten met God woord zoals homoseksuelen daarvoor nog de vriendschap tussen David en Jonathan misbruiken voor hun eigen smerige doeleinden? En zelfs de vriendschap tussen Jezus en Zijn discipelen wordt zo nog tot iets smerigs gemaakt!

WALGELIJK!!!
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 18 dec 2014 17:48

Ik zou van Pcrtje graag willen weten waarom hij op de volgende manier over mij schrijft:

maar er zijn ook anderen bij die zonder naar anderen te luisteren en het aanbrengen van de nodige nuance een heleboel roepen (bijvoorbeeld [..] BladeStraight)

Verder zal ik, als Jan een ban krijgt, mijn best doen om allen die de Bijbel niet aannemen als volkomen woord van God en die de Apostolische geloofsbelijdenis niet onderschrijven een ban voor de religiefora te geven.

Natuurlijk zullen we dat niet willen, maar mensen kunnen blijkbaar niet tegen een mening die afwijkt van de hunne en op een scherpe, onplezierige manier wordt gesteld.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 18 dec 2014 17:49

meribel schreef:in de bijbelse tijd gaven mannen elkaar wel meer dan een hand als ze elkaar zagen.

De liefde zou verkillen en alles is geseksualiseerd in de hedendaagse westerse maatschappij.
Vast wel eens naar een land geweest waar jongens, gewone vrienden voortdurend hand in hand of gearmd lopen?
Hebben de apostelen het ook niet over elkaar kussen, zelfs?
Hier zoenen en omhelzen mannen elkaar , is de gewoonste zaak van de wereld, maar ja, een platte polder heeft een rechte horizon en nooit diepte... :lol:
De vriendschap tussen David en Jonathan, die beter was dan een huwelijk tussen man en vrouw, zal best wel een paar zichtbare kenmerken gehad hebben, waar menige polderverkrampte Jan misschien van gaat steigeren :lol:

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 18 dec 2014 18:37

henkie schreef:Overigens vind ik het ook niet kies om d.m.v. een avatar olie op het vuur te gooien. Die zien we dus graag verdwijnen.

Feitelijk is het gewoon een fatsoenlijk plaatje dat op geen enkele wijze ongepast of aanstootgevend is.

Provocatie? alleen voor een enkeling die het opblaast tot buitengewone proporties.

Het verwijderen van een plaatje zou uitgelegd kunnen worden alsof deze enkeling een punt heeft om zich er zo over op te winden.

EDIT: inmiddels heb ik de avatar toch veranderd.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Bambi

Berichtdoor Bambi » 18 dec 2014 18:58

Jan schreef:
... hoe dom en verwerpelijk wil je doen?

Je heb hier met een praktiserende homoseksueel te maken die daarvan honderden keren een getuigenis gegeven heeft en vol trots aan het vertellen is hoe hij gelukkig woont met 'zijn echtgenoot' en dat God er geen enkel probleem mee heeft en dat hij voor de klas staat kinderen te indoctrineren met deze grove valse leer.
En dan zie jij het verband niet met twee mannen die elkaar die elkaars hand vasthouden? Dat wil je dan nog goedpraten met God woord zoals homoseksuelen daarvoor nog de vriendschap tussen David en Jonathan misbruiken voor hun eigen smerige doeleinden? En zelfs de vriendschap tussen Jezus en Zijn discipelen wordt zo nog tot iets smerigs gemaakt! WALGELIJK!!!

Het wordt tijd dat jij eens een toontje lager gaat zingen, vriend.
Je hebt totaal geen besef wat je veroorzaakt met je on-evangelische manier van 'preken'.
Door jouw hel en verdoemenis preken viel zelfs ik even terug in mijn oude geloofstrauma en bij iedere tegenslag die ik de laatste weken had, kwam mijn oude angst dat die tegenslagen van God kwamen, omdat Hij me ergens voor strafte en helemaal niet van mij hield, weer naar boven.
Maar gelukkig heeft God de brokstukken weer bij elkaar geveegd en me weer laten zien dat Hij wel van me houdt.
DAT veroorzaak jij, en God moest jouw fout weer rechtbreien.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 18 dec 2014 19:16

Jan schreef:... hoe dom en verwerpelijk wil je doen?

En dan zie jij het verband niet met twee mannen die elkaar die elkaars hand vasthouden? Dat wil je dan nog goedpraten met God woord zoals homoseksuelen daarvoor nog de vriendschap tussen David en Jonathan misbruiken voor hun eigen smerige doeleinden? En zelfs de vriendschap tussen Jezus en Zijn discipelen wordt zo nog tot iets smerigs gemaakt!

WALGELIJK!!!
Ook deze reactie is weer erg denigerend en haatdragend...
"Een libelle zweeft over het water..."

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 18 dec 2014 21:40

Bambi, als jij psychologische problemen krijgt van het lezen van de, ongenuanceerde, mening van iemand anders lijkt het me verstandig om wat minder vaak dit forum te bezoeken.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 18 dec 2014 21:43

@BladeStraight

Nu leg je alles bij Bambi neer... Dat acht ik niet eerlijk. Ga je ook Jan aanspreken over zijn ongenuanceerde mening?

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 18 dec 2014 22:16

Ik vind dat Bambi zijn probleem bij Jan neerlegt, dat vind ik niet eerlijk.

Ikzelf heb geen moeite met Jan, hij mag best een ongenuanceerde mening uitdragen. Hij baseert zich tenminste op God's woord en, al ben ik het niet altijd met hem eens, dat is meer dan ik van sommige andere forumleden kan zeggen.
― Jonathan Edwards

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 18 dec 2014 22:20

BladeStraight schreef:Ik vind dat Bambi zijn probleem bij Jan neerlegt, dat vind ik niet eerlijk.

Ikzelf heb geen moeite met Jan, hij mag best een ongenuanceerde mening uitdragen. Hij baseert zich tenminste op God's woord en, al ben ik het niet altijd met hem eens, dat is meer dan ik van sommige andere forumleden kan zeggen.

Ik denk er eigenlijk hetzelfde over. Het valt me op dat als Jan zijn mening gepost heeft over een onderwerp, dat dan anderen emotioneel en op de persoon gaan reageren. Maar dat zie je met meer dingen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 dec 2014 22:36

Jan vertegenwoordigt iets waar ik heel ver bij vandaan wil blijven.

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 18 dec 2014 22:37

BladeStraight schreef:Ikzelf heb geen moeite met Jan, hij mag best een ongenuanceerde mening uitdragen. Hij baseert zich tenminste op God's woord en, al ben ik het niet altijd met hem eens, dat is meer dan ik van sommige andere forumleden kan zeggen.

Tuurlijk, hij baseert zich ten minste op de Bijbel! Dan mag je een ongenuanceerde mening hebben, daar mag je je achter verschuilen, daar mag je intolerantie achter verbergen! Zolang je er maar een diarree aan bijbelteksten tegenaan gooit is het blijkbaar goed of ten minste acceptabel.

Ik denk er eigenlijk hetzelfde over. Het valt me op dat als Jan zijn mening gepost heeft over een onderwerp, dat dan anderen emotioneel en op de persoon gaan reageren. Maar dat zie je met meer dingen.

Daar komt Speedy weer.

Iemand een perverseling noemen, van de duivel, een vloek in de samenleving is zeer niet op de man spelen?

En als ik of anderen er wat van zeggen. dan reageren we emotioneel en reageren we op de persoon?
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 18 dec 2014 22:39

@BladeStraight

Begin citaat"Ik vind dat Bambi zijn probleem bij Jan neerlegt, dat vind ik niet eerlijk."Einde citaat.

Zo had ik het nog niet gezien eerlijk gezegd. Ik hoop dat dit soort dingen, zoals hoe, iemand de woorden brengt, in de toekomst, niet meer zo heftig zullen wezen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 18 dec 2014 22:40

mannetje1977 schreef:Daar komt Speedy weer.

Dit zegt genoeg
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 18 dec 2014 22:41

Tante Pollewop schreef:Jan vertegenwoordigt iets waar ik heel ver bij vandaan wil blijven.

Kijk en dit kan ik begrijpen :wink:

Terug naar “RefoWeb”